Kommer du köra BMW nästa säsong?

BMW S 1000 RR till 2010?

• Antal röstningar
    0
Jag hade gärna gjort det! Det är lätt min nästa hoj om den är så fin att köra som den verkar!

Så denne når vi var på Brno for noen dager siden.....snygg hoj!!

CIMG0578.jpg

Tycker det är underbart att BMW vid sitt första försök att bygga en riktig sporthoj levererar något annat/mer än japanerna, trots att det är en radfyra på tusen kubik. De första bilderna såg ut som en GSX-R 1000, men det färdiga resultatet är ju mycket bättre. Ska bli rusktigt intressant att se hur mycket bättre den är jämfört med CBR 1000 RR & Co.

BMW, BMW, über alles! :banana

Bifogat

• Wallpaper_1_.jpg
    Wallpaper_1_.jpg
    122 KB · Visningar: 840
Last edited:
Sandström ska dominera på sin tyskhoj nästa år. Han ska slå på mitt i böjarna och låta elektroniken sköta resten. Skitlätt.

Sandström ska dominera på sin tyskhoj nästa år. Han ska slå på mitt i böjarna och låta elektroniken sköta resten. Skitlätt.
TC är nog mest för mitt huvud, tveksamt om jag har bollarna som krävs för att testa om det fungerar.

Skulle vara intressant att se vilka det är som svarat Ja. Tror det är en bit från sanningen.

Det sägs från flera håll att den TCn som sitter på 1198S ska fungera riktigt fint. Den är av en annan typ än den som sitter på R-en.

Tycker det är underbart att BMW vid sitt första försök att bygga en riktig sporthoj levererar något annat/mer än japanerna, trots att det är en radfyra på tusen kubik. De första bilderna såg ut som en GSX-R 1000, men det färdiga resultatet är ju mycket bättre. Ska bli rusktigt intressant att se hur mycket bättre den är jämfört med CBR 1000 RR & Co.

BMW, BMW, über alles! :banana
Exakt vad är det som gör BMWs nya hojs annorlunda änd Japanernas? personligen tycker jag det endast handlar om gradskillnader.

Det sägs från flera håll att den TCn som sitter på 1198S ska fungera riktigt fint. Den är av en annan typ än den som sitter på R-en.

Det är bara snack då det är samma system med den skilnaden att man även styrper bränslet för att inte skada kattarna så det kan avändas på gatan.

Snygg film, ungefär som jag skulle kunna tänka mig BMWgör saker, lite cleant, lite snyggt, inte så mycket wrooooom och swish!!! Riktigt snyggt är hur man hör kamerabilens däckstjut efter 1.20 och 1.36 och 2.05:)

Ducati TC.

Problemet har aldrig varit att den inte funkar. Den funkar fin fint! Problemet är att den är för känslig. Den är ju ändå byggd för lasse på gatan. Men att man kan ställa den i 8 steg och att inget av dem är speciellt okänsligt tycker jag är lite skumt. Bör komma ut nån uppdatering snart tycker man.

Bmw'n är fan cool. Frågan är ju hur bra den blir? Gick inte så bra på sista Assen racet i IDM iaf. Kan ha gått bättre innan, vet ej.

TC´n funkar utmärkt iaf för mig tycker jag på min SF och det kan hända att jag kommer att behöva den lite mer nu på hösten när det är lite regningare och kallare.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien