Kommer ni ihåg den här (80tals barn)

Jag bor granne med en joelbit (tror jag iaf, han brukar stå utanför en av portarna längre ner i huset) och idag när jag kom gåendes med två pizzakartonger så överföll han mig nästan samtidigt som han skrek: "GOTT! GOTT!" :hihi
Jag var hungrig som satan så jag sprang som en galning innan han fick tag på dem!

Men det där är väl inte orginallåten? Den här låter ju helt disstad... :va

Var uppe i Sälen och festa för ett gäng år sen. Då spelade vi Joelbitar-låten, helt plötsligt börjar en tjej (som var där på fest) grina.. Ingen fattar nåt, vi frågar varför och hon svarar att hon kände Joel.
-Kände?
-Ja, han e död!
-Va! Vad hände??
-Han kvävdes...
-Hur?
-Han svalde en pusselbit..
-Jävlar!! Han svalde en av sina egna bitar!!!!

Åsså va festen i full gång igen.. Hon stannade inte kvar..

Än idag vet ingen av oss om hon bara blåste oss eller nåt men vi har skrattat åt det många ggr efteråt...
Trots att det ju egentligen är tragiskt.. (moral)

Iofs var jag inte så gammal när det gick, men jag har ett minne av att jag blev ganska frustrerad av det :mad:

Och lite men har man väl fått då den där jäkla låten antagligen är det enda man kommer komma ihåg när man ligger dement och hjärndöd på nåt ålderhem sen :näsblod

Bikerbitch skrev:
Var bara nyfiken varför du kallade en utvecklingsstörd för jävel.
För att jag hatar utvecklingsstörda lika mycket som jag hatar dig din jävel.

Nä men vafan tror du? :rolleyes:

Edit: om du inte förstår det här inlägget trots att jag använder ironismiley så kan jag förklara här: Att man skriver utvecklingsstörd jävel är väl knappast annorlunda från att skriva, en fet jävel, en dum jävel, en snabb jävel, en rolig jävel. Bara för att garanterat nån i din familj är utvecklingsstörd (nu gissar jag bara för det brukar bara vara såna som klagar på sånt här uppenbart) behöver du inte fara å leka polis och försöka få allting så politiskt korrekt som det bara går om det här ämnet. Punkt :7peta

Last edited:
honkiie skrev:
För att jag hatar utvecklingsstörda lika mycket som jag hatar dig din jävel.
Nä men vafan tror du? :rolleyes:
Edit: om du inte förstår det här inlägget trots att jag använder ironismiley så kan jag förklara här: Att man skriver utvecklingsstörd jävel är väl knappast annorlunda från att skriva, en fet jävel, en dum jävel, en snabb jävel, en rolig jävel. Bara för att garanterat nån i din familj är utvecklingsstörd (nu gissar jag bara för det brukar bara vara såna som klagar på sånt här uppenbart) behöver du inte fara å leka polis och försöka få allting så politiskt korrekt som det bara går om det här ämnet. Punkt :7peta

Jo en smula annorlunda är det nog. Att vara utvecklinsstörd kan man inte hjälpa. Däremot kan man ju hjälpa att man är fet, dum, snabb och rolig. Allt som oftast iallafall.
Ingen i min familj är utvecklingsstörda men du har rätt i att jag känner en som är det.
Vad menar du med politiskt korrekt?

Bikerbitch skrev:
Jo en smula annorlunda är det nog. Att vara utvecklinsstörd kan man inte hjälpa. Däremot kan man ju hjälpa att man är fet, dum, snabb och rolig. Allt som oftast iallafall.
Ingen i min familj är utvecklingsstörda men du har rätt i att jag känner en som är det.
Vad menar du med politiskt korrekt?
Jag menar att jag är väldigt trött på att behöva passa mig hela tiden för att använda vissa ord så att folk blir stötta.

Bikerbitch: Politiskt korrekt

Gustav1 skrev:
Betänk då ICA i rutan! Fyfan.
"Haaaaj! Ja hete ika å dä hä ä mitt skelätt åke..."

Det har funnits/finns ganska många ganska udda barnprogram som verkar ha som huvudmål att fostra barnen till att bli snälla och goda medmänniskor som ser bortom människors brister och istället fokuserar på deras fina sidor.

Men vad som rört sig i huvudet på Staffan Westerberg när han gjorde sina program har jag ingen aning om... :va

Esquire skrev:
Bikerbitch: Politiskt korrekt

"Haaaaj! Ja hete ika å dä hä ä mitt skelätt åke..."

Det har funnits/finns ganska många ganska udda barnprogram som verkar ha som huvudmål att fostra barnen till att bli snälla och goda medmänniskor som ser bortom människors brister och istället fokuserar på deras fina sidor.

Men vad som rört sig i huvudet på Staffan Westerberg när han gjorde sina program har jag ingen aning om... :va

Ååhhh! Ika i rutan, fy fan vilken pärs. Fanns inget barnprogram jag hatade mer än Ika i rutan, vilken jäkla förvirrad tjej alltså. Och jingeln de hade var dessutom helt sjukt jobbig... :huvet

Brings back memories...
IkaNord.jpg

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien