Konsten att inte köra för fort.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Nu är det såhär att jag har litet av ett problem. Mitt körkort är helt färskt, dessutom med prövotid på två år, och jag får nu alltså köra själv och utan någon som har uppsikt över mig i trafiken. Detta har lett till att jag under dessa fyra dagar med eget körkort kört/kör som en idiot. Jag kör konstant för fort, de enda ställena jag i princip kör efter skyltar är utanför dagis och skolor. Så fort det finns en 50 eller 70väg utan närliggande hus går det i 100, minst. Det är vansinnigt roligt, jag vet att det är fel och riskerna men jag kan inte hejda mig själv känns det som. Idag avstod jag från att köra för jag tror att det var kontroller på väg13 och jag vill verkligen inte mista kortet.
Är det någon mer som upplevde detta precis i början när ni hade tagit körkortet för hoj, och om det är över, hur slutade det? Växte ni helt enkelt ifrån det ? Kör alla som idioter i början ?

jag har inte ens kort, jag övningskör å det e svårt redan här!

men man ska sansa sig lite, så svårt FÅR det inte vara!

lorkan skrev:
2241440 Nu är det såhär att jag har litet av ett problem. Mitt körkort är helt färskt, dessutom med prövotid på två år, och jag får nu alltså köra själv och utan någon som har uppsikt över mig i trafiken. Detta har lett till att jag under dessa fyra dagar med eget körkort kört/kör som en idiot. Jag kör konstant för fort, de enda ställena jag i princip kör efter skyltar är utanför dagis och skolor. Så fort det finns en 50 eller 70väg utan närliggande hus går det i 100, minst. Det är vansinnigt roligt, jag vet att det är fel och riskerna men jag kan inte hejda mig själv känns det som. Idag avstod jag från att köra för jag tror att det var kontroller på väg13 och jag vill verkligen inte mista kortet.
Är det någon mer som upplevde detta precis i början när ni hade tagit körkortet för hoj, och om det är över, hur slutade det? Växte ni helt enkelt ifrån det ? Kör alla som idioter i början ?

Du är trafikfarlig.

lorkan skrev:
2241440 Nu är det såhär att jag har litet av ett problem. Mitt körkort är helt färskt, dessutom med prövotid på två år, och jag får nu alltså köra själv och utan någon som har uppsikt över mig i trafiken. Detta har lett till att jag under dessa fyra dagar med eget körkort kört/kör som en idiot. Jag kör konstant för fort, de enda ställena jag i princip kör efter skyltar är utanför dagis och skolor. Så fort det finns en 50 eller 70väg utan närliggande hus går det i 100, minst. Det är vansinnigt roligt, jag vet att det är fel och riskerna men jag kan inte hejda mig själv känns det som. Idag avstod jag från att köra för jag tror att det var kontroller på väg13 och jag vill verkligen inte mista kortet. Är det någon mer som upplevde detta precis i början när ni hade tagit körkortet för hoj? :3freak

nopp vart succesivt värre för mig.
men man vill väl testa i början men försök göra de på ensliga vägar men kompisar i närheten..
får jag en sporthoj eller motard i mina händer kan jag inte låta bli o "rocka fett".
.
därför genomgår sportisen snart en fighteromvandling för o slippa de där höga hastigheterna.
motard säljs bla för att jag känner att körkortet kommer ryka då den vill upp o nosa konstant..
senaste 3 ggr jag vart ute har jag mött harry med lite luft under fronten. :hihi

lorkan skrev:
2241440 Nu är det såhär att jag har litet av ett problem. Mitt körkort är helt färskt, dessutom med prövotid på två år, och jag får nu alltså köra själv och utan någon som har uppsikt över mig i trafiken. Detta har lett till att jag under dessa fyra dagar med eget körkort kört/kör som en idiot. Jag kör konstant för fort, de enda ställena jag i princip kör efter skyltar är utanför dagis och skolor. Så fort det finns en 50 eller 70väg utan närliggande hus går det i 100, minst. Det är vansinnigt roligt, jag vet att det är fel och riskerna men jag kan inte hejda mig själv känns det som. Idag avstod jag från att köra för jag tror att det var kontroller på väg13 och jag vill verkligen inte mista kortet.

Det är speciellt svårt att hålla hastigheten med 2-takt enligt mig för dom nästan kräver fullt ös- avslag för att det ska vara kul.
jag har haft lätt mc kort i ett år och jag växte aldrig ifrån det, körde bara fortare och fortare :banana

lorkan skrev:
2241440

Nä, inte hittills... Tog A1 när jag skulle fylla 17 och mellan innan jag fyllde 19. Med 125an gick det ju inte så fort, omkörningar begränsar ju farten. Med 750n går det lite väl fort ibland, svårt att vänja sig av vid.

Det du får göra är att se till att köra med insidan och bara gasa där det går och inte köra över din egen förmåga. Har inte vurpat eller varit nära nån krock än och tänker inte vara det heller!

japp,

kan nog hålla med dig till en viss del faktiskt.
Däremot efter vi fick småkottar så kör jag faktiskt numera efter rådande hastighet ( istort sett )
för många har fått sätta livet till pga höga hastigheter och jag tänker så långt det går inte bli en av dessa.
blev själv ett "olycksoffer" i mina unga dar när jag hälsade på en kätting spänd över vägen i lite för hög hastighet, nåt jag fått lida för i 10år.

Ha kul ,men på vägar man känner igen och vet hur sträckan går är väl mitt stalltips.

micke

Vikingarockaren skrev:
2241454 Det är speciellt svårt att hålla hastigheten med 2-takt enligt mig för dom nästan kräver fullt ös- avslag för att det ska vara kul.
jag har haft lätt mc kort i ett år och jag växte aldrig ifrån det, körde bara fortare och fortare :banana

Jo det ligger nog lite i det, helst ska varvräknaren ligga mellan 7000 och 10500 varv..

Fast. Jag provade en mellanklasshoj igår och det var ännu roligare, dessutom gjorde den 180 på ingen tid alls och med ett jävla vrid jämfört med min 125a, så hade någon släppt mig på en sån hade det nog bara blivit ännu värre. (9 månader kvar dit..)

Hägglund skrev:
2241459 Självdiciplin? :va

Hur stavas det ?

Jag är ganska färsk ändå tog mitt mellankort i september förra året.. eldar på som du gör fortfarande.. de är så kul :yoparty

Detta var nog det dummaste jag läst på länge. Get a grip of yourself.

För att förtydliga: Du får inte mer cred för att du skryter om att du kör för fort. Jag hoppas att du försöker göra något åt det.

Visst är det kul att köra fort. Men att göra det HELA tiden känns lite väl utmanande/överdrivet dumt att göra.

Nåja, grattis till kortet! Ställ inte till med något nu bara;)

lorkan skrev:
köp långsammare hoj...

Blir bara värre med tiden.
Välj ställena du gasar på istället... det kommer du inse efter att haft några nära-döden upplevelser. Var själv 2-3 sekunder från att plantera mig själv å en tjejkompis bakpå i en stor skåpbil igår. Bilister ser dig helt enkelt inte... dessutom är det extremt svårt att avgöra om du kommer i 50 eller 150+.

Hårn1 skrev:

Jag är mer rädd för att förlora hela kortet. Men jag ska bättra mig. Jag ska försöka bättre. Jag tror att jag ska försöka bättra mig. Tror jag. :3freak

Och nej, jag försöker verkligen inte att skryta om det eller att glorifiera fortkörning, jag vill, eller, vill, jo, jag vill inte köra för fort hela tiden, men det känns svårt att låta bli.

Jag brukar fisa runt 1500-5000 varv, kör man över det så fastnar gasen :va

:rolleyes:

EDIT: förresten, du kör ju tvåtakt så det är ju "dubbelt" så slött på de varven :banana

Oddjob skrev:
2241522 Jag brukar fisa runt 1500-5000 varv, kör man över det så fastnar gasen :va

:rolleyes:

:hihi

Jag tror inte ens att markeringen 1500 varv finns på min varvräknare, vad ska man med det till på en tvåtakt ?

Hårn1 skrev:
2241504 Appråpå fort

Stämmer detta?? Isf e man ju fan hemlös inom ett halvår...
Är alltid på vägarna, antingen i jobbet eller privat...
:huvet

Edit: Aha, det är bara ett förslag än så länge....

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...