Kommentarer från omgivningen

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
På väg till en mack för att tanka, hamnar bakom en bil o drar en bakhjulis lite snabbt för att jag ville. Framförvarande skulle dit med. Stannar o tankar. Sen kommer det fram 2 st herrar från bilen o vill ta i hand o babbla. Hör knappt vad dom säger (öronproppar).

-tjena mannen var det du som bakhjula efter oss?

-japp det var jag.

-Hur fort går den? 300?

-Nej det är motard knappast så fort.

-Kan man åka på en R1a till Stockholm?

-Ja det kan du.

-Ok coooooolt, är din till salu?

-Nej.

-Kan man åka till Stockholm på den?

-Helst inte.

-Men du mannen vi kan byta den nu. Mot min bil.

Jag tittar på hans bil,en gammal toksunkig Toyota Camry/Corolla,ingen vill ha den förutom han (stolt).

-Näe jag klarar mig.

-Mannen kör som fan!:yoparty Kan du bakhjula när du åker härifrån?

-Ok
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Jag var på arbetsintervju för ett tag sen där jag tog upp både att jag åker motorcykel och hoppar fallskärm. Det här är en arbetsplats där det krävs en bakgrundskoll och då fick jag skämstamt höra efter att ja det ska ju göras en bakgrundskoll så man inte pysslar med något farligt, som att åka motorcykel :p

Statistiskt sett stämmer det att MC är farligare men folk brukar reagera värre om fallskärmshoppning än MC-körning.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Tankade en gul Ducati 748 en gång, kommer fram en kille i typ 30-40 års-åldern.
- Tjena, ERE en Ducati?
- Jaa.
- Brukar inte dom va röda?
- Nää, inte dom gula.

tystnad
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Den kom inte förrän i fjärde inlägget? :) Nästan förvånad att inte TS inledde med den kommentaren, det är väl den i särklass vanligaste. Blir alltid lika trött när jag hör den. :gnissla

Den allra knäppaste kommentar jag fått är faktiskt exakt densamma, men det som gör den extra knäpp är vem som säger det - nämligen en annan hojåkare (krompråm visserligen). "Jag håller mig till en sån här, för om jag hade en sån där som du så skulle jag tjöra ihjäl mig DiREkCT!" :huvet

Förutom att den kommentaren inte är speciellt kul, så har jag (TS) inte fått den än. Jag väntar...eller så inte.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Förutom att den kommentaren inte är speciellt kul, så har jag (TS) inte fått den än. Jag väntar...eller så inte.

Nä, kul är den verkligen inte... men lugn, du får den. Men vänta inte, försök att köra hoj och ha kul så länge. :)
 

heintz

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2013
Ort
Nacka
Hoj
N/A
Har inte fått så många kommentarer från omgivningen förutom nån "det är en cross va?" (åkte KTM Duke 690 på den tiden) och ett och annat ont öga från nån mamma när jag skjutsar lillgrabben till dagis (fast det går nog jämnt upp med antalet drömmande blickar:). Men jag har en liten kul historia på tal om ålder!

Ligger i bussfilen på motorvägen till jobbet en dag och blir omkörd så det visslar om det av en sporthoj (och jag är nog inte långsammast på vägen själv). När trafiken tätnar en kort bit längre fram ser jag hur snorungen kör som en stolle lätt vingligt mellan bilarna och tänker i mitt stilla sinne "vänta du bara tills du får barn & en överdriven självbevarelsedrift".

Vid nästa rödljus vill det sig inte bättre än att jag kommer ikapp sporthojen och glider upp bredvid. Och det enda jag ser när han nickar till mig är en vit mustasch som skymtar inne i hjälmen... Glömde alldeles att kolla vad han körde för hoj...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Kollegorna på jobbet:

"De som gick förbi kollade på din hoj men inte på ER6-an som står bredvid." (Kollegan som äger ER6:an suckar och säger att han behöver en ny hoj :p )

:banana
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Ezzo fällde en skön kommentar till nån som "skulle köra ihjäl mig direkt"
Ja, det krävs lite mognad för att hantera en sån här.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag ha en ny! Jag har en ny!

Min senaste till samlingen:
Jag skulle aldrig våga ta mc-kort.



:rofl:rofl:rofl:rofl
 

Smagatusk

Guest
Satt på donken och käkade en natt. Det regnade när jag for så jag tog mitt osexiga "allvädersställ". Kom in några överförfriskade ungdomar. Den ena tittade lite snett på mig och sa: - Sjysta hängslen! Tjackat dom på Dressman eller? Varvid hans polare viskade till honom: - Håll käft! Kolla hjälmen! Han kör ju hoj fattar du väl?

Lite kul...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Och det du svarade var naturligtvis...

Ja, det krävs lite mognad för att hantera en sån här... :Bugar
Ha ha ha ha jag fann mig inte. Det kom bara:
Men det är inte farligt.

Spillt på internet.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
sånt man får höra lite nu och då.
Hur fort går den? Lika fort som det står på vägskyltarna.....
Hur fort har du kört? Ja 110 km/h :va
Hur mycket hästar är den på? Hum. Tillräckligt för att inte behöva gasa för att imponera på tjejerna vid korvmojjen.
Hur mycket pengar har du lånat för att bygga den? Är bra förtjänst när man säljer kokain :gnissla
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top