Konstigt ljud??

DonDragon

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
ZX-6R 01
När jag ska typ köra iväg från stillastående så precis när jag släpper kopplingen hör man nåt nere( o känner lite precis som om nåt delar sig ) typ klonk eller klickljud 2ggr irad..Huuu?? alltid samma ljud typ från växellådan eller nåt...den har precis varit på 600mila service. det e faktiskt irriterande!.. :(

DonDragon skrev:
När jag ska typ köra iväg från stillastående så precis när jag släpper kopplingen hör man nåt nere( o känner lite precis som om nåt delar sig ) typ klonk eller klickljud 2ggr irad..Huuu?? alltid samma ljud typ från växellådan eller nåt...den har precis varit på 600mila service. det e faktiskt irriterande!.. :(

Ingen som vill hjälpa mig? :(

Mattias skrev:
Förklara lite bättre!

Hehe räckte inte allt det uppe?...nä men börjar riktigt gå mig på nerverna...ändå rätt ny hoj!..men typ lägger i ettan.. sakta släpper kopplingen o just vid dragläget så kommer det två klickar (hörs mycket)..typ klonkljud från växellådan???..känns precis som om nåt e inte spänt eller nåt... :confused: ska ja ta den till verkstan??...

Just de har jag också börjat märka av nu..
första gången spände jag kedjan för den va skit lös.. o då tyckte ja de försvann, men nu är kedjan endå rätt OK spänd o har börjat komma igen... har du fått reda på vad de kan va? ska jag höra av mig om jag får svar??
jag hör även ett lite knackande/klonkande ljud när jag kör mkt sakta o gasar o släpper gasen o håller på så..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph