Komp-test...

CayLe skrev:
Jo, det är dom. Yamaha Power Valve System, eller nåt sånt. Alla avgasportar funkar olika, mer eller mindre.
ja men avgasportar finns väll inte på 4-taktade ??

weeeiii skrev:
jag va o Komp-mäte cylindern idag hos en bekant. ja fick 7 bar, nån som vet om det är OK??

Låter lite. Jag använder en Biltemavariant och hade ca 8-9 bar std (ca 10 med ökat komp numera). Å andra sidan tittar jag mer efter olikheter mellan cylindrarna för jag tvivlar på mätarens nogrannhet + att det är en hel del osäkerheter som hur pass mycket olja du har på loppet när du mäter etc. Spelar ju också in.

Men som sagt, låter lite med 7 bar... Har du stått och kickat dig blå i ansiktet och absolut inte får ett högre värde?

/J

RG500-Johannes skrev:
Låter lite. Jag använder en Biltemavariant och hade ca 8-9 bar std (ca 10 med ökat komp numera). Å andra sidan tittar jag mer efter olikheter mellan cylindrarna för jag tvivlar på mätarens nogrannhet + att det är en hel del osäkerheter som hur pass mycket olja du har på loppet när du mäter etc. Spelar ju också in.

Men som sagt, låter lite med 7 bar... Har du stått och kickat dig blå i ansiktet och absolut inte får ett högre värde?

/J

jag har ingen kick....el-start.

tror inte att den blir bättre av att hålla knappen i botten i några timmar... :7peta

cRoC skrev:
Ja 7 låter lite lite, 8 ska du nog ha ialla fall.

jaha...

avgasportarna har inget med Kompet o göra, för att portarna funkar inte :skrämd

ska kanske byta kolv ringarna, lr måste jag byta hela kolven ? :confused: :va

Ta isär och mät kolvringarna. Ser kolven sliten eller alldeles bränd ut bör du byta den också.

jag har 6,5 i tryck på min hoj. Det är orginal enl. mekhandboken! så 7bar är fullkomligt rimligt.

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back