Kommer GSX-R att överleva de närmaste åren?

Kommer GSX-R 1000 snart vara bättre än BMW S 1000 RR?

• Antal röstningar
    0
Blir såååå jäääääla laaack när folk snackar goja om gixxern! :gnissla :fatta! Världens bästa hoj, punkt. :Bugar Bmw kan behålla sin tractioncontrol å gps, abs å allt krimskrams, det ska vara lite känsla också :6surkart

Last edited:
Motorrads poängräkningssystem...hur lätt det var att byta glödlampan...
Men det är ju inte så svårt att göra en egen värdering av det man läser.

Nya Super Tenere är jättetung, har jättelång bromssträcka, uselt vindskydd och inga av de avancerade tillbehör som en BMW går att beställa med.

För att vara helt nyutvecklad av en av de stora japanska fabrikerna och ämnad att konkurrera med just BMW, är det väl ingen överdrift att kalla den för ett fiasko. Den är ålderstigen redan vid lanseringen.

Något att tänka på när man bedömer japanernas förmåga och vilja att möta BMW S 1000 RR med något ännu bättre.

Blir såååå jäääääla laaack när folk snackar goja om gixxern! :gnissla :fatta! Världens bästa hoj, punkt. :Bugar Bmw kan behålla sin tractioncontrol å gps, abs å allt krimskrams, det ska vara lite känsla också :6surkart
Å killar e bättre en tjejjer!!!!! :mad::mad: :rolleyes:

Last edited:
En reflektion från lång personlig erfarenhet.

BMW = dryg ägare, ok?

Frågan man måste ställa sig, köper man BMW för att man är lite bättre än andra, eller blir man så? :hihi Det är relativt allvarligt menat med, för de flesta jag stöter på med bavariska motorfordon har alla haft en lätt knepig ådra...

Angående Super Teneren så kanske man ska vänta ett år och ser hur den har sålt innan man kallar den ett fiasko. Att förlora tester är inte automatiskt lika med dålig försäljning.

Angående Super Teneren så kanske man ska vänta ett år och ser hur den har sålt innan man kallar den ett fiasko. Att förlora tester är inte automatiskt lika med dålig försäljning.

Det är klart det är, siffror och statistik är allt, egna värderingar betyder inget alls. :D

BMW = dryg ägare, ok?

Frågan man måste ställa sig, köper man BMW för att man är lite bättre än andra, eller blir man så? :hihi Det är relativt allvarligt menat med, för de flesta jag stöter på med bavariska motorfordon har alla haft en lätt knepig ådra...

Vad i helv.... :mad:

Har jag alltid varit dryg eller har jag blivit på senare tid?

Jag har alltid hatat BMW, oavsett antal hjul. Men sen jag faktiskt blivit med en 4-hjuling av Bayern så måste jag säga att jag fallit lite. Inte så att jag inte kan tänka mig att åka Audi eller kanske, möjligtvis Volvo, men det har imponerat på mig.

Däremot saknar hojarna nåt som de alltid haft i bilarna, designkänsla och körglädje. S1000RR må ha 190 häst. Audi RS6 har 580, det är ingen sportbil för det :mattias!

Vad i helv.... :mad:

Har jag alltid varit dryg eller har jag blivit på senare tid?

Jag har alltid hatat BMW, oavsett antal hjul. Men sen jag faktiskt blivit med en 4-hjuling av Bayern så måste jag säga att jag fallit lite. Inte så att jag inte kan tänka mig att åka Audi eller kanske, möjligtvis Volvo, men det har imponerat på mig.

Däremot saknar hojarna nåt som de alltid haft i bilarna, designkänsla och körglädje. S1000RR må ha 190 häst. Audi RS6 har 580, det är ingen sportbil för det :mattias!

Du är östgöte, sådana kan inte bli dryga, det är omöjligt med sådan dialekt. :snickeriet-raggare-va :D

Dessutom har den gjort bra ifrån sig i tester, t.ex. etta eller tvåa (av totalt sju hojar) beroende på hur man läser Nordkapstestet i Motorrad Nr8s :)

Tvåa sett till poängbedömningen exkl inköpspris, etta sett till priset.

Last edited:

BMW = dryg ägare, ok?

Mja... Jag är nog rätt open-minded hoppas jag. :) Tycker att beemerägare (i allmänhet) oftast inte alls är hästkrafterkåta och de har inget behov utav att vara värst och drygast. Dock så har väl S1000RR attraherat en hel drös folk som inte är den normale BMW-gubben/kärringen antar jag så det kan ju ändras.

Dock är väl märkeskåtheten rätt monumental även bland andra märken. Scrolla några rader uppåt så ser du lite exempel på det från sucka-ägare. ;)

BMW = dryg ägare, ok?

Jag (och troligtvis resten av alla människor på jorden) förstår precis vad du talar om. Jag har aldrig riktigt fattat varför de är så jäkla stolta över sina bilar och bågar. Visst BMW bygger bra grejer, men det är det ju fler som gör. Jag tycker att BMW-anhängarna påminner lite om Jehovas Vittnen. Det är helt enkelt bara att ge upp med dem. De har sin övertygelse, oavsett hur de motbevisas.

Jag (och troligtvis resten av alla människor på jorden) förstår precis vad du talar om. Jag har aldrig riktigt fattat varför de är så jäkla stolta över sina bilar och bågar. Visst BMW bygger bra grejer, men det är det ju fler som gör. Jag tycker att BMW-anhängarna påminner lite om Jehovas Vittnen. Det är helt enkelt bara att ge upp med dem. De har sin övertygelse, oavsett hur de motbevisas.

Kan även kännas igen hos vissa Ducceägare.

Det är klart det är, siffror och statistik är allt, egna värderingar betyder inget alls. :D
Du verkar skriva snabbare än du tänker. Vem har pratat om ”siffror och statistik”? Vad för ”statistik” skulle det för övrigt vara, modellen är helt ny.

När jag skriver att Yamahas nya Super Tenere är ett fiasko, så tänker jag förstås på lättolkade siffror (t.ex. 49 meters bromssträcka från 100 km/h och 32 kg mer vikt än BMW) och intryck från de som har kört den.

Har svårt att förstå vad du egentligen tycker eller vill ha sagt.

Du är östgöte, sådana kan inte bli dryga, det är omöjligt med sådan dialekt. :snickeriet-raggare-va :D

Jag är Stockholmare, 6 generationer back :mad:

Jag råkar bara bo bland Kolmårdstrollen! (Och dela möbler med ett)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman