Konstiga saker du gjort utan att egentligen veta varför

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
jag och två klasspolarne i typ 7-8:an hittade en liten, gammal och skruttig olåst cykel som stod på skolgården utanför matsalen. Inte fan tänkte vi oss för utan vi tyckte det skulle vara kul att latcha med den. Vi cyklade på den och hoppade av den i farten så den gjorde massa volter emot olika stenar och grejer.

Det sluta med att någon lärare såg oss och senare på dagen blev vi kallade och fick reda på att vi blivit polisanmälda av skolan. Den skola var speciell kan jag ju säga, men det blev inte så värst mycket mer liv över det senare och polisen gjorde inte mycket.

Fick ett litet nätt anfall av damp här hemma för någon vecka sen. Sopade näven i en dörr, dörren var gjord av papp, dörren gick sönder och snart ska jag sälja.
Vill inte köpa ny så om någon vet hur man lagar knytnävs stora hål i pappdörrar så är jag väldigt nyfiken! =)

Eftersom man som barn har svårt att skilja på rätt och fel - eller snarare endast kan skilja det genom att någon säger att "det är rätt" och "det är fel" - så är det inte helt svårt att förstå varför barn hittar på dumheter. Man vet att det är fel för att nån sagt att det är det men inte varför det är fel. Nuförtiden vet man att det kostar nån annan en jäkla massa pengar, besvär och onödigt arbete om man knäcker en bilruta men vilken sexåring vet det? Det var väl inte många månader sen man konstaterade att den del av hjärnan som används till att koppla ihop handling med konsekvens inte utvecklas fullt förrän i slutet av tonåren.

Själv var jag generellt ganska envis och satte mig gärna på tvären för mina föräldrar. Men inte fick jag nåt nytt LEGO för det! :6surkart

Vill inte köpa ny så om någon vet hur man lagar knytnävs stora hål i pappdörrar så är jag väldigt nyfiken! =)

Man häftar dit ett A4 och målar över det och allt är frid och fröjd.

Själv så har jag gjort många sjuka saker i mitt liv och förträngt det mesta och många passar inte att berätta här.
En lite "mesigare" historia men som jag fortfarande skrattar åt var när jag och två till ungar fick för oss att bryta oss in hos en kompis som var på skidsemester med familjen och skulle komma hem dagen efter. Detta var runt jul/nyår och vi var väl runt 12-13 år eller nåt.
Anledningen till att vi skulle bryta oss in var för att vi ville dekorera hans rum med julgransbelysning, inget annat.
Så vi tog oss in i huset på nåt jävla vänster, började montera upp belysning i hela hans rum. Spikade till och med upp spik i taket för att kunna fästa allt :D
När vi hade smackat upp de 4 slingor vi hade med oss så insåg vi att detta var för lite.
Så vi sprang ut i grannområdet och STAL säkerligen 15st julgransbelysningar varav den största var en kommunal belysning med riktiga 15w-lampor, såna med bajonettfattning.
Det tog oss några timmar att montera detta, som tur var så låg rummet i källaren där inte grannarna såg ljusskenet.
Vi fick dessutom länsa hela huset på skarvkontakter/uttag då det inte räckte de som fanns i hans rum, den stora slingan fick vi börja montera i vardagsrummet en bit bort då det inte fanns tillräckligt med plats att hänga upp hela i hans rum :D
Tydligen så var hans pappa mindre glad då han trodde att vi hade låtit det stå och lysa i en hel vecka, det tog ett tag innan han trodde på oss att det bara hade stått på i ett dygn.

Nåja, inte så jättekonstigt utan mer en grej som uppkom av tristess.

Nuförtiden vet man att det kostar nån annan en jäkla massa pengar, besvär och onödigt arbete om man knäcker en bilruta men vilken sexåring vet det?

Man är smart som sexåring :rolleyes: Jag kommer ihåg att jag bankade in en tennisboll i min styvfarsas Cheva van's utblås. Han påstod att motorn kunde sprängas medan jag hoppades på en rejäl tennisbolls-slunga :D

Last edited:
Jag och min kusin följde med våra respektive fäder till deras gemensamma garage där dom ful-mekade andras bilar. Dom delade visst garaget med 4 andra snubbar.
Jag och min kusin som var runt 7 bast ville också meka som våra pappor, så vi tog varsin bilstereo och började "skruva". Vi "skruvade" med hammare, vi "skruvade" med spik och när dom var fardig "skruvade" gav vi oss på nästa bilstereo.
Det hela slutade med att våra fäder fick punga ut närmare 8 lax till dom andra gubbarna i garaget!!!

Man ville ju bara vara snäll och hjälpa till LiXom!

Var i tioårsåldern och hade fått mitt första lufgevär. Satt på gården och övningssköt på måltavlor, plåtburkar och kapsyler.

Plötsligt flyger en sädesskvätta eller annan småfågel (vafan jag kan inga namn på såna) över gården och sätter sig 30 meter bort. I ren reflex riktar jag geväret mot fågeln och trycker av helt utan att sikta. Sköt mer eller mindre direkt från höften, som Rambo gör.

Döm av min förvåning då jag träffade! Fågeln var ju typ 5cm stor!
NEEEEJ liksom! Jag gillar ju småfåglar och matar dem om vintrarna! Helvete!

Sprang fram och kollade, men nej, fågeln var stendöd. :död

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...