Kommer ni ihåg den här (80tals barn)

Jo, klart att man minns. Det var ju ingen höjdare när man satt och kollade på barnprogram och så kom Joel, det var ju inte ett dugg roligt. Jag kan inte riktigt se underhållningen i att visa barn ett mongo, måste ju vara någon med väldigt avvikande sexuella böjelser.

acura skrev:
Jo, klart att man minns. Det var ju ingen höjdare när man satt och kollade på barnprogram och så kom Joel, det var ju inte ett dugg roligt. Jag kan inte riktigt se underhållningen i att visa barn ett mongo, måste ju vara någon med väldigt avvikande sexuella böjelser.
Men det var väl någon plyschgubbe/velourtarzan som suttit och kommit på att Joelbitar var ett überpedagogiskt och fint sätt att lära barn att även om man är annorlunda så kan man vara en fin människa. :rolleyes:

Klart man minnst detta direCKt :) Killen som kom på detta borde få en Ketting i Tacket

Herregud vad jag hatade det där programmet när jag var liten! När dom körde igång joel sprang jag ifrån tv'n en stund faktiskt, stod inte ut med det programmet. Men i efterhand så är det ofta man går och nynnar på låten ;). Har en kollega på jobbet vi kallar joelbitar, fast han inte på något sätt är som joel annat än attt han också heter joel =)

En i älvsbyn har varit med i ett avsnitt av joelbitar. Det är han som satte älvsbyn på kartan!

Undrar hur dom kom på iden att göra ett barnprogram med en utvecklingsstörd jävel som springer omkring och skriker och snorar.

honkiie skrev:
En i älvsbyn har varit med i ett avsnitt av joelbitar. Det är han som satte älvsbyn på kartan!

Undrar hur dom kom på iden att göra ett barnprogram med en utvecklingsstörd jävel som springer omkring och skriker och snorar.

Troligtvis var det väl någon som hade rökt konstiga substanser och föreslog på ett möte: Jeflar vad kul det vore med ett program om en utvecklingsstörd unge som skriver, snorar och lever om.
Och eftersom resten av folket i rummet hade skickat runt samma pipa med konstiga substanser i så tyckte dom också det var en bra idé.
Fast jag är inte säker om det var så. DOm kan ju ha tyckt att det var som Esquire sade: Men det var väl någon plyschgubbe/velourtarzan som suttit och kommit på att Joelbitar var ett überpedagogiskt och fint sätt att lära barn att även om man är annorlunda så kan man vara en fin människa.

Hinkas skrev:
Men det var väl någon plyschgubbe/velourtarzan som suttit och kommit på att Joelbitar var ett überpedagogiskt och fint sätt att lära barn att även om man är annorlunda så kan man vara en fin människa.
Jo men jag tänkte just på det, grejen är att misslyckas totalt. Jag vill minnas att Joelbitar var ganska elak med sina vänner?

honkiie skrev:
Jo men jag tänkte just på det, grejen är att misslyckas totalt. Jag vill minnas att Joelbitar var ganska elak med sina vänner?

Jag kollade faktiskt inte så mycket på det. Jag utvecklade en allergi mot det programmet ganska tidigt och kunde inte kolla på det utan att bli jävligt grinig, så jag har ingen vidare koll på hur han var med sina kompisar.

Dagen jag såg Joelbitar för första gången minns jag som dagen jag upptäckte det rena svarta hatet. Fy fan va jag hatade det programmet. Det är nog det värsta barnprogrammet nånsin. Det enda jag föraktade i närheten lika mycket var nog Karlsson på taket, för han hatade jag också nånting diaboliskt. Hemska minnen.

Jag vet fan ingen som gillade det programmet...minns att en liten polare i skolan hatade det programmet sa mycket att hon borjade grata nar vi sjong Joel Bitar laten...att vi sedan gjorde det varje gang vi sag henne efter det gjorde val inte saken battre :gnissla :lol

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back