Kontorskrig

Äh! det bästa är att öppna en surströmmingsburk någonstans i kontoret och låt den stå där tills han kommer tillbaka. Lukten sitter en stund, kan va gott å komma på morgonen och känna den ljuva doften :hihi

Enerverande, men inte så farligt
*Ta bort stift och bläckpatroner från alla pennor.
*Ta ur klammern ur häftapparaten. Varje dag.
*Ändra nummren i telefonlistan på skrivbordet
*Ändra nummren som är programmerade i telefonen.
*Stjäl kabeln mellan luren o telefonen.. ring på morgonen..
*Bjud på kaffe. Tabasco luktar inte om man har det i kaffe

Haha bästa tråden på länge, vi har också kört en del sånt här på jobbet (fast nu har mitt objekt slutat tyvärr...)

Tejpa TP-kabeln med genomskinlig tejp. Man ser inget om man gör det snyggt men skiten funkar inte = ingen kontakt med nätverket.

Ta loss lursladden ur telefonen, när han svarar och samtalet kopplats upp så står han med luren i handen och personen som ringer hör ingenting.

Gör en skärmdump av hans skrivbord när han e på toa, lägg den som bakgrund men och lägg alla ikoner i en mapp som du flyttar ut i kanten, rätt kul! Det är hans skrivbord men inga ikoner funkar när han klickar :D

Gör ett sms som ser precis ut som hans notifiering från mobilsvar och skriv "du har 324 nya meddelanden".

Om han har en modern mobil, lägg in en ringsignal (mp3 eller inspelning med telefonen) som inte går av för hackor, tex något elakt samlagsljud som spelar upp när det ringer.

Lägg upp typ www.gay.com eller något grövre som startsida i hans browser.

Lägg en bild på nakna (tyska?) läderbögar i autostarten när han loggar på, *PANG* så kommer den upp när han startar windows.

Har han nån bild på sina barn eller flickvän? Sätt ev. kort på DIN plats istället tills han upptäcker det.

Kopiera ett mail i hans inbox, "copy paste" tills du har en rad på 20, markera dom 20, kopiera igen, igen, igen osv och klistra in tills han har flera hundra och hela lådan är svart (går fort)

Byt hutsch med nån :D (om dom är identiska)

Koppla in varandras mus, tangentbord osv i grannen (funkar bäst i tajta kontorslandskap).

-----

Min favorit, vi rattar telefonväxlar och en polare hade jävlats och pajat mitt loginscript på nätverket (han var admin) och kom upp massa skum text och jag i min tur kunde i princip inte göra någonting, då tog jag hans anknytning på telefonen och "tvingade" ringa till RFSU och deras sexupplysning :D :D :D Dvs, han lyfter på luren så slås ett nr direkt, han kan inte göra någonting även om han försöker ta upp luren och slå ett nr så är det omöjligt att hinna före :lol

- "Välkommen till RFSU"....hallå?

Funktionen är till för tex sån där telefon på flygplatsen som man lyfter för att hamna hos taxi, biluthyrning, färdtjänst osv... kan man ha mkt kul med.

Last edited:
955i skrev:
Haha bästa tråden på länge, vi har också kört en del sånt här på jobbet (fast nu har mitt objekt slutat tyvärr...)
*snip*

Bästa inlägget i hela tråden. Så här ska practical jokes gå till. :tummenupp

Till skillnad från andra i tråden som föreslår saker där det ska limmas fast, klippas itu etc och därmed (i vissa fall) förstöra egenom. Djävla larv. Folk som inte har respekt för andras prylar, oavsett om det är privata eller ett företags, skulle fan i mig ha ett rejält kok stryk.

Du kan köra en variant på krasse i tagnentbordet. Hitta något som ser nästan likadant ut som kollegans. Plantera krasse i det (och låt det växa upp) och byt när han är på lunch

(Kul att du gillade Abtruse)
Man behöver inte paja saker för att kul, gäller bara ha lite (sjuk) fantasi :lol

Igår körde vi en grej, vi har ett system man kan skicka sms ifrån med anonym avsändare, dvs man ser bara fem siffror som inte säger nått.

Jag tåtade ihop:

"Tack för att du väljer Comviq Tele 2. Ditt abonnemang kommer porteras om 3 arb.dagar. Om du har några frågor så ring kundtjänst på 0200-222040"

...och skickade ut till några på jobbet, polare osv (som INTE har Comviq eller Tele2) :rofl

Haha, min förra chef ringde surt till kundtjänsten och skällde ut dom efter noter att han minsann inte beställt någon j**** portering. På andra sidan tråden var dom helt oförstående och sa att det hela måste varit ett misstag på något sätt då dom inte heller hade några noteringar på hans nummer och bad så hemskt mycket om ursäkt :D

...en dag senare fick han veta att det var vi som jävlats :D och under tiden gick det folk i min närhet och undrade om fler hade fått konstigt info-sms med portering, gick och kollade postfacket osv...

Bahahaha! Fy fasiken va kul.
En kollega till mig klistrade Post-It´s överallt på en annan kollegas kontor. Det var fint.

Ka11e skrev:
Äsh.. vi hade tagit hand om dig :pannkyss
:banana jag jagar bovar jag så det går nog bra ändå :lol kan säkert jaga dej i sommar om du orkar med efter allt busande på jobbet :hihi :tungan

FUBAR skrev:
Jag är ledsen att jag inte jobbar med er, låter ju hur kul som helst. Kanske hade blivit roligt att gå till jobbet för omväxlings skull.
nu var de lite eller vldigt mycke ironi i det hella :D
Jag och kolegrna har noll radiodisiplin ibland bara för att roa oss, men vi kan inte spela sånna spratt på varandra då vi oftast inte vet vem som går vad och när :hihi eller de gör man, men det kan ju råka vara nån annan stackare som åker dit på det :hihi :3freak

Är du Polis?? Jaga tjyyyvar o bovar å sånt?? Du får jaga mig anytime :blah
Föresten.. 25 år och ogift?? Måste kännas hemskt :tungan

Kakan skrev:
:banana jag jagar bovar jag så det går nog bra ändå :lol kan säkert jaga dej i sommar om du orkar med efter allt busande på jobbet :hihi :tungan

Last edited:
har inte läst hela tråden men...
lägg nå klet på telefonluren o ring sen upp han :D

Ka11e skrev:
Är du Polis?? Jaga tjyyyvar o bovar å sånt?? Du får jaga mig anytime :blah
Föresten.. 25 år och ogift?? Måste kännas hemskt :tungan

nope inte polis väktare men polis kommer nog det med om nått år :)
haha hmmm tja 25 var jag för en så där 6 år sen :tungan och trivs med att vara ogift hur är det själv då :lol tungt eller har du lyckas drage nån till alltaret :tungan

Markus skrev:
Är det naturliga karriärssteget efter att vakta MQ:s mellandagsrea i Gallerian att bli Polis? ;)
:7peta ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖö okej nu slog du ju huve på spiken när det kommer till MQ :3freak HUR VET DU DET ????
Men planen har funnits där länge bara råkat bli kvar som vakt :) men jag har en plan som nån myntade på 80-talet :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph