Mittor
Måtte djävulen ta alla försäkringsbolag!
Har just köpt en R1:a - 99. Bland det första jag gjorde när jag hade hämtat den var att ställa in stötdämparna.
Till min fasa och förvåning insåg jag att ena justerskruven för kompression satt fast som berget. Efter nått dygn med 5-56 så började jag få loss den.
Nu har jag smörjt med 5-56 så att den går att röra skapligt, problemet är att den fortfarande går tungt och att antalet klick är 14 trots att max ska vara 11 klick enligt manualen. De 14 klick som finns känns inte distinkta heller.
Notera: Justeringen på andra sidan funkar klockrent, 11 tydliga klick och skruven går lätt att justera.
Om man skruvar in justeringen max på båda sidor först, sedan justerar tillbaks ett klick på båda sidor så står skruvarna olika. Spåret i skruven på ena sidan står horisontellt och på andra vertikalt.
Vad har hänt, varför går det så tungt?
Hur behandlar man sånt här?
Hur kan det plötsligt vara 14 klick?
Haha...ursäkta den mindre novellen, ville bara förklara bra! Mvh Viktor
Till min fasa och förvåning insåg jag att ena justerskruven för kompression satt fast som berget. Efter nått dygn med 5-56 så började jag få loss den.
Nu har jag smörjt med 5-56 så att den går att röra skapligt, problemet är att den fortfarande går tungt och att antalet klick är 14 trots att max ska vara 11 klick enligt manualen. De 14 klick som finns känns inte distinkta heller.
Notera: Justeringen på andra sidan funkar klockrent, 11 tydliga klick och skruven går lätt att justera.
Om man skruvar in justeringen max på båda sidor först, sedan justerar tillbaks ett klick på båda sidor så står skruvarna olika. Spåret i skruven på ena sidan står horisontellt och på andra vertikalt.
Vad har hänt, varför går det så tungt?
Hur behandlar man sånt här?
Hur kan det plötsligt vara 14 klick?
Haha...ursäkta den mindre novellen, ville bara förklara bra! Mvh Viktor