konbanan!!!!

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
är det någon som vet någon bra sida där det är uppritat hur banan ska märkas ut om ni vet det så kan ni väl skriva in den adressen här
 
tack för det men nu har jag en fråga till hur räknar dom så att säga mål är det pilen åt höger på bilden för pålen åt vänster är väl start
 
korpe skrev:
men någon lär väl veta detta HALLÅ HJÄLP

tyvärr sitter i skolan nu och har inte boken med mej, så tyvärr kan jag inte det riktigt vart det är?? :va
men det ska nog inte spela sån stor roll tidsmässigt, min sämsta tid var 19 blankt & det var första ggn :tungan
 
Last edited:
korpe skrev:
tack för det men nu har jag en fråga till hur räknar dom så att säga mål är det pilen åt höger på bilden för pålen åt vänster är väl start

Starten är ifrån mitten. Målet väljer du själv om du vill bromsa in och stanna på höger eller vänster sida!
 
Du har ju 3 par koner som står som en passage i början, tiden börjar när du kör genom den sista och slutar när du kör igenom samma på tillbakavägen.
Du skall dock hålla ca 50 km/h när du kör igenom konerna på tillbakavägen. Då ska du bromsa och väja antingen till höger eller vänster.
 
Åk in till Gävle och mät, där står ju konbanan uppställd dygnet runt! :tummenupp
 
fur skrev:


om ni tittar på länken över och drar ner fullt så ser ni kon banan (start) står det ju vid ena pilen den andra står det (gräns för tidtagning bromsansättning) så ifrån (start) pilen till pilen för (gräns för tidtagning bromsansättning) har man alltså max 20sek på sig för att klara det är det så eller är det jag som är ute och cyklar
 
Vad jag har fattat så är "gräns för tidtagning bromsansättning" den punkt där man både börjar och slutar ta tiden. Och det är 20 sek som gäller.
 
men vad är starten till för då i så fall??? jag trodde det var där dom börgade ta tiden men men så kanske det inte var då
 
Tänk på att man vinner tiden i konerna och inte på vägen tillbaka och öva mycket på vändningen längst ner där finns mycket tid att hämta.

Tänk på att hålla jämn gas innan inbromsningen och ta dom tre sista konerna till att förbereda bromsningen på.

Sen är dom inte så kinkiga på tiden 20 eller 22 sek spelar mindre roll dom vill se balans och kontroll.
 
Långa farbron skrev:
Tänk på att man vinner tiden i konerna och inte på vägen tillbaka och öva mycket på vändningen längst ner där finns mycket tid att hämta.

Japp håller med..Där du verkligen kan plocka tid är mellan konerna....Vet i fan när dom stannar och startar klockan...men tids gränsen är lätt att klara..Jag körde upp på en CB750, inga problem att ratta runt den...

Lycka till
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top