Torkel skrev:I såna fall så ser det inte så kul ut för 250'n som ändå körde 53,5 på varvet...
Nu får fyrtaktstalibanerna vatten på sin kvarn.

Intressanta siffror, dock. Nu vet man hur fort det går att köra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Torkel skrev:I såna fall så ser det inte så kul ut för 250'n som ändå körde 53,5 på varvet...

Teddy skrev:Nog för att Peter Sköld är en hejdundrande förare men borde inte en 250 med en bra förare som Lindfors vara snabbare än en stor bjäfsig Ducce i fler kurvor än Bergskurvan?
Teddy skrev:Nog för att Peter Sköld är en hejdundrande förare men borde inte en 250 med en bra förare som Lindfors vara snabbare än en stor bjäfsig Ducce i fler kurvor än Bergskurvan? Om detta verkligen stämmer kan man ju lika gärna byta ut lillracern mot en gatbiff.
Torkel skrev:Skölds logg har tid på x-axeln och Lindfors har sträcka så jag har nöjt mig med att mäta max & min farterna vid olika punkter på banan tills vidare.
Kan toppfarten 239 km/h stämma på Aprilian och 270 km/h på Duccen?
I såna fall så ser det inte så kul ut för 250'n som ändå körde 53,5 på varvet, Motecs logger på Duccen anger inga såna oväsentligheter men det kanske bj.O.rn kan bekräfta?
Var....................................NSB.........250R
Max på start&mål.................200............185
Lägst in i esset.....................93..............86
Lägst ut ur esset..................89..............89
Max innan Torparn................200............199
Lägst i Torparn......................82.............75
Max på rakan.......................269............239
Lägst i Bergskurvan.................81.............82
Max innan Sviestadböjen........149............148
Lägst i Sviestadböjen.............132...........129
Du har gjort helt rätt, det är Skölds siffor som är fel (x=tid).ako skrev:Du ville ju ha hast som funk av sträcka. Det gick o ställa om o få hast som funk av tid också. Jag mejlar en ny till dig ikväll.
// Anders
Teddy skrev:Nog för att Peter Sköld är en hejdundrande förare men borde inte en 250 med en bra förare som Lindfors vara snabbare än en stor bjäfsig Ducce i fler kurvor än Bergskurvan? Om detta verkligen stämmer kan man ju lika gärna byta ut lillracern mot en gatbiff.
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |