Kontakt monterad av mc-huset Malmö

klimtachakka

Medlem
Gick med
5 Dec 2012
Hoj
TZR125 -87, KTM 200 2t, GASGAS TXT 280, KTM 690 E / SM
Tjena!
Är det någon som vet vad den här typen av kontakt heter?
Den är monterad av mchuset i malmö och verkar monteras på de flesta hojar som säljs där.
Den är kopplad direkt på batteriet.
Jag vill köpa en hankontakt som passar i den men har inte en susning om vad jag ska söka på då jag inte vet vad den heter.

Tack på förhand.
Mvh

Bifogat

• kontakt.jpg
    kontakt.jpg
    107.8 KB · Visningar: 323
Du får nog köpa en ctek batteriladdare om du ska ha en kontakt som passar. Har inte sett en hankontakt säljas lös iaf.

Tackar så mycket för hjälpen. Får ta en tur till en återförsäljare snart då. Kopplade in en annan laddare direkt på batteriet så länge. Har smugit in maskinen i datorrummet nu, lär väl bli ett rackarns liv när käringan kommer hem igen. :D

Varför ladda batteriet mitt i snöyran ... Ta bort det och förvara det innomhus och ge det en puff till våren med laddaren innan hojen ska igång.Detta eviga underhållsladdande måste ju snart kosta som ett nytt batteri.

Detta eviga underhållsladdande måste ju snart kosta som ett nytt batteri.
Om vi gissar att vi använder 1W i snitt under underhållsladdningen, har den igång 120 dagar och varje kWh kostar 1kr blir det årets laddningsräkning:
0,001 * 120 * 24h = 2,88
Nu har jag säkert gissat fel både på effektåtgången och kilowattpriset, men även om det skulle bli tio gånger mer än dessa två kronor och åttioåtta öre skulle det väl ta 20-30 år att spara ihop till ett hyfsat batteri genom att inte underhållsladda. Och på den tiden har man nog avlivat ett par batterier i förtid genom att inte hålla dom fulladdade.

Jo även om man tar in det i värmen så bör man väl ladda på det någon gång under vintern.

snön försvann och likaså problemet med underhållsladdning :tummenupp
@sjobas
(anledningen att jag ville ha just en sån kontakt var att den var vädertätad och kabeln var redan dragen, skulle koppla en mobilladdare där)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park