konstigt tycker jag

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
ingen
Hur fan bär de sig till som bygger egna custom hojar när de ska regga in dem på gatan o få dem lagliga?!

är det helt jävla omöjligt att regga in en jävla 125 enduro så förstår jag inte hur de bär sig åt?!

någon som vet o kan förklara hur det går till?!

du skrev väl svaret själv dom reggas som amatörbyggt fordon ,till skillnad från en massproducerad enduro ,
regler för reggning ändrades väl vid årsskiftet angående utsläppskrav o sånt också

Så kallade besiktningskit (grymt fula) hängs på till besiktningen och slits sedan av, det finns till och med folk som försörjer sig på att bara göra den här biten åt andra...

hojar före 70 nåt behöver varken blinkers el hastighetsm vad jag hört.
papper från en sån så. sen finns de väl dom som köper papper från långt tillbaks o bes aldrig :)
kompis på bes kanske?
ett par av säkert många sätt.

Så kallade besiktningskit (grymt fula) hängs på till besiktningen och slits sedan av, det finns till och med folk som försörjer sig på att bara göra den här biten åt andra...

vad för bit? försörjer sig? jag förstår inte riktigt förklara :gnissla

men är det fortfarande möjligt att bygga custom hojar i sverige?!

Man måste ha lapp ifrån mamma också!

Det är vad jag förstått mycket enklare att bygga amatörbyggt fordon på äldre ram än att ändra befintlig modern hoj och få det godkänt.

/Henning!

Det finns folk som lever på att besikta hojar åt andra.

Ja, det går fortfarande att bygga choppers i Sverige. Det är tom möjligt att regbesikta dom flesta.

var hittar man såna`? jag har letat så in i helvete efter sånt folk!!

besiktar de även 125cc enduros till landsväg? :tuttar

Kan du inte fuska lite och använda dig av ett e-reg? Så länge du har körkort så får du ju faktiskt köra en cross/enduro med e-reg på gatan " till och från tävling, till och från garage o mekplats " och hur de nu funkar. Måste vara enklare alternativ än att försöka regga och besiktiga

olika

1 Amatörbyggt fordon, nytt chassie.
2 Ombyggt fordon på gammalt chassie.

Gå in på sfro, s hemsida.
http://www.sfro.com/

Där hittar du det du letar efter. Ring någon, helst marlon i Norrtelje. Då kan han förklara alla dina frågor med en gång om hur du ska göra för att amatörbygga ett fordon. // mvh Gabor

1 Amatörbyggt fordon, nytt chassie.
2 Ombyggt fordon på gammalt chassie.

Gå in på sfro, s hemsida.
http://www.sfro.com/

Där hittar du det du letar efter. Ring någon, helst marlon i Norrtelje. Då kan han förklara alla dina frågor med en gång om hur du ska göra för att amatörbygga ett fordon. // mvh Gabor

ok jag tror det är för komplicerat för mig.. jag har allt utom papper ändå o de e skit svårt o få tag i :näsblod

letar fortfarande efter nån som lever på sånt här, hade nog kunnat ge ett par tusenlappar om nån reggat den åt mig :va säg till om ni hittar nån!

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen