Kommer Pro Superbike att överleva?

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Helt Nytt
Listan så här långt:

A & C Racing Kawasaki
Andreas Bergman
Christoffer Bergman

Aprilia Racing by DART
David Andersson
Robban Gull

Backlund Racing Suzuki
Filip Backlund (+ IDM)

CaWalli (?) BMW
Preddy Papunen (+ IDM)

CaWalli Kawasaki
Petter Jansson

Cresto Guide Honda
Andreas Mårtensson
Fredrik Linden (Privat cup)

Highsider Racing Team BMW
Anderas Svestrup (Privat cup)

SKAB Racing Honda
Nicklas Cajback (+ IDM)

Suzuki (KGK?)
Lukas Ockelfelt

Team X3M Kawasaki
Roger Hansson (Privat cup)

Yamaha Motor Scandinavia
Hampus Johansson

Team ? Kawasaki
Christian Åkerlund (Privat cup)
Daniel Falemo (Privat cup)


Per Björk?
Daniel Kubberöd?
Jimmi Lindén?
Henrik Stenberg?
Jimmy Wyrén?
Fredrik Watz?
Tobias Larsson?
Nikola Milovanovic?
Niki Lindfors?
Anders Eskilsson?

Henrik Stenberg=out
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Här är ytterligare två killar som inser fördelarna av att tävla i Pro Superbike:yoparty: http://www.highsider.se/2011-02-17b.aspx

Börjar nästan kännas som att dom är bröderna som satt i system i att lura i lättlurade reportrar att dom ska köra AMA och IDM för att verka coola men sen inte kommer så värst långt utanför Karlskogas motorbana..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Börjar nästan kännas som att dom är bröderna som satt i system i att lura i lättlurade reportrar att dom ska köra AMA och IDM för att verka coola men sen inte kommer så värst långt utanför Karlskogas motorbana..

Jo.... eller så kan det vara så att de siktar högt, snackar mycket till journalister om det för att genom skriverierna skapa ett så stort intresse att pengar genereras, men att det inte når riktigt ända fram. Tyvärr.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Har fått känslan av att just pengar inte verkar vara något problem för bröderna. Tittar avundsjukt på deras "GP-box" varje gång jag går förbi :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Börjar nästan kännas som att dom är bröderna som satt i system i att lura i lättlurade reportrar att dom ska köra AMA och IDM för att verka coola men sen inte kommer så värst långt utanför Karlskogas motorbana..

Här var det personliga påhopp ser jag:D

Om någon säger till mig att de planerar/bestämt att köra IDM så skriver jag ju självklart att det är just det de planerar, eller har bestämt sig för. Vet inte i vilken värld du lever i, men vill du kalla det lättlurad så får du väl göra det.. Helt upp till dig. Särskilt om det får dig att må bättre/känna dig duktig:tummenupp

Jo.... eller så kan det vara så att de siktar högt, snackar mycket till journalister om det för att genom skriverierna skapa ett så stort intresse att pengar genereras, men att det inte når riktigt ända fram. Tyvärr.

Precis. Sedan måste man ju få lov att ändra sig. Bergmanbröderna sålde sina fjolårscyklar och Magnus Jansson (Allmotorservice) byggde två nya för en säsong i IDM i år. Nu väljer bröderna att köra Pro Superbike istället då upplägget aldrig varit bättre.

Inom kort kommer det upp en intervju med Bergmanbröderna på highsider.se, då får ni läsa deras egna ord om varför osv.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Här var det personliga påhopp ser jag:D

Om någon säger till mig att de planerar/bestämt att köra IDM så skriver jag ju självklart att det är just det de planerar, eller har bestämt sig för. Vet inte i vilken värld du lever i, men vill du kalla det lättlurad så får du väl göra det.. Helt upp till dig. Särskilt om det får dig att må bättre/känna dig duktig:tummenupp
Jag försvarar inte Axxexs men förstår hans poäng. Inom svensk RR finns där en sjuka att innan säsongen så skall alla ut och åka i Europa och alla svarar att de satsar på pallen. När säsongen sedermera summeras i sep-okt är där märkligt dåligt utfall.
Det illustreras bäst av Stiggy som inför sin första säsong i 250GP sade " Första året satsar jag på top 10 och nästa år på att stiga upp till 500gp". Det är nödvändigt med ett gott självförtroende och glappig käft för att lyckas inom racing men förr eller senare blir det bara löjligt...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Här var det personliga påhopp ser jag:D

Om någon säger till mig att de planerar/bestämt att köra IDM så skriver jag ju självklart att det är just det de planerar, eller har bestämt sig för. Vet inte i vilken värld du lever i, men vill du kalla det lättlurad så får du väl göra det.. Helt upp till dig. Särskilt om det får dig att må bättre/känna dig duktig:tummenupp



Precis. Sedan måste man ju få lov att ändra sig. Bergmanbröderna sålde sina fjolårscyklar och Magnus Jansson (Allmotorservice) byggde två nya för en säsong i IDM i år. Nu väljer bröderna att köra Pro Superbike istället då upplägget aldrig varit bättre.

Inom kort kommer det upp en intervju med Bergmanbröderna på highsider.se, då får ni läsa deras egna ord om varför osv.

Nej nej, inget personligt så mot dig elle dom! Finns dessutom fler nyhetsidor som skrivit om bl.a stora satsningar som slutat hemma. Båda gångerna med Bergman har jag läst det i nån kga-tidning först.

Jag fick detta "påståendet" levererat från en annan men det var jag som offrade mig att skriva det och drog det lite väl till sin spets kanske. :)

Intervju med dom ser jag fram emot! Dock väldigt svårt att se att PRO skulle vara bättre på nått sätt mot IDM. Förutom att Svenska återförsäljare har en viss förmåga att bara vilja hjälpa om man kör här hemma. :brinnerup
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jag försvarar inte Axxexs men förstår hans poäng. Inom svensk RR finns där en sjuka att innan säsongen så skall alla ut och åka i Europa och alla svarar att de satsar på pallen. När säsongen sedermera summeras i sep-okt är där märkligt dåligt utfall.
Det illustreras bäst av Stiggy som inför sin första säsong i 250GP sade " Första året satsar jag på top 10 och nästa år på att stiga upp till 500gp". Det är nödvändigt med ett gott självförtroende och glappig käft för att lyckas inom racing men förr eller senare blir det bara löjligt...

De du skriver e svennebanan fasoner!

Varför ska man inte satsa på pallen!?
Oavsätt vilken nivå man börjar säsongen så vet man ju inte hur den slutar. Men att ha som mål att ligga bland dom 10 sista så kan man ju lika gärna stanna hemma o ruska tupp.

Nä inte konstigt svenskar inte kommer någonstans då vi inte satsar på toppen!

Jag e helt Roookie men har topp 5 placering som mål! och definitivt en pallplacering :banana Lyckas jag inte me det så får jag ta nya tag nästa säsong!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Saxat från Backlund Racing:

Idag torsdag 24/2 så kommer Team Suzuki Sweden - Teknova - Bilsport & Mc och Backlund Racing att presentera den 5-årssatsning som tagits fram gemensamt med Backlund Racing:s pratners. Pressvisning startar 15.00 och kommer sedan övergå till mingelkväll för våra pratners. Pressrelease går ut fredagen 25/2-2011 med material från dagens aktivitet!
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Saxat från Backlund Racing:

Idag torsdag 24/2 så kommer Team Suzuki Sweden - Teknova - Bilsport & Mc och Backlund Racing att presentera den 5-årssatsning som tagits fram gemensamt med Backlund Racing:s pratners. Pressvisning startar 15.00 och kommer sedan övergå till mingelkväll för våra pratners. Pressrelease går ut fredagen 25/2-2011 med material från dagens aktivitet!

Update på Highsider också..
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top