Konstig fråga..ang hur man kan vinkla förgasare

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
:rolleyes:

Din upprördhet gör dig slarvig:tungan

Var läser DU bil?

Hos trådstartaren? Om jag inte missförstod alltihop så skall han montera förgasarna i en bil avsedd för trail och i sporten ingår att man långsamt tar sig fram över stora lutningar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Hos trådstartaren? Om jag inte missförstod alltihop så skall han montera förgasarna i en bil avsedd för trail och i sporten ingår att man långsamt tar sig fram över stora lutningar.

Men herregud människa, jag har oxå förstått att det handlar om en bil, men inte ditt inlägg....du skriver ju själv STYRET!!!!
 

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Furulund
Hoj
GSX-R 750
Hos trådstartaren? Om jag inte missförstod alltihop så skall han montera förgasarna i en bil avsedd för trail och i sporten ingår att man långsamt tar sig fram över stora lutningar.


Vad jag kunde läsa så frågade trådstartaren om han kunde ta ett par MC-fuggar från en R1 (Därav mc ordet) och stoppa i en trail
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Men herregud människa, jag har oxå förstått att det handlar om en bil, men inte ditt inlägg....du skriver ju själv STYRET!!!!

JA? Testa att ta en crosscykel och lägg den till styret tar i. Vad händer efter någon sekund när flottören inte längre håller tätt?

Vad jag kunde läsa så frågade trådstartaren om han kunde ta ett par MC-fuggar från en R1 (Därav mc ordet) och stoppa i en trail

Men vad synd då läste vi samma sak.:tummenupp
 
Last edited:

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
En R1:a ska ju gå att köra i en backe med 45graders lutning, samma så ska man kunna luta skiten i böjar i 45grader med lite knäskrap. Och så länge flottörerna pga av soppan kan stänga nålventilen så är det bara att tuta å köra. Och som Boris JR skriver så är det bara att fylla föggarna med sås å luta dom tills det börjar rinna.
Orginalföggarna blir som att skruva dit 4st Strombergare (samma princip).
Eller som andra föreslår Mikuni RS serien 34-40 som ger mera knuff och gassvar, eller "Einzpritzen system" som säkert är bäst men dyrast om man vill ha de göttigaste :tummenupp

Klart du kan trimma med föggar :tummenupp
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
JA? Testa att ta en crosscykel och lägg den till styret tar i. Vad händer efter någon sekund när flottören inte längre håller tätt?
/QUOTE]

Någonstans innerst inne är jag säker på att du inte är en idiot, så gör dig själv inte björntjänsten att agera som en.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
En R1:a ska ju gå att köra i en backe med 45graders lutning, samma så ska man kunna luta skiten i böjar i 45grader med lite knäskrap. Och så länge flottörerna pga av soppan kan stänga nålventilen så är det bara att tuta å köra. Och som Boris JR skriver så är det bara att fylla föggarna med sås å luta dom tills det börjar rinna.

Mina erfaranheter är att det brukar börja rinna ur hojförgasare vid ca 45 graders lutning i sidled. En hojförgasare är byggd för att klara acc och kanske bakhjulskörning. Men alla sidokrafter på en hoj vid kurvtagning går ju rakt ner genom hjulen så att snacka om att det funkar att köra med knäskrap har ju inget med saken att göra.

Tycker inte det är speciellt svårt att förstå hur Boris menar...
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top