Kontorskrig

benrangel skrev:
Markus titta i bilen bakom dig :hihi

Det enda som är bakom mig är en bokhylla, om du var där skulle jag bli riktigt förvånad (går och drar upp skjutdörranra för säkerhets skull). :lol

Jag har ett riktigt tillfredsställande practical joke, inte allt för elakt men riktigt jobbigt om man utsätts för det. Om era toaletter på kontoret/arbetsplatsen har såna där vägghängda hållare med flytande tvål inuti som man trycker in en knapp på så tvålen rinner ut är detta perfekt för er.

Öppna hållaren och töm den på tvål. Här kan ni sedan hälla i allt möjligt utan att användaren ens hinner tänka på vad det är han gnuggar in händerna med (sålänge det ser ut som, och känns som, tvål på ett ungefär).

Ett hett tips är att byta ut tvålen mot någon form utav lack. Jag hade en slags lack som används på betsat trä vars konsistens var perfekt. Så fort man får denna olja på händerna är det extremt jobbigt att få loss den, den kladdar något så in i h-vete, och för att tvätta bort den krävs starkare medel som lacknafta eller liknande, om man nu inte vill stå och tvätta händerna en halvtimme.. Dock drabbar det inte bara en person.. :rofl fastän den först drabbade brukar säga till om detta :död

Last edited:
Det bästa jag råkat ut för själv - innan jag tappade tron på människan och numer ALLTID låser datorn när jag går iväg en stund... var:

I flera veckor så kom jag ibland in på www.sexliv.com istället för Aftonbladet. Det bästa med pranket var att det funkade ibland, kunde vara helt normalt i nån dag, funka på fm men inte på eftermiddan osv. Det var en kollega som smög över och ändrade i min hostfil då och då när jag var borta en stund(C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts). Den jäveln höll på så i kanske tre veckor innan han inte kunde hålla sig längre. Det var inte nåt jag direkt ville ringa till supporten om och sen funkade det ju då och då.

Toppklass om man jobbar med datorer och egentligen ska kunna lista ut sånt där.

Vilka företag jobbar ni spexande kontorsclowner på så man vet vilka man ska bojkotta i framtiden. Jobba och gör nytta istället pajasar. :1pajas

Om han har en mörk telefon så kleta in luren med bläck så kommer han gå omkring med ett blått öra... :näsblod :D

Edit: Såg att detta redan var föreslaget.

Last edited:
Ett snällt bil-bus är att vända regplåten upp och ned. Inte helt lätt att lägga märke till för den som kör bilen, och ser riktigt roligt ut i trafiken. :D

Aero skrev:
Ett snällt bil-bus är att vända regplåten upp och ned. Inte helt lätt att lägga märke till för den som kör bilen, och ser riktigt roligt ut i trafiken. :D

eller att hälla ren glykol i avgas systemet med hjälp av en slang,ryker satan när det blir varmt! :D

Vet man att någon ska ha en förevisning och då använda sig av en overhead så är ett par varv eltejp runt lampan en given succé.
Blir sån tjock härlig bomullsrök :brinnerup

Datorrelaterat men... en liten bit kontorstejp över kontakterna på TP kabeln :)

DU har ju ingen aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaning vad som kan vara problemet.. ;)

Byt låscylinder och vänd den ut och in eller tag bort vredet. Sen låser du in honom på kontoret en stund.

Eller denna: "Metylenblått

Metylenblått är ett av de starkaste färgämnen man känner till. En
obetydlighet därav räcker för att färga en hel vattenbassäng blå.
Metylenblått är dessutom ofarligt att förtära i mindre mängder, men munnen
färgas intensivt blå, vilket ju är en nackdel(?). I ett hål i en karamell
stoppas en mängd stor som 1-2 knappnålshuvuden. Hålet i karamellen
igenfylles och den sväljes hel för att ej färga munnen. Efter 6-12 timmar
är hela kroppen invändigt blå, mage tarmar osv. Ett bekvämt sätt att skaffa
sig blått blod i ådrorna. Även urinen blir blåfärgad.

Samma sak kan göras med metylrosanilin, som kan blandas ut i någons kaffe,
då ämnet inte kan upptäckas däri. Detta ämne är dock lila istället, och man
svettas lila av det."

Vet inte var man får tåg på ämnena, men tänkt vilken reaktion när man inte vet om det pissa blått måste vara skrämmande.

Jag har råkat ut för ovanstående... vart hyfsat paff då det såg ut som om jag pissade spolarvätska eller nåt
:D

acura skrev:
Vet inte var man får tåg på ämnena, men tänkt vilken reaktion när man inte vet om det pissa blått måste vara skrämmande.

"Älskling! Jag har gått och blivit ADLIG!!!"

hehehe ;)

</bad jokes>

Shiiiit.. jag har så satans mkt att göra på jobbet denna vecka.. :gnissla Har inte hunnit med några "pranks" ännu.. ska så fort jag har tid testa det mesta!!! Någon anna som testat något skojj?

honkiie skrev:
Jaha Kalle nu vill vi ha redovisning för vilka grejer du gjort hittils

Än så länge drar jag dom mest till bingen min... men visst.. min biologiska klocka har satt igång.. och snart är det väll dags att hitta en livskamrat som det så vackert heter.. har du några tips om hur man INTE ska göra? Du verkar ju vara experten :7peta

Kakan skrev:
nope inte polis väktare men polis kommer nog det med om nått år :)
haha hmmm tja 25 var jag för en så där 6 år sen :tungan och trivs med att vara ogift hur är det själv då :lol tungt eller har du lyckas drage nån till alltaret :tungan

Jaa.. det finns väl en massa gamla skolknep.. hmn..
tandkräm på handtag, fasttejpade pins under bordet precis vid sittplatsen, skruva lös hjulen på stolen (fast ta inte bort dem), eller huvudtaget alla delar på stolen som går att ta loss men fortfarande sitter kvar tills nån sätter sig.. skicka trovärdiga busringningar...

:notme

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...