Konnässörtråden

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Typiskt cheyer att kolla på huset istället för bilen!
Jag kom inte ens ihåg att det var ett hus på bilden när jag läste ditt inlägg..

Har du blivit guidead av en tjej via telefon någon gång? Det kan vara en kurva vid kontinentens största skyskrapa, men man får ett riktmärke som "sen tar du vänster vid den lila brevlådan"

Har du blivit guidead av en tjej via telefon någon gång? Det kan vara en kurva vid kontinentens största skyskrapa, men man får ett riktmärke som "sen tar du vänster vid den lila brevlådan"

Mer troligt "sväng till höger vid affären som säljer Gucci väskor"

Vem fan uppfattar sånt?

Via telefon?! Allt annat än skriftligt är utom tanke. Fick en vägbeskrivning per mail av tjejen en gång. Blev eniro direkt.

Typiskt cheyer att kolla på huset istället för bilen!
Jag kom inte ens ihåg att det var ett hus på bilden när jag läste ditt inlägg..

Tittade faktiskt på bilen först, men jag är inget fan av gamla bilar, så jag valde att kommentera huset i stället. :)

Vägbeskrivningar kan jag ge, utomordentliga sådana dessutom. :tummenupp

Just när man trodde att det inte kunde bli mycket mer pinsammare än Ferrari-tråden så vinner du storslam med denna tråd :D

Och jag är övertygad om att du är samma person som en annan gammal forummedlem med annat nick, när jag kommer på vem det var så ska jag berätta :D
Han gillade också att skryta med hur mycket pengar han hade och allt sånt. Ingen på forumet kände honom och det kom väl fram att han körde en sur gammal gsxr600 eller nåt sånt pinsamt :brinnerup

Jo dom vet ju vilken butik som säljer Gucci väskor...

Jag tror inte det fungerar för tjejer att använda Gucciväskeaffären som referenspunkt vid vägvisning, de är ju där så ofta och blir således hemmablinda, så då funkare likksom inte! :näsblod

Bah. Om du tycker att gastronomins absoluta opus ligger någonstans i nivå med falukorv och att alla som uppskattar finare bilar än en kjolkitad 240 lider av snobbkomplex, då behöver du inte vara med och leka. Jag förstår inte vad min ekonomi har med någonting att göra på ett anonymt forum. Jag tycker du ska sluta fokusera på den och antingen vara med och bubbla om finsmakeri, eller så håller du klaffen.
Jag har för övrigt inte varit medlem förr, däremot åskådare i många år.

Många fantastiska förslag på bilar! 300SL cab, kanske den mest attraktiva bilen någonsin satt i produktion.
Man bygger inte sånt längre, det är synd. :nicka

Last edited:
Bah. Om du tycker att gastronimins absoluta opus ligger någonstans i nivå med falukorv och att alla som uppskattar finare bilar än en kjolkitad 240 lider av snobbkomplex, då behöver du inte vara med och leka. Jag förstår inte vad min ekonomi har med någonting att göra på ett anonymt forum. Jag tycker du ska sluta fokusera på den och antingen vara med och bubbla om finsmakeri, eller så håller du klaffen.
Jag har för övrigt inte varit medlem förr, däremot åskådare i många år.

Sorry, my bad isåfall. Jag kanske var lite för snabb med att döma, men det hela kändes som en Dejá vu utan dess like och känslan av skryt kom genast upp.
Men jag ber om ursäkt och är gärna med på ett hörn då jag anser mig själv vara en finsmakare utan att för den delen vara vare sig rik eller snobbig :D

Kan för övrigt tipsa om ett bra sällskapsspel som passar de flesta gourmeter eller vin/matintresserade i allmänhet. Sybarit heter det och man lär sig en jävla massa när man spelar det :tummenupp

Förvisso inte nedcabbat, men personligen kan jag inte tänka mig bilar som passar bättre åt en konnässör än Mercedes 300 SLR "Uhlenhaut Coupé" och Ferrari 250 GTO :yoparty

IMHO de två vackraste bilar som tillverkats :tummenupp

Last edited:
Fnns det inga "Counaisseurer" här på riktigt?
Jag har en stenkakebox läst av JRR Tolkien in extremt bra skick, med booklets och allt.
http://www.tolkienlibrary.com/jheboom/000001.htm
fast mtk finare.
Kostar över 1000 Eng pund på Tradera i sämre skick. Kom igen, ett bra bud så är den din!

F.ö. håler jag med Scorpijn, bättre än så där kan man knappast få...

Last edited:
Sorry, my bad isåfall. Jag kanske var lite för snabb med att döma

Bra där. :tummenupp

Du missförstod frågan. Jag frågade varför du väljer en specifik cigarr, inte varför man röker cigarr. Det vet jag redan. :)

Håh! Inget dåligt skåp där, hördu.
Du kan säkert tipsa om en bra cigarill. Jag har avskytt rökning hela livet och gör det fortfarande gällande vanliga cigaretter. Däremot är jag väldigt förtjust i cognac, och man får frågan då och då om man röker cigarr till. Kort och gott; jag tänkte testa vad det hela handlar om och tilltalas av cigarillens behändiga format. Eller, rekommendera en bra cigarr också om du ändå är i farten. Och motivera. :nicka

Bra där. :tummenupp

Håh! Inget dåligt skåp där, hördu.
Du kan säkert tipsa om en bra cigarill. Jag har avskytt rökning hela livet och gör det fortfarande gällande vanliga cigaretter. Däremot är jag väldigt förtjust i cognac, och man får frågan då och då om man röker cigarr till. Kort och gott; jag tänkte testa vad det hela handlar om och tilltalas av cigarillens behändiga format. Eller, rekommendera en bra cigarr också om du ändå är i farten. Och motivera. :nicka

Fast en av det finaste Färrarrissarna tycker jag ändå är :
Finns i Coupé och cab. (spyder)

PS: Bjud Gärna på en Cognac när jag hittat en åt dig! DS

Bifogat

• audi.jpg
    audi.jpg
    68.9 KB · Visningar: 50
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...