Komma i form tråden

Efter att ha varit en soffpotatis av rang de senaste åren, så har jag nu slutat att röka (6 månader) och jag har börjat att promenera mellan 1-1,5 tim varje kväll (på helgerna kör jag två pass) Jag har tom. köpt en stegräknare för att hålla koll på hur mycket jag rör mig. Jag har känt mig jättestolt, men när jag läser era träningspass inser jag att mina promenader känns som ingenting i jämförelse:huvet

Det här ingen tävling, bara motivation.
Det verkar som du har hittat rätt metod, fortsätt med dina promenader.
Det är först när du känner att du vill göra något annat eller variera din träning som du börjar öka dosen.

Måndagar: Bröst triceps el bröst axlar
Tisdagar: Rygg axlar el rygg biceps
Onsdagar: Ben
Torsdagar:armar
Fredagar: Mage
Lördagar : löpning
Söndag: Vila

Detta kombinerar jag med mat o protte var 3:e timme samt dagliga promenader innan frukost.

Träningspassen är max 45 min långa och direkt efter blir det en protte med Choklad/mint smak o en banan sen bär det av hemåt för en måltid bestående av antingen kött, sallad o fett eller kyckling sallad o fett..

Tänkte vara iform till sommaren....

Herregud flicka! Vilket VM ska du vinna?

Känns LITE jobbigt om alla ska vara SÅ pretto! DÅ kommer ju vi vanliga lunsar framstå som värdo! ;)

Det blir mer intressant och se hur många som klarar av att nå sina mål.
Jag har det mer som en vision eftersom jag tränade 5 dagar och 6 pass i veckan när jag som mest vältränad.
Nu hinner jag bara träna 3 pass i veckan, så målet är omöjligt. :gnissla

Det blir mer intressant och se hur många som klarar av att nå sina mål.
Jag har det mer som en vision eftersom jag tränade 5 dagar och 6 pass i veckan när jag som mest vältränad.
Nu hinner jag bara träna 3 pass i veckan, så målet är omöjligt. :gnissla

Gunde Svan mode på * Ingenting eeee oooomöjlig**** mode off

Efter att ha varit en soffpotatis av rang de senaste åren, så har jag nu slutat att röka (6 månader) och jag har börjat att promenera mellan 1-1,5 tim varje kväll (på helgerna kör jag två pass) Jag har tom. köpt en stegräknare för att hålla koll på hur mycket jag rör mig. Jag har känt mig jättestolt, men när jag läser era träningspass inser jag att mina promenader känns som ingenting i jämförelse:huvet

Det var lite det jag ville säga med föregående inlägg.
Alltså inget klagomål på CG, utan just detta att "folk" kan känna sig och sina SMÅ insatser som värdelösa i jämförelse, när nån kastar sig in i debatten med ett träningsprogram värdigt en olympik satsning.

Men precis som de andra säger:

Det är ingen tävling!

Alla tar det från sin nivå, och DU gör ju en lika stor insats som den som från sin "nära elitnivå" oxå kör hårt.
Same same alltså på insatsens storlek.
Så ni båda gör ju rätt, och som jag sa, inte som ett klagomål på verkligt duktiga och motiverade personer som CG, utan just bara ett eempel på hur stor spännvidd det kan vara.
Men att allas insats, ändå i slutändan är lika stor, då den utgår från den enskildes: Behov, nuvarande status, och oxå anpassas mot dennes mål, samt NÄR detta skall vara infriat.

Love all, serve all. :kär

Det var lite det jag ville säga med föregående inlägg.
Alltså inget klagomål på CG, utan just detta att "folk" kan känna sig och sina SMÅ insatser som värdelösa i jämförelse, när nån kastar sig in i debatten med ett träningsprogram värdigt en olympik satsning.

Men precis som de andra säger:

Det är ingen tävling!

