2050572 Hmmm.... Isåfall är det ju bara galet att det tillverkas muttermaskiner med olika slagmoment ??? Med din teori kan man ju köpa en billig mutterdragare med 60 Nm o dra loss hjulmuttrarna med ??... O pengarna man sparar där , kan man lägga på en kompressor som min , som lämnar fritt avgivet 540 l/min ??
O då behöver inte killen som lossade hjulmuttrar på lastbilen använda sin maskin till det , utan han kan komma hit så löser jag det åt honom med min lilla sketna dragare ?? Jag har ju luften som krävs i alla fall ???
Nä du... Har lite för stor erfarenhet av mutterdragare genom jobbet , för att köpa att du drar vilken bult som helst med vilket skit som helst , så länge du har en duktig kompressor o feta slangar...

. Det är ju som med allt annat....Även mutterdragare tillverkas för olika ändamål.
Det är slag o vridmoment det handlar om.... Hans kompressor med den nya slangen klarar gott o väl att slå loss en hjulmutter med en riktig maskin. Att han sen får vänta tills kompressorn byggt upp tryck igen pga den lilla tanken , innan han går på nästa mutter , är en annan femma.....