Jadå, det har varit en helt okej dag.Låter som en bra dag ändå![]()
I morgon blir det antagligen en lång (6 km) promenad med hunden, det brukar vara så på söndagarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jadå, det har varit en helt okej dag.Låter som en bra dag ändå![]()
Inte en nyttig rörelse på hela dagen. Men samtidigt är det onyttigaste jag fått i mig de senaste 48h lite yoggi =) Nu ska jag fixa en kycklingsoppa med röd curry :mumma
Chrome
Lite Autosol då, det måste väl vara ok?Chrome = Krom
Krom är en tungmetall.
Överdosera det INTE![]()
Citat:
"I för höga halter är krom giftigt för i stort sett alla former av liv. Vanligen bioackumuleras, d.v.s. ansamlas inte krom i organismers vävnader, men då koncentrationen höjs finns det tecken som tyder på att detta sker. (Johansson, Zimerson)
Kroms påverkan på hälsan hänger starkt samman med dess oxidationsstadium. För de flesta varmblodiga djur, inklusive människan, är ett livsnödvändigt spårämne som krävs för vissa reaktioner i matspjälkningsprocessen. Dagsbehovet är jämförelsevis lågt, 0,05 mg (NE, 1998) och täcks normalt av den mängd vi får i oss naturligt via grönsaker, frukt och spannmål."
Slut citat.
Man bör alltså tänka sig för innan...
Att få bort sitt sötsug nu, kan stå en dyrt, senare.
Jag vågar inte stoppa i mig krom, oavsett vad hälsokostmupparna (som dessutom inte har sina produkter verifierade enligt läkemedelsverket) säger.
De vill bara kränga grejer.
Ok, det finns ingen studie NU, som säger nåt om detta vad jag sett iaf.
Men även rökning var ju ofarligt förr... liksom asbest.
Nu är jag själv inte särskilt hypokondrisk över alla larmrapporter, men krom ÄR en giftig metall. Särskilt om den tillåts oxidera.
Ni som inte sett filmen Erin Brockowich kan göra det.
Där visas det farliga kromets hälsoeffekter på ett kusligt sätt.
Förhoppningsvis blir det inga såna effekter av kromtabletter.
Lite Autosol då, det måste väl vara ok?
Jahapp...idag syndades det en smula. Hade planerat för en långprommis, men den rann ut i sanden pga väntat fikabesök utan tidsangivelse, blev en rask halvtimme iaf men som motvikt har det groggats och tagits ett par wirre...jajja, det får gå under svulldagskontot! Nu ska jag dra en nattgrogg och släpa denna syndiga kropp i säng!![]()
G'natt alla träningspolare!
Du är väl inte sjuker?
Nej'rå. Men tänkte så här.. Om jag inte äter något fett alls på en hel vecka, så måste jag kunna unna mig en sån här, och en kasse lycka på burk![]()
![]()
FLÄTAD bacon!
PRECIS!!!11!! VARFÖR har ingen tänkt på det förut? I med lite köttfärs och starka saker + fetaost så har man ju världens bästa måltid redan innan man ens hunnit provsmaka. Jag trodde jag kunde alla dess former för att laga sjukt onyttigt mat men denna tar priset med råge, flätad bacon! Förstå att hugga in på den där efter några kalla pilser alt. när man är så där grisigt bakfull. Det kan inte vara annat än succé
Orginaltråden ligger i OT men här är två bilder till, helt priceless!
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=259654&d=1231446301
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=259655&d=1231446301
Men!
De flesta på gym springer omkring med vuxen-nappflaskor. Gärna med någon form av sockervälling i (läs:sportdryck). Och pajar därmed alla chanser att kroppen ska plocka från fettdepåerna, utan kroppen är ju inte dummare att den vill behålla det där goa den har lagrat, och kör istället på de lättillgängliga kolhydraterna i sportdrycken! Mums säger kroppen (och psyket).
Det här är nästa grej vi kan ta upp, men i ett annat inlägg: Sportdrycker (även under extrema pass) är helt onödiga.
Sen är det oxå så, att kroppen kan max tillgodogöra sig ca ½-1dl vätska per timme, sä även om du glockar i dig en halvliter til en liter sportdryck, så kommer den inte dig tillgodo förrns efter många timmar.
Dehydrerad (vätskebrist) blir man normalt inte på ett pass, men ok rent psykologiskt känns det ju bra att dricka litegranna.
Jag var en sån som bälgade i mig minst en liter under ett spinningpass innan jag fick veta detta.
Vad ska man dricka då?
Rent vatten.
Nästa trams är saltet.
Folk tror man både behöver salta maten, och att man MÅSTE ha sportdrycker..."för de innehåller ju livsviktiga salter som försvinner när man tränar..."
Inget kan vara mer fel, och jag skriver det igen (och har skrivit det förr) En vuxen man, som tar ut sig fullständigt, under ett helt dygn, och svettas floder... Svettas bara ut ungefär 1g salt.
(Svett innehåller några ppm salt bara).
genom vanlig kost, UTAN att salta får vi ala i oss MINST 3g salt per dag.
Salt är av ondo, och ett av de fyra vita gifterna, och kan man, så bör man undvika det helt. Iaf i lös form.
Fortfarande stum av beundran, den killen äter troligen inga lätt/light produkter, räknade lite på baconflätan, det blir ca 900kcal plus 200kcal med majschipsen, smälter man sedan lite ost över härligheterna så exploderar artärerna.
Fettmängden är imponerande, det fullständigt dryper fett av denna fina maträtt... eller är det måhända matfel...
Han kanske har läst detta: Fettskrämd. Ett annat sätt att tänka när det gäller fett, kolhydrater och viktnedgång.
Rent klart kallt vatten är det bästa man kan dricka, har man sedan en balanserad kost så behöver man inga nappflaskor med slisk.
Jag dricker inte sportdryck, främst för att det är klibbigt och äckligt, salt binder dessutom vätska och det är inte så bra om man deffar.
Rent klart kallt vatten är det bästa man kan dricka, har man sedan en balanserad kost så behöver man inga nappflaskor med slisk.
Läsk är en läskig bov, läsk innehåller antingen en massa socker eller en massa andra tillsatser som t.e.x aspartam http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam
Undvik läsk, det är bättre att knäppa en pilsner en lördagkväll än att dricka cola till lunch.
Jupp, jag dricker rent vatten, men försöker att inte ha det kallt - men det kan nog vara en endurogrej, man är alltid kronslut med nära till illamående, kallvatten gillar inte magen alls, rumstempererat är mycket lättare att få i sig.
Men har man vattenflaskan på släpet mellan varven i nollgradig mälardals-vinter så blir det kallt i alla fall.
/J
Han kanske har läst detta: Fettskrämd. Ett annat sätt att tänka när det gäller fett, kolhydrater och viktnedgång.
Ska läsa den artikeln, men jag anar vad den säger, och ja, jag själv undviker numera hellre kolhydrater än lite fett.
Testa en camelback, som du har innanför vindjackan!
Det är da shit, vattnet håller sig precis lagom och en sån har jag införskaffat, då även jag hade vattnet stående vid rastplats/kärra tidigare.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |