Kommentarer från omgivningen

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Fick höra "skulle köra ihjäl mig DiretCk" igår av svågern, men i hans fall är faktiskt sant, med tanke på hur han kör bil...

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Nä, kul är den verkligen inte... men lugn, du får den. Men vänta inte, försök att köra hoj och ha kul så länge. :)

Fick omvänd kommentar av en kollega på måndagmorgonen: Du kommer att köra ihjäl dig typ direkt! Hon påstod också att körskicklighet, att köra nykter osv. inte spelar någon roll. På MC dör man pUnGt.

Trist början på arbetsveckan :död

Men jag fortsätter köra och har kul. Bara man kommer upp på hojen och klappat fast visiret så blir man på bättre humör :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick omvänd kommentar av en kollega på måndagmorgonen: Du kommer att köra ihjäl dig typ direkt! Hon påstod också att körskicklighet, att köra nykter osv. inte spelar någon roll. På MC dör man pUnGt.

Trist början på arbetsveckan :död

Men jag fortsätter köra och har kul. Bara man kommer upp på hojen och klappat fast visiret så blir man på bättre humör :)

ÄSch då, det var bara en mer offensiv variant. Folk som kommer dragandes med Ja skulle köra ihjäl mig... är ju mest bara avis. Hon var bara så jävla sotis att hon ville du skulle sluta köra. :hihi
 

Skalman021

Medlem
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09
Mer än dom gamla klassikerna så har jag återkommande haft samma dialog:

-Åh, jag vill också köra! :kär
-vad hindrar dig?
-Jag kan inte...
-Kunde inte jag heller innan jag lärde mig :7peta
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Men familjefäder i t ex sin Volvo XC 90 som ska köra lite fortare än den där motorcykeln är ju bara för roliga.Senast igår på en 60 mils runda på motorväg var en gubbe med hela familjen i bilen som ägnade sig åt detta när vi kört om varandra några gånger innan jag drog ifrån helt och hållet med en klart högre fart.Kan riktigt höra hur gubben som blivit blåst förkunnade för resten av denna familj att såna där motorcyklar var minsann farliga och borde förbjudas i ren ilska över att hans fina och dyra Volvo blev frånåkt.LOL. :crash
 
Last edited:

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Men familjefäder i t ex sin Volvo XC 90 som ska köra lite fortare än den där motorcykeln är ju bara för roliga.Senast igår på en 60 mils runda på motorväg var en gubbe med hela familjen i bilen som ägnade sig åt detta när vi kört om varandra några gånger innan jag drog ifrån helt och hållet med en klart högre fart.Kan riktigt höra hur gubben som blivit blåst förkunnade för resten av denna familj att såna där motorcyklar var minsann farliga och borde förbjudas i ren ilska över att hans fina och dyra Volvo blev frånåkt.LOL. :crash

Hehe... Jag änskar så det var min exman...han är ju där nu på semester. Får fråga dottern :lol
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag va till en rolig snubbe jag känner som alltid har en eller flera hojar som han renoverar upp. Jag har känt honom i 30 år men aldrig sett han köra så jag frågade varför. Nä fy fan de är ju livsfarligt,, bilister kör ju som dårar och de ser mig inte. Jag frågade om han någonsin kört och de hade han för några år sedan iklädd reflexväst men de hjälpte inte alla bilister försökte köra över honom påstod han :D
Om jag känner honom rätt så är han snarare bara osäker på sin egen förmåga och då är det faktiskt vettigt att inte köra. Tur de finns folk med självinsikt.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
"-Jag har kollat lite på de där Can Am, de kan man köra på B-kort! Men de är så dyra, så det blir nog inget..."
-Jamen ta mc-kort då och köp en begagnad hoj för halva priset, vad är problemet?
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top