Komma i form tråden

Haha, som gammal längdskidåkare var det inte förnedrande med skinnkondomen på sommarhalvåret, prova en ännu tunnare kondom på vintern! brrr!
Stavgång praktiserade jag redan på 70-talet under barmarksträningen för skidorna, då kan ni tänka er hur folk blängde! :hihi
Fast riktig utfört är det en grym träning, man kan även springa med stavar, i fördel i backar och då som intervallträning. :tummenupp
Fast nu har jag lagt skidorna på hyllan så stavgång faller bort.
...liksom all konditionsträning...
...det är ju såååååååå j-a tråkigt... :gnissla

Så småningom, det gäller att fortsätta bränna mer kalorier än vad du stoppar i dig.
Åhhh är du oxo gammal längdskidåkare, jag tävlade aktivt när jag var 14-18 år (läs på 40 talet) det var tuffa TR pass med kuperad terränglöpning på hösten, på vintern TR jag 7 km 3 ggr i veckan, varje söndag 15 km, placerade mig skapligt i några KM men sedan tog andra intressen över.

Har inte åkt längdåkning en meter sedan dess, saknar det fridfulla ljudet av frasande snö och tystnaden i skogen.

Sluta skicka pm med önskemål om bli din träningskamrat.
Det här var bara en reflektion och ingen inbjudan!
Dr Lööövebajk säger att om man är kräsen så blir man utan :mattias

All träning är bra träning, det är bara att bita i kudden...

Har inte åkt längdåkning en meter sedan dess, saknar det fridfulla ljudet av frasande snö och tystnaden i skogen.

Farsan övertalade mig att tills slut åka Öppet spår.
Det averkades på 6t 25 min sedan hamnade skidorna på hyllan.

Kryper hellre baklänges genom hela sahara än att utsätta mig för öppet spår...

Så farligt var det inte.
Sista 3 milen var vattenskidor och rygg samt armbågar värkte så att jag trodde någon stuckit in knivar där.
Fast lite stolt var man, mer än 3 000 pers hade passerat startlinjen innan jag kunde passera.
I mål var det bara drygt 500 som hade hunnit före.:yoparty

Last edited:
Så farligt var det inte.
Sista 3 milen var vattenskidor och rygg samt armbågar värkte så att jag trodde någon stuckit in knivar där.
Fast lite stolt var man, mer än 3 000 pers hade passerat startlinjen innan jag kunde passera.
I mål var det bara drygt 500 som hade hunnit före.:yoparty
Mäktig känsla mannen, jag kommer aldrig att åka kasaloppet "öppet sår"

Nu är det dags att bege sig till i-Form för att komma i form. :hihi
Axlar, bröst, triceps och lite mage samt rehab av opererat knä.

Blev ju tipsad om denna galanta tråd så nu måste jag ju joina.

2006 var det tyngsta året och då snuddade jag runt 82 kg, midjemått på 80 cm, rumpmått på 111 cm och lår på 66 cm.

Sen har kampen mot kilona varierat. Nu är jag på G igen efter att ha avslutat 2008 med magsjuka så blev jag konstigt nog motiverad igen.

Idag 9/1 stod vågen på 72,3 och ett midjemått på 74 cm, rumpmått på 104 cm och lårmått på 60 cm.

Målet är 68 kg men klarar jag 65 så är det great.

Det gamla från tidigare är några gympass per vecka, hur många beror på hur jag jobbar. Det nya är Yoga från och med den 26/1.

Den här veckan bestod av nyttig kost, två gympass och en timmas skogspromenad i alldeles för mycket snö långt inne i Smålands djupa skogar.

Åhhh är du oxo gammal längdskidåkare, jag tävlade aktivt när jag var 14-18 år (läs på 40 talet) det var tuffa TR pass med kuperad terränglöpning på hösten, på vintern TR jag 7 km 3 ggr i veckan, varje söndag 15 km, placerade mig skapligt i några KM men sedan tog andra intressen över.

Fanns det ens skidor på 1840-talet? :confused:

Ett armpass blev det idag. Hade ingen motivation alls, ville bara gå hem. Men kämpa på ändå så gott det gick. Armar är annars min "favorit" då man kan få så där skön pump efter ett tag och bara kan mata på. Dock uteblev det helt idag :( Men 6 övningar biceps och 6 triceps, nu värker det så där lagom skönt :D

Imorgon bitti blir det cykel & bort med 500 kcal :banana

Blev ju tipsad om denna galanta tråd så nu måste jag ju joina.

2006 var det tyngsta året och då snuddade jag runt 82 kg, midjemått på 80 cm, rumpmått på 111 cm och lår på 66 cm.

Sen har kampen mot kilona varierat. Nu är jag på G igen efter att ha avslutat 2008 med magsjuka så blev jag konstigt nog motiverad igen.

Idag 9/1 stod vågen på 72,3 och ett midjemått på 74 cm, rumpmått på 104 cm och lårmått på 60 cm.

Målet är 68 kg men klarar jag 65 så är det great.

Det gamla från tidigare är några gympass per vecka, hur många beror på hur jag jobbar. Det nya är Yoga från och med den 26/1.

Den här veckan bestod av nyttig kost, två gympass och en timmas skogspromenad i alldeles för mycket snö långt inne i Smålands djupa skogar.

U R IN Alicia :tummenupp

Dagens flåsrapport, idag blir det ca 1500kcal input men sedan tog jag bort 350kcal med 33 min/16 km dampsykklande.

Det är fredag så det får bli nåt glas vin som belöning för 8 dagars slit, vin är bättre att dricka än öl eftersom man inte dricker lika mycket samt att vin innehåller järn, alla vet ju att det är nyttigt att ta sig ett järn ibland.

33cl öl = ca 80kcal, 33cl vin = ca 90kcal enligt Hälsovakten... man kan larma i sig 1,3 liter vin efter ett dampsykkelpass på -350kcal... fast det ska man nog inte göra...

Fanns det ens skidor på 1840-talet? :confused:
Eftersom du tjatar så jävligt så har jag satt upp dig på första sidan, U R IN Survalmers, ditt mål är att komma ner till +100 Värmländska pannor.

Last edited:
Massa mått & vikter, samt lite träningsnostalgi + Nu är jag på G igen efter att ha avslutat 2008 med magsjuka så blev jag konstigt nog motiverad igen.

1. Välkommen in! Eller som Micke säger: U R (All) IN!

2. Att spybanta med magsjuka ser vi strängt på! :mad: Det anses som fusk! Ja rent av doping! :D

3. Promenader i skogen är nåt jag saknar så. Och det är som sagt da shit om man håller pulsen över 100.

De där va inte så smickrande bilder minsann

:hihi

Zez it all...

Jag vilar min väska.

Last edited:
Back