Konditionsträning. Varför så oerhört trååååkigt?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har börjat träna inför nästa år och har kommit fram till följande.

Konditionsträning måste var Guds straff till mänskligheten. Finns det något som är mer värdelöst tråkigt att göra än konditionsträna? Det enda jag kommer på är att göra sin egen deklaration men det har jag lagt på min revisor så det slipper jag....

:tummenner

Jag håller med fullständigt. Det är förjävla tråkigt, TYVÄRR (tittar ner på magen) :arsele

Finns de ingen som har nåt roligt förslag på vad man kan göra då som inte är så himla tråkigt?

Det gäller att göra rätt bara.
Jag brukar köra lite löpning med min hund, vilket han uppskattar rejält.
Då blir det dessutom lite roligare. Första 20 minuterna får jag jaga efter honom, därefter brukar han enbart hålla jämna steg med mig, då börjar han bli trött :)

den roligaste formen av kond.träning är att hålla på med en sport som man brinner för. på vintern får det ju bli typ innebandy, spökboll?!?, inomhus fotboll, handboll, ja alla sporter som spelas inne. välj en sådan sport som du tycker om så får man springa häcken av sig. soffsport räknas inte in i denna kategori.

När man gör något som man tycker om är det inte alls lika tråkigt som att springa eller cyckla.

Tycker inte om hundar och har ingen heller. Lagsporter är iofs kul men då är man beroende av så många andra faktorer som ska passa in, dessutom kan man fiska sig igenom det också.
Jag tror att konditionsträning är så tråkigt för att vi ska fundera över våra liv och handlingar....

Alicia skrev:
Finns de ingen som har nåt roligt förslag på vad man kan göra då som inte är så himla tråkigt?
Thaiboxning, Kickboxning, BJJ och säkert andra kampsporter som är tävlingsinriktade har grym konditionsträning.

Annars kan man alltid springa med bra musik i öronen, det är faktiskt klart underskattat.

kjøp en sånn, sett den foran tv'n, kolla på ditt favorit program,en film etc.
det gjorde jag. tiden flyr!
Cyclette_8800_XT_Magnetica_HP.jpg

spoon skrev:
den roligaste formen av kond.träning är att hålla på med en sport som man brinner för. på vintern får det ju bli typ innebandy, spökboll?!?, inomhus fotboll, handboll, ja alla sporter som spelas inne. välj en sådan sport som du tycker om så får man springa häcken av sig. soffsport räknas inte in i denna kategori.

När man gör något som man tycker om är det inte alls lika tråkigt som att springa eller cyckla.

Du förstår inte, ALLT du nämner ovan är tråkigt. Jag kan inte komma på en sport som är rolig. Inte ens dart, där slapp man iaf att röra på sig. Jag brinner inte för ngt som har med sport att göra... möjligtvis motorsport men det kostar så förbaskat möe... :död

Denna skulle kan kunna hjälpa till, LITE iaf : http://www.reebokfitness.co.uk/Promotions/Cyberrider.asp :banana

Miss_Orchidee skrev:
Du menar Tv;n va?? :hihi

Nope, faktiskt inte, men du hade en bra poäng.

Nä, det där är en apparat som du kopplar till ditt Playstation eller PC, funkar med de flesta själv(enligt deras utsago) och du bygger upp hastighet genom att cykla, t.ex. i bilspel, övriga kontroller sitter i handtagen på cykeln. :hihi :yoparty

Har alltid tyckt att konditionsträning varit tråkigt tills jag började cykla mountainbike. Numera ser jag det inte som träning utan som ett rent nöje, har så kul att jag glömmer bort att jag nästan ligger på maxpuls...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka