Kompressionsproblem?

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Tjena.
Min hoj går fortfarande inte som den ska, lite dumt nu när det börjar bli väder o så. Det är så att den inte vill varva ur riktigt, det går på första och lite halvt på andra växeln men inte längre än så. Jag tror att det är dåligt kompression p.g.a dåliga ringar (dom känns runda) Jag tycker att min går ganska bra på låga varv, men inte riktigt på dom lite högre. (9000 och uppåt)
Så min fråga är: Om det är ringarna det är fel på och därav dålig kompression, märks det då på hela registret? Eller märks det bäst på höga/låga varv?

I tvåtaktare brukar det iaf märkas mest på låga varv om man har dålig komp p.g.a. dåliga ringar/kolv, helt enkelt för att mer av förbränningstrycket hinner läcka förbi kolven på låga varv.

Flummo skrev:
I tvåtaktare brukar det iaf märkas mest på låga varv om man har dålig komp p.g.a. dåliga ringar/kolv, helt enkelt för att mer av förbränningstrycket hinner läcka förbi kolven på låga varv.
Doh.. Tillbaka på ruta ett. Några idéer om vad det kan vara?

Micke_Lindstrom skrev:
Har du kollat så att bestyckningen är rätt?
Bestyckningen är samma som jag hade förra året. Så det borde väl inte ändra på sig? Den gick jue bra och jag har inte bytt någonting i själva motorn.

SmackMan skrev:
Det är bara att göra ett komp prov helt engelt....
Jo, men då måste jag ha en komp-mätare. Är det någonting en vanlig moperverksdag har? Isf kan man kanske låna en av den lokale.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...