Konstig fråga..ang hur man kan vinkla förgasare

:rolleyes:

Din upprördhet gör dig slarvig:tungan

Var läser DU bil?

Hos trådstartaren? Om jag inte missförstod alltihop så skall han montera förgasarna i en bil avsedd för trail och i sporten ingår att man långsamt tar sig fram över stora lutningar.
 
Hos trådstartaren? Om jag inte missförstod alltihop så skall han montera förgasarna i en bil avsedd för trail och i sporten ingår att man långsamt tar sig fram över stora lutningar.

Men herregud människa, jag har oxå förstått att det handlar om en bil, men inte ditt inlägg....du skriver ju själv STYRET!!!!
 
Hos trådstartaren? Om jag inte missförstod alltihop så skall han montera förgasarna i en bil avsedd för trail och i sporten ingår att man långsamt tar sig fram över stora lutningar.


Vad jag kunde läsa så frågade trådstartaren om han kunde ta ett par MC-fuggar från en R1 (Därav mc ordet) och stoppa i en trail
 
Men herregud människa, jag har oxå förstått att det handlar om en bil, men inte ditt inlägg....du skriver ju själv STYRET!!!!

JA? Testa att ta en crosscykel och lägg den till styret tar i. Vad händer efter någon sekund när flottören inte längre håller tätt?

Vad jag kunde läsa så frågade trådstartaren om han kunde ta ett par MC-fuggar från en R1 (Därav mc ordet) och stoppa i en trail

Men vad synd då läste vi samma sak.:tummenupp
 
Last edited:
En R1:a ska ju gå att köra i en backe med 45graders lutning, samma så ska man kunna luta skiten i böjar i 45grader med lite knäskrap. Och så länge flottörerna pga av soppan kan stänga nålventilen så är det bara att tuta å köra. Och som Boris JR skriver så är det bara att fylla föggarna med sås å luta dom tills det börjar rinna.
Orginalföggarna blir som att skruva dit 4st Strombergare (samma princip).
Eller som andra föreslår Mikuni RS serien 34-40 som ger mera knuff och gassvar, eller "Einzpritzen system" som säkert är bäst men dyrast om man vill ha de göttigaste :tummenupp

Klart du kan trimma med föggar :tummenupp
 
JA? Testa att ta en crosscykel och lägg den till styret tar i. Vad händer efter någon sekund när flottören inte längre håller tätt?
/QUOTE]

Någonstans innerst inne är jag säker på att du inte är en idiot, så gör dig själv inte björntjänsten att agera som en.
 
En R1:a ska ju gå att köra i en backe med 45graders lutning, samma så ska man kunna luta skiten i böjar i 45grader med lite knäskrap. Och så länge flottörerna pga av soppan kan stänga nålventilen så är det bara att tuta å köra. Och som Boris JR skriver så är det bara att fylla föggarna med sås å luta dom tills det börjar rinna.

Mina erfaranheter är att det brukar börja rinna ur hojförgasare vid ca 45 graders lutning i sidled. En hojförgasare är byggd för att klara acc och kanske bakhjulskörning. Men alla sidokrafter på en hoj vid kurvtagning går ju rakt ner genom hjulen så att snacka om att det funkar att köra med knäskrap har ju inget med saken att göra.

Tycker inte det är speciellt svårt att förstå hur Boris menar...
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top