Alla tar det från sin nivå, och DU gör ju en lika stor insats som den som från sin "nära elitnivå" oxå kör hårt.
Same same alltså på insatsens storlek.
Så ni båda gör ju rätt, och som jag sa, inte som ett klagomål på verkligt duktiga och motiverade personer som CG, utan just bara ett eempel på hur stor spännvidd det kan vara.
Men att allas insats, ändå i slutändan är lika stor, då den utgår från den enskildes: Behov, nuvarande status, och oxå anpassas mot dennes mål, samt NÄR detta skall vara infriat.

Love all, serve all. :kär
Väl talat gamle envise man, detta är ingen tävling om vem som blir starkast eller smalast på snabbaste tid, det är en motivationstråd så att vi kan sporra varandra till att kämpa på.

Man gör det i sin egen takt och tempo, långpromenader eller tokpass på gymmet det kvittar, huvudsaken är att man kommer i bättre form.

Fast lite tävling är det alltid - man kan tävla mot sig själv - eller mot andra som skriver i denna tråd. Det är på det sättet man får drivet att gå framåt och förbättra sig!

Fast lite tävling är det alltid - man kan tävla mot sig själv - eller mot andra som skriver i denna tråd. Det är på det sättet man får drivet att gå framåt och förbättra sig!

Sant!
Man måste ha en vision, en sporre.
Att se andra vara duktig gör att man anstränger sig lite mer.:tummenupp

Vad skönt att höra all positiv feedback. Jag har varit så otroligt stolt att jag äntligen kommit igång att röra på mig. Jag har kört i två månader i ur o skur utan att fuska (vilket är lite typiskt mig, att fuska alltså) Nu förlänger jag sträckan nästan varje vecka + plus att tempot har höjts betydligt. Jag försöker köra lite intervallträning under promenaden. I alla uppförsbackar går jag så fort jag kan och vilar i nedförsbackarna, på raksträckorna varierar jag tempot hela tiden, från full fart till lugnt tempo och ett o annat kiss-stopp (Hunden). Jag ska nog väga mig och mäta midjemåttet för att se om det blir någon skillnad under våren. Lycka till allihopa, ska bli spännande att följa tråden

Vad skönt att höra all positiv feedback. Jag har varit så otroligt stolt att jag äntligen kommit igång att röra på mig. Jag har kört i två månader i ur o skur utan att fuska (vilket är lite typiskt mig, att fuska alltså) Nu förlänger jag sträckan nästan varje vecka + plus att tempot har höjts betydligt. Jag försöker köra lite intervallträning under promenaden. I alla uppförsbackar går jag så fort jag kan och vilar i nedförsbackarna, på raksträckorna varierar jag tempot hela tiden, från full fart till lugnt tempo och ett o annat kiss-stopp (Hunden). Jag ska nog väga mig och mäta midjemåttet för att se om det blir någon skillnad under våren. Lycka till allihopa, ska bli spännande att följa tråden

Det fixar du!! Minns att det är en maxvikt om man vill leka med Sergeij.....

Sant!
Man måste ha en vision, en sporre.
Att se andra vara duktig gör att man anstränger sig lite mer.:tummenupp
Prexis så är det, om man nu vill se det lite som en tävling så vinner man hela tiden sålänge man inte ger upp med den formen av träning som man utövar.

Starkt jobbat!:tummenupp
Att inte röka måste ju vara det bästa man kan ge sin kropp.
Håll ut! Jag vet hur djävligt det är.
Skit i all avvänjning som innehåller nikotin.
Jag har själv varit storsnusare, men inte snusat nu på 5-10 år eller nåt sånt.
Jag har feströkt i stället,(feströkt, yea right:rolleyes:) men insett att det inte fungerar någe vidare för mig. Jag känner suget igen.
Det är lika bra att avstå helt eftersom nikotinet satt sina djupa spår i kroppen.
Vem vet, rätt som det är står man där igen och drar halsbloss för att lugna sig.
Sån är jag.

