Kontaktlim

hum SuperAttack(tror ja de heter) använder ja o de e kanonstarkt o genomskinligt, men asså ytan på limmet måste ju va helt slät för att de ej ska synas

watson skrev:
Man behöver inte ha sönder något för att behöva lim.... :D

Nej, det finns ju andra användningsområden... ...knarkare. :hihi

/J (som har en hel del spam tillgodo på W)

EDIT: Varför just kontaktlim? Finns åtskilliga "hårda" lim som borde funka bra. Typ Karlssons klister?

RG500-Johannes skrev:
Nej, det finns ju andra användningsområden... ...knarkare. :hihi

/J (som har en hel del spam tillgodo på W)

EDIT: Varför just kontaktlim? Finns åtskilliga "hårda" lim som borde funka bra. Typ Karlssons klister?

Äh! Du kan ALDRIG komma ikapp mitt spam! :arsele
Behöver lim till "projektet", som du förövrigt ska hålla tyst om.... Behöver ett lim som tål stryk, typ avfettning osv. och det måste vara genomskinligt när det torkar, för att det kommer att ligga på en plan yta som syns... Det är alltså inte ett lim som behöver ha så hög hållfasthet... Kommer ej vara någon belastning på det.... HJÄLP!!!! :huvet

/FW

inte blanda alla kemikalier du kan hitta för att sen sniffa!!!
ajja dig! då går hjärnan sönder!

watson skrev:
Äh! Du kan ALDRIG komma ikapp mitt spam! :arsele
Behöver lim till "projektet", som du förövrigt ska hålla tyst om.... Behöver ett lim som tål stryk, typ avfettning osv. och det måste vara genomskinligt när det torkar, för att det kommer att ligga på en plan yta som syns... Det är alltså inte ett lim som behöver ha så hög hållfasthet... Kommer ej vara någon belastning på det.... HJÄLP!!!! :huvet

/FW

Kolla på hobbyaffärerna. Vet att när man på den gamla goda tiden bygde små hus åt sin tågbana (jaja, jag var 10) så använde man tvåkomponentslim som vart helt genomskinligt.

Mcbudet skrev:
inte blanda alla kemikalier du kan hitta för att sen sniffa!!!
ajja dig! då går hjärnan sönder!

HAR ju ingen hjärna har jag ju sagt!! :arsele

Freppa skrev:
Kolla på hobbyaffärerna. Vet att när man på den gamla goda tiden limmade på småtjejer (jaja, jag var 25) så använde man tvåkomponentslim som vart helt genomskinligt.

Mmm.. Jag vet hur de brukar säga på hobbyaffärer... : -Jorå! Det blir heeelt genomskinligt, och sen när man kladdar det på damen så blir det likförbannat frostat!

/FW

Casco glas-metallim??
Vet ej om färgen men torde vara genomskinligt
Nr: 24-3386 på clas ohlson

Casco Liquisole blir helt genomskinligt, det är ett limspackel med mycket hög hållfasthet och dyrt är det också, men det är det fucking bästa limmet jag nånsin kommit över.........

Annars kolla på www.grunda.se

Dom har allt möjligt för bygg el vvs mm.
Dom har iaf ett stort lim utbud med beskrivning och användningsområden.

Nehe!! Sorry tänkte fel, tänkte på katalogen Skydda.se men om du går in på en järn affär och frågar efter det som Zana menar så är jag övertygad om att du får rätt :tummenupp

Läser beskrivning: "Liquisole har gummits egenskaper. Går att spackla med, täta, bygga upp, fylla ut och limma. Segel, surfskor, våtdräkter, båtinredningar, husvagnar och annat som rör sig är lämpliga objekt. Skor och stövlar är enkelt att förnya och förstärka. Liquisole fäster på trä, läder, gummi, tyger, neopren,vinyl, dacron, nylon, glasfiber och alla plaster utom polyeten."

PHU!!!

Last edited:
watson skrev:
Någon som VET ett kontaktlim som blir genomskinligt när det torkar?? Det MÅSTE bli HELT klart.

/FW
Jag har stavar till min limpicka som blir helt transparent,köpte det på biltema tror jag,starkt o bra oxå.

Stoppsladd skrev:
Nehe!! Sorry tänkte fel, tänkte på katalogen Skydda.se men om du går in på en järn affär och frågar efter det som Zana menar så är jag övertygad om att du får rätt :tummenupp

:tummenupp

Det enda jobbiga med liquisole är att det tar 24timmar på sig att härda. Och oftast vill man ju lägga två lager, då blir det till att väääääänta!!!

Behöver jag säga att jag inte är särskillt bra på att vänta, speciellt om man har limmat nåt som ska på hojen och hela projektet stannar upp för skiten inte vill stelna... hehe... Något frustrerande.... :(

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park