Komp-test...

CayLe skrev:
Jo, det är dom. Yamaha Power Valve System, eller nåt sånt. Alla avgasportar funkar olika, mer eller mindre.
ja men avgasportar finns väll inte på 4-taktade ??

weeeiii skrev:
jag va o Komp-mäte cylindern idag hos en bekant. ja fick 7 bar, nån som vet om det är OK??

Låter lite. Jag använder en Biltemavariant och hade ca 8-9 bar std (ca 10 med ökat komp numera). Å andra sidan tittar jag mer efter olikheter mellan cylindrarna för jag tvivlar på mätarens nogrannhet + att det är en hel del osäkerheter som hur pass mycket olja du har på loppet när du mäter etc. Spelar ju också in.

Men som sagt, låter lite med 7 bar... Har du stått och kickat dig blå i ansiktet och absolut inte får ett högre värde?

/J

RG500-Johannes skrev:
Låter lite. Jag använder en Biltemavariant och hade ca 8-9 bar std (ca 10 med ökat komp numera). Å andra sidan tittar jag mer efter olikheter mellan cylindrarna för jag tvivlar på mätarens nogrannhet + att det är en hel del osäkerheter som hur pass mycket olja du har på loppet när du mäter etc. Spelar ju också in.

Men som sagt, låter lite med 7 bar... Har du stått och kickat dig blå i ansiktet och absolut inte får ett högre värde?

/J

jag har ingen kick....el-start.

tror inte att den blir bättre av att hålla knappen i botten i några timmar... :7peta

cRoC skrev:
Ja 7 låter lite lite, 8 ska du nog ha ialla fall.

jaha...

avgasportarna har inget med Kompet o göra, för att portarna funkar inte :skrämd

ska kanske byta kolv ringarna, lr måste jag byta hela kolven ? :confused: :va

Ta isär och mät kolvringarna. Ser kolven sliten eller alldeles bränd ut bör du byta den också.

jag har 6,5 i tryck på min hoj. Det är orginal enl. mekhandboken! så 7bar är fullkomligt rimligt.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd