Konnässörtråden

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Merovingian

Guest
Det här är tråden alla väntat på.
Den skapades i förhoppningen att kunna diskutera de kanske inte alltför uppenbara men ack så betydande detaljerna.
Som till exempel vilket vitt man skall ha till sin kräftskagentoast, eller kanske till och med vilken kärra man ska hyra vid tillfällen såsom bröllop eller student.
Eller vad sägs ge andra råd om vart de ska bege sig när de besöker en stad du känner, för att få det där extra i upplevelsen?
Och har du saltmärken på dina favoritpjuck och undrar hur man får dem bra igen, då är det till den här tråden du vänder dig!

Det behöver inte ens finnas ett syfte, man kan bara diskutera fritt och febrilt om man händelsevis råkar uppskatta ämnet i fråga.
Vi har trådar om armbandsur och vad man köpte idag, men här kommer konnässörtråden. Tråden där man diskuterar saker man gillar, bara för att. :tummenupp

Jag kickar igång tråden med en frågan.
Föreställ dig den klassiska 50/60-talsbilden där ett par åker på en svindlande bergsväg i en nercabbad sportbil. Den där klassiska bilden där mannen har "driving gloves"(vad heter det på svenska?) på sig i kombination med en scarf som fladdrar i fartvinden. Kvinnan sitter vid sidan om och skrattar i förtjusning iförd solglasögon och iögonfallande rött läppstift.
Ni vet, den klassiska bilden.
Men vad åker de i för bil? :confused:
Jag försöker av anledning okänd även för mig själv hitta en klassisk bil som skulle passa in i denna bild, men jag är inte hemma på bilar så pass.

Last edited:
...En Cheva Bel Air kanske..?!
1955-chevrolet-bel-air-1.jpg

...En Cheva Bel Air kanske..?!
Nejförfasen! :4skrika

Någon europeisk klassiker är det så klart. Allra troligast engelsk eller italiensk. Eller eventuellt en Mercedes SL.

Edit: Eller kanske en Porsche 356 :va

Last edited:
Nejförfasen! :4skrika

Någon europeisk klassiker är det så klart. Allra troligast engelsk eller italiensk. Eller eventuellt en Mercedes SL.

Ja, om man har bra smak ja! :fakta

Nu pratade jag mer om vad man brukar se på film och filmer från den tiden är ju oftast från staterna och där kör de oftast amerikanskt, tyvär.

Eskvajjer har rätt, det skall vara europeiskt.
Tyska bilar har jag inte ens tänkt på, det borde jag såklart gjort.
Ska googla!

Last edited:
Man åker triumph och har bilhandskar, där bak ligger även en bilhjälm i pressad papp!

Dessutom röker man cigaretter med namn som Pall Mall eller Galouise

Kanske det, men mycket snyggare blir det inte. Skulle vara E-type då kanske.

Mums

E-Type är "snygga" av en anledning enbart!
Dom flesta har återgått till där dom kom ifrån, dvs moder jord har återtagit dom i sin famn.

Om det funnits många av dom kvar skulle dom sets som så fruktansvärt avsmakliga som dom ju egentligen är.

edit: Marcos och nån mer är ett undantag på den Engelsa designen före 1975. Men imponatorefekten på en enligt mig skitful E-Type är givetvis större

Last edited:
Då funkar italienskt, en 250 GT

Bifogat

• !!rD!6PgBW0~$(KGrHgoOKjwEjlLmVD,kBK4zBkkNM!~~_24.JPG
    !!rD!6PgBW0~$(KGrHgoOKjwEjlLmVD,kBK4zBkkNM!~~_24.JPG
    17.3 KB · Visningar: 61
Hej bullen -

Jag har ett problem som bekymrat mig en längre tid... Det började med att jag började röka cigarrer vid högtidliga (och icke högtidliga) tillfällen. Tack vare mitt intåg till cigarrens sköna värld har jag nytt oanad proffesionell framgång. Allt väl så långt.

För att passa in i denna för mig nya värld införskaffades en BMW. Reflektivt av min livsframgång föll valet på en 750Li. Nu började bekymren... När man färdas i klass vill man givetvis inte bemödas med triviala aktiviteter, såsom bilkörning. Därför finnes jag nu mestadels i det mycket bekvämare bakre sätet, med två fingrar skotskt i glaset. Ingen is.

Frågan är nu om jag ska ta steget fullt ut och åtnjuta en cigarr i denna vackra germanska skapelse? Kan en man fortsätta livet efter en sådan komplett upplevelse? Kommer bilen för all framtid att avge en doft av framgång och manlig intelligens?

Livet är fyllt av dessa tuffa val. Lev väl.

• Gilla
Reaktioner: VBK
Ovan nämnda 50/60-talspar, vad beställer dom i baren när dom stannar till på sin bilutflykt? Dry Martini? Americano? Eller en Tom Collins?

Diskutera!

Frågan är nu om jag ska ta steget fullt ut och åtnjuta en cigarr i denna vackra germanska skapelse? Kan en man fortsätta livet efter en sådan komplett upplevelse? Kommer bilen för all framtid att avge en doft av framgång och manlig intelligens?

Livet är fyllt av dessa tuffa val. Lev väl.

Självklart ska du göra det så länge valet av cigarr är bra nog.

Nå? Vad röker du och varför?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...