Konstigt ljud??

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
ZX-6R 01
När jag ska typ köra iväg från stillastående så precis när jag släpper kopplingen hör man nåt nere( o känner lite precis som om nåt delar sig ) typ klonk eller klickljud 2ggr irad..Huuu?? alltid samma ljud typ från växellådan eller nåt...den har precis varit på 600mila service. det e faktiskt irriterande!.. :(

DonDragon skrev:
När jag ska typ köra iväg från stillastående så precis när jag släpper kopplingen hör man nåt nere( o känner lite precis som om nåt delar sig ) typ klonk eller klickljud 2ggr irad..Huuu?? alltid samma ljud typ från växellådan eller nåt...den har precis varit på 600mila service. det e faktiskt irriterande!.. :(

Ingen som vill hjälpa mig? :(

Mattias skrev:
Förklara lite bättre!

Hehe räckte inte allt det uppe?...nä men börjar riktigt gå mig på nerverna...ändå rätt ny hoj!..men typ lägger i ettan.. sakta släpper kopplingen o just vid dragläget så kommer det två klickar (hörs mycket)..typ klonkljud från växellådan???..känns precis som om nåt e inte spänt eller nåt... :confused: ska ja ta den till verkstan??...

Just de har jag också börjat märka av nu..
första gången spände jag kedjan för den va skit lös.. o då tyckte ja de försvann, men nu är kedjan endå rätt OK spänd o har börjat komma igen... har du fått reda på vad de kan va? ska jag höra av mig om jag får svar??
jag hör även ett lite knackande/klonkande ljud när jag kör mkt sakta o gasar o släpper gasen o håller på så..

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back