Kompakt diskmaskin

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Efter att haft diskmaskin där jag bott under sommaren inser jag nu vilken brist detta är i min lägenhet. Har dock inte överdrivet mycket plats över i köket så jag letar efter något ganska kompakt. Mått som ett ordinärt köksskåp, dvs ca 45x60x60 (BxHxD). Finns det lägre går det också bra givetvis.

Har absolut noll koll på detta område så jag vänder mig till SHs expertpanel för hjälp....

-edit- En Electrolux ESF2410, är det nåt att ha?

Last edited:
Golvdiskmaskiner finns som standard i 45 cm bredd, för inbyggnad under bänkskiva. Ska du ha en i 60 höjd så får du kolla på den fristående bänkvarianten.

Något som kan skilja sig enormt mycket är ljudet på dom. Och min erfarenhet är att siemens är väldigt tysta.... Vet inte hur elektrolux är.

Min morsa köpte en Bosch av sån smal modell. Den är tyst och diskar väldigt rent och fint. Svart är den med. Bara det.

Äger inte siemens bosch? Då är det nog i stort sett samma maskiner..

Bosch är ju skitstort! De låter sig väl inte ägas av nån annan?
Eller fanns det två olika Bosch förresten... Den ena är ett skitföretag och den andra äger halva Tyskland. Typ.

Eller fanns det två olika Bosch förresten... Den ena är ett skitföretag och den andra äger halva Tyskland. Typ.

Många vitvaror tillverkas av en tillverkare, men taggas med lite olika märken. SSDN

Många vitvaror tillverkas av en tillverkare, men taggas med lite olika märken. SSDN

Stämmer säkert... Har sett identiska ugnar och micros med olika märken. Borde vara förbjudet. Då vet man ju egentligen inte vilket av företagen som tillverkat prylen...

Enligt wiki så har Siemens 414 000 anställda och Bosch har 250 000..

Men jag hade nog fel i alla fall... Siemens äger inte Bosch

Last edited:
Är det något riktigt riktigt kompakt du söker så skulle du ju kunna titta efter en bänkdiskmaskin, de är små som attan men brukar funka helt ok och rymmer väl sisådär en vanlig middagsdisk. Jag har en i min lägenhet (väldigt ont om plats) och den funkar skitbra, tar bara lite större plats än micron.

Bosch Siemens och AEG är same same...

//Jobbat som vitvarusäljare

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP