Konstigt ljud??

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Malmööö
Hoj
ZX-6R 01
När jag ska typ köra iväg från stillastående så precis när jag släpper kopplingen hör man nåt nere( o känner lite precis som om nåt delar sig ) typ klonk eller klickljud 2ggr irad..Huuu?? alltid samma ljud typ från växellådan eller nåt...den har precis varit på 600mila service. det e faktiskt irriterande!.. :(
 
DonDragon skrev:
När jag ska typ köra iväg från stillastående så precis när jag släpper kopplingen hör man nåt nere( o känner lite precis som om nåt delar sig ) typ klonk eller klickljud 2ggr irad..Huuu?? alltid samma ljud typ från växellådan eller nåt...den har precis varit på 600mila service. det e faktiskt irriterande!.. :(


Ingen som vill hjälpa mig? :(
 
Mattias skrev:
Förklara lite bättre!

Hehe räckte inte allt det uppe?...nä men börjar riktigt gå mig på nerverna...ändå rätt ny hoj!..men typ lägger i ettan.. sakta släpper kopplingen o just vid dragläget så kommer det två klickar (hörs mycket)..typ klonkljud från växellådan???..känns precis som om nåt e inte spänt eller nåt... :confused: ska ja ta den till verkstan??...
 
Just de har jag också börjat märka av nu..
första gången spände jag kedjan för den va skit lös.. o då tyckte ja de försvann, men nu är kedjan endå rätt OK spänd o har börjat komma igen... har du fått reda på vad de kan va? ska jag höra av mig om jag får svar??
jag hör även ett lite knackande/klonkande ljud när jag kör mkt sakta o gasar o släpper gasen o håller på så..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top