konbanan!!!!

Garret_Power skrev:
Alltså... slutar tidtagningen när man stannar efter undanmanövern eller när man passerar samma koner som tidtagningen startar???

Den slutar på samma ställe som den börjar.

När jag var och övade på banan privat visste varken jag eller min handledare vart man skulle börja ta tid.
Hade lite panik när jag låg på runt 23 sek och ändå körde jag som en dåre.
Sen nån dag efter var det en körskolelärare på banan när jag kom dit som förklarade att jag minsann körde på 17.60 sek... :va
Sen berättade han vart man började och slutade ta tiden.
 
$noop skrev:
Den slutar på samma ställe som den börjar.

När jag var och övade på banan privat visste varken jag eller min handledare vart man skulle börja ta tid.
Hade lite panik när jag låg på runt 23 sek och ändå körde jag som en dåre.
Sen nån dag efter var det en körskolelärare på banan när jag kom dit som förklarade att jag minsann körde på 17.60 sek... :va
Sen berättade han vart man började och slutade ta tiden.


Haha, har samma problem själ, kör som en dåre å jag hamnar alltid på 21-23 sekunder... men då var ju det problemet löst =) Tackar :Bugar
 
Garret_Power skrev:
Alltså... slutar tidtagningen när man stannar efter undanmanövern eller när man passerar samma koner som tidtagningen startar???

Tiden stannar när man passerar det sista paret med koner innan själva serpentinen börjar,
om man är på väg bort alltså. Första konparet om man är på väg tillbaka.
Tror du hänger med... :hihi

Undanmanövers ska ske efter en kraftin inbromsning och under manövern får inte bromslyset
lysa det minsta då är man kuggad direkt.
Min lärare sa att över 45 knyck är bara dumt att köra, blir bara knivigare då.
Ingen märker nånting ändå enligt honom.

Men, hela grejen är lätt när man väl kör. På pappret låter det stressigt...
Men i praktiken? Nej nej nej, ta en fika i vändningen, det är lugnt... :tummenupp
 
Garret_Power skrev:
Haha, har samma problem själ, kör som en dåre å jag hamnar alltid på 21-23 sekunder... men då var ju det problemet löst =) Tackar :Bugar


23 sek?? Hmm, gasa mer på vägen upp och vicka som en tjej i höfterna... :lol
Då kommer tiden sjunka. Körde själv på 16,6 som snabbast...
Då vart läraren sur att jag körde för fort... Hahaha! :yoparty
 
Blomquist #14 skrev:
23 sek?? Hmm, gasa mer på vägen upp och vicka som en tjej i höfterna... :lol
Då kommer tiden sjunka. Körde själv på 16,6 som snabbast...
Då vart läraren sur att jag körde för fort... Hahaha! :yoparty


Sant "släng" hojen fram o tillbaka genom att helt sonika bryta ner den i styret och motparera med överkroppen.
det snabbaste jag sett är 16 sek med skjuts...de du. :banana
 
Blomquist #14 skrev:
Då kommer tiden sjunka. Körde själv på 16,6 som snabbast...
Då vart läraren sur att jag körde för fort... Hahaha! :yoparty

På uppvärmningen låg jag på arton sekunder i serpentinen. Läraren sa att jag lika gärna kunde ta det lite lugnare sedan när jag skulle kontrolleras.

Men sedan när kontrollanten kom så tjatade han en massa om att han bedömde accelerationen i början och accelerationen efter vändningen.

-Jäklar vad accelerationen verkar vara viktig, tänkte jag och drog på lite (mycket :rolleyes: ) extra.

- Det där gick för fort.
- Jasså? Hur fort gick det då? (Jag ville ju veta hur mycket saktare jag skulle köra i försök nummer 2)
-Du Daniel... Det här är ingen tävlingsbana.
Han blev inte glad, men han kuggade mig inte heller. Men han trodde nog att jag tävlade med nån kompis om vem som kunde få lägst tid. :)
 
Garret_Power skrev:
Spelar ingen roll hur mycket mer jag gasar... Blir bättre när man börjar ta tiden på rätt ställe så har ma god marginal till 20 sekunder...


Vissa säger ju att det underlättar ja... :va :tummenupp
 
Blomquist #14 skrev:
Min lärare sa att över 45 knyck är bara dumt att köra, blir bara knivigare då.
Ingen märker nånting ändå enligt honom.

For med låst bakhjul som en vante mellan konerna på körskolehojen, gång på gång på gång... :huvet ...medan "alla andra" rullade genom undanmanövern lugnt och fint.

Frågade till slut hur de bar sig åt, och de "instruerade" då:
"-Du ska hålla 45 istället för 50km/h, det är mycket enklare." :confused:
Provade...och det gick finemang. :tummenupp

Övade även en del med min egen RD350, och på den var det bara att smälla till på frambromsen i i 50 knyck. Körskolans järnhäst var inte alls lika "stoppvillig".
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top