Konstiga saker du gjort utan att egentligen veta varför

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Kom precis att tänka på en dag då jag var fem-sex år där nånstans, var på farsans jobb och drev runt utan att ha nåt kul att göra.
Där jobbade en gammal man vid namn Leffe, om jag inte minns fel.
Plötsligt fick jag för mig att gubbdjäveln skulle ramla och slå sig.
Jag hade på bara en sekund bestämt mig att han skulle ramla, helt utan provokation eller minsta anledning. Och då ska det vara sagt att jag var ett änglabarn av rang annars.
Jag tog idén vidare genom att (efter att ha sett Ensam hemma) gillra en fälla medelst tillhyggen jag hittade i verkstaden. En oljekanna och mindre lådor.
Jag placerade ut lådorna strategiskt så man skulle bli överraskad när man kom runt hörnet, kanske vingla till eller i alla fall bli ouppmärksam en sekund. Oljan sprutade jag ut på golvet i enlighet med lådornas funktion.
Sedan satte jag mig och väntade. Gubben kom, men ramlade inte som tur var. Det gamla ruggiga betonggolvet hade för hög friktion. Men han blev i alla fall förvånad över lådorna och oljan. :D

Hade glömt hela händelsen, tills nu nästan 20 år senare när dagen i allmänhet kom på tal. Jag skrattar så jag gråter när jag tänker på det. Varför gjorde jag så?

En polare satt bara något år senare och klippte långsamt genom en strömkabel med sax under en lektion i skolan. Han kunde inte svara på varför.

En annan polare tog en sten och kastade in genom fönstret på en parkerad bil vid skolan. Återigen, sex år gammal. Han kunde inte svara på varför. Men han gick och berättade det för personalen på skolan. Hyvens. :)

Varför är man så smyg-ond? Det måste ju vara för att hjärnan är outvecklad och inte till fullo sätter stopp för infall såsom dessa. Man har ju i vuxen ålder velat vandalisera chefens bil många gånger. Men nu gör man det inte. Man skulle säkert gjort det då. :D
Och vad har du gjort för omotiverade dumheter som snorunge?

Last edited:
Låter mest som dålig uppfostran.

Jag tror inte alls på det, faktiskt. Vi är snälla pojkar och har alltid varit. ;)
Däremot hade vi värstingar som sprang ute halva nätterna i ung ålder och välte soptunnor, sprängde sönder saker med smällare och häcklade yngre barn.
Jag hävdar att de visste, till skillnad från till exempel min incident, exakt vad de gjorde.

Edit:
De flesta på jobbet kunde på rak arm nämna dumheter de gjort när de var barn.
Utan att de visste varför. :skrämd :zombiebarn

Last edited:
Det är väl mest på senare år jag börjat göra saker jag inte vet varför :gnissla

Köra bil halva nätterna utan vettigt betalt t.ex.

När jag gick i ettan höll de på att bygga resten av min skola och decemberbarn som jag är hade jag inte fyllt 6 år ännu. Men jag och en polare hittade en låda med STORA spik....en definition pga åldern?

Hursomhelst så radade vi upp dem på baksidan av alla bildäck vi kom över på hela skolans parkering...

När vi kom till skolan dagen efter så vart det ett djefvulens liv och jag tror att det är första gången jag erkänner... Händelsen begav sig 1976...

Varför? Säg det...vi hade väl tråkigt?

en kompis, för bara når år sedan när han var 16 år gjorde liknande grej. mitt emot bodde grantjejen som var jämngammal, domhar varit bästa kompisar sedan de båda föddes typ, utan någon som helst sexuell relation (alltså noll, jättenoll, bara jättebra kompisar). tjejen är även vad vi kallas asexuell, alltså kåt som en sten, dock väldigt snäll :)

tillbaka till poängen.. polaren och hon sa hejdå och in i varsitt hus, men precis innan de vände sig från varandra så, helt utan förvarning drar killen ner brallorna och blottar sitt (väldigt) utvecklade könsorgan. tjejen blir paff som fan och går in.

min kompis cyklar därefter hem till mig och berättar alltsammans och ångrar sig djupt. han hade inte ens någon aning om vad han gjorde, det gick på en sekund.

jag och några andra skrattade såklart åt det och sa att det var väl en helt vanlig killgrej, ingen bryr sig, det var ju bara roligt. men där misstog vi oss..

det hela slutade med, i kronologisk ordning.

1, uppsagt vänskap
2, storebrorsan till tjejen hotar med stryk
3, föräldrabråk
4, tjejen med familj flyttar

helt sjukt drama

Jag var väl runt 5 år när jag började inse att pengar är nog ganska bra att ha då alla vuxna kunde köpa massa saker för dessa sedlar.
Jag började då alltså utan någon som helst ånger eller eftertanke stjäla pengar ur morsans plånbok med jämna mellanrum. Men jag köpte inget...ne, jag sparade alla pengar i en 2 liters glassburk.
Till slut så började morsan undra hur pengar bara kan försvinna sådär..alla syskon skakade på huvudet när hon frågade men "smart" som jag är undrade jag om hon ville låna pengar av mig. Jag drar fram min glassburk och morsan fattar ju på en gång...hur fan ska en 5-åring fått tag på över 2000:- =P
Jag vägrade ju erkänna utan hävadade att jag hitta dessa pengar vid en skola.
Fick skäll från varenda vuxen människa i våran släkt o sen dess har jag inte stulit ett öre...
Hade inget mål med att ta pengarna...men man tänker inte så mycket på konsekvenserna av sitt handlade som liten.

Köpte en Rover P6 i ungdomen. Då kändes det så rätt, idag framstår det som rätt iq-befriat.

Jag har råkat slängt kalsipperna och strumpor i toan och spolat :)
Det blev stopp den toan.

vi gick i 4-5an och hade träslöjd, min kompis kom fram med ett ansiktsskydd när man svarvar o har sig, ur ingenstans drog jag en höger rätt på näsan på honom...kändes lite taskigt efteråt

Jag kommer ibland och tänka på den enda gången jag snattat. Jag var fem-sex år och tyckte att en sån där glansig "presentrosett" var så himla fin när vi var i mataffären. Så en sån tog jag och gömde noga i fickan när föräldrarna betalade i kassan. Vad som hände med den sen minns jag inte.

Jag menar, om man nu ska stjäla saker kan man väl åtminstone stjäla nåt som är lite mer användbart?! :va :tungan Inte så jävla badass men ganska konstigt ändå. :)

(en sån här menade jag om nån vill veta)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti