lorkan skrev:
2241440 Är det någon mer som upplevde detta precis i början när ni hade tagit körkortet för hoj, och om det är över, hur slutade det? Växte ni helt enkelt ifrån det ? Kör alla som idioter i början ?
Om jag växte i från det? Jobbar fortfarande på den grejen. Köpte första hojen för 22 år sedan...
Men, att köra fort på väg löste jag genom att köpa en supermotard. Då känns det som man kör fortare än man faktiskt gör jämfört med en sporthoj.
För min del är det inte farten i sig som är viktig, helt oviktigt igentligen, det är hela känslan, och en modern sporthoj är helt enkelt "för bra" för att vara kul att köra på ett någorlunda säkert sätt på allmän väg.
Inte för att predika och slänga dubbelmoral kakor om kring mig, men ta det gärna lite lungt en så där 500 mil till i alla fall.
Färskt körkort och friskt gasande är mer eller mindre en olycka som väntar på att hända.
Tänk på att många som du patar med och möter kan ha kört hoj i 15-20 år, och det finns inget som slår rutin och övning.
Det kan vara små saker som gör att de klarar kurvan, saker som du inte har lärt dig ännu. Men det kommer
Och för att besvara dina frågor:
Hur slutade det: I diket, Kan dock inte säga om mina ryggproblem kommer där av eller bilolyckan...
Växte jag i från det: Nej
Kör alla som idioter i början: Nej, det finns undantag...