Kommer inte åt Mina Dokument efter formatering

Keyser Soze

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CB1000R -09
Jo så här var det:

Jag hade partitionerat min hårddisk och lagt XP på en del (c:) och allt annat på den andra delen (f:). Igår fick jag för mig att installera om XP och gjorde så. Avinstallerade alla program och formaterade c: och la in XP igen. Jag hade en mapp på f: som hette "Mina dokument", men tog aldrig någon backup på den eftersom den disken inte skulle formateras. När jag nu har lagt in XP så kommer jag inte åt "Mina dokument" på f: "Mina dokument är inte tillgänglig. Åtkomst nekas"

Fifan. Vad skall jag göra? Alla andra mappar kommer jag åt, och jag ser på utrymmet på f: att Mina Dokument ligger kvar där.

Innan jag avinstallerade allting kallades disken med XP för c: och den andra delen för f:, nu heter dom c: och d: istället. Kan det spela någon roll?

Beror antagligen på att du i och med den nya installationen inte har samma säkerhets-ID som innan och därmed inte längre har åtkomst till "mina dokument" från den förra installationen. Åtgärd finns här!

Peterlan skrev:
2580051 Under förutsättning att han använder Professional va? Förenklad fildelning har jag för mig inte finns i Home.

Nej, det tror jag inte finns, men å andra sidan borde det inte vara något problem eftersom förenklad fildelning ju skall stängas av.

Informationen i denna artikel gäller:
• Microsoft Windows XP Professional Edition
• Microsoft Windows XP Home Edition

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...