Last edited:
Har varje dag promenerat lite och gjort ca 60 sittupps som träning.

Eftersom jag inte är så krallig innan. (ville bara få bort magen) så kommer jag fortsätta med att löpa 1-2 gånger i veckan nu men köra ca 200 sittupps varje dag fram till sommaren.

Då borde jag komma i skinnstället igen. (gick inte förra säsongen)

Ja det är mitt tips om ni vill ha snabba reslutat och få en motiverings kick att gå igång.

Bra jobbat PG, det är dock en TV myt att man kan punktförbränna fett exempelvis på magen med nån TV-shåpp pryl eller liknande övningar.

45min & 550kcal på träningscykel, sjukt va flås man tappat, och vad trist det är mot hantlar & stänger i alla dess former :) Men nu fick man ju lite motivation till att köra på där också..

Eftersom jag var så duktig :gnissla hade jag tänkt unna mig den där halva chokladkakan som legat i skåpet ett tag nu. Slog en snabb flukt på baksidan.. 560kcal/100g :mad:

Säg att man joggar/cyklar 2-3 ggr. i veckan mixat med styrkan, hur många kalorier ska man bränna av per gång? 500? 1000? 2000? :skrämd

Bra jobbat PG, det är dock en TV myt att man kan punktförbränna fett exempelvis på magen med nån TV-shåpp pryl eller liknande övningar.
Du verkar dock vara duktig på att bli punktfet.

Det här ingen tävling, bara motivation.
Det verkar som du har hittat rätt metod, fortsätt med dina promenader.
Det är först när du känner att du vill göra något annat eller variera din träning som du börjar öka dosen.
Klart som fan att det är en tävling. Gubbe.

Last edited:
45min & 550kcal på träningscykel, sjukt va flås man tappat, och vad trist det är mot hantlar & stänger i alla dess former :) Men nu fick man ju lite motivation till att köra på där också..

Eftersom jag var så duktig :gnissla hade jag tänkt unna mig den där halva chokladkakan som legat i skåpet ett tag nu. Slog en snabb flukt på baksidan.. 560kcal/100g :mad:
Stämmer rätt bra mot min cykel oxo, troligen kör vi likvärdig belastning, 30 min brukar ge ca 350kcal, 11-12kcal per minut således...

Så om man cyklar 45 min så kan man med gott samvete äta en liten chokladkaka :gnissla

Kollade nyss på min 70% chokladkaka, 517kcal, 6.5g protein, 40g kolhydrater, 37g fett...

Fast hela kakan är på 125g... om man nöjer sig med att slicka på förpackningen kanske så... *bitter* :mad:

Du verkar dock vara duktig på att bli punktfet.

Klart som fan att det är en tävling. Gubbe.
Stick silltunna :mad:

Last edited:
Fast hela kakan är på 125g... om man nöjer sig med att slicka på förpackningen kanske så... *bitter* :mad:

Men mellan 500-1000kcal per gång måste väl vara godkänt? :rolleyes:
Nu är ju allt digitalt så man har ju eg. noll koll. Men höll mellan 30-35km/h hela tiden och det kändes som en vanlig uppförsbacke. Vansinnigt trött blev jag iaf :D

Jag slängde in chokladen i skåpet igen :duktig Blir kyckling, ris & currysås snart, då har man gott samvete hela kvällen sen :D

Stämmer rätt bra mot min cykel oxo, troligen kör vi likvärdig belastning, 30 min brukar ge ca 350kcal, 11-12kcal per minut således...

Så om man cyklar 45 min så kan man med gott samvete äta en liten chokladkaka :gnissla

Kollade nyss på min 70% chokladkaka, 517kcal, 6.5g protein, 40g kolhydrater, 37g fett...

Backen med bira som du drack sönder då? Tror du den räknas som vatten?

ni vet väl om att en lång promenad är den bästa och mest skonsamma träningen du kan ge din kropp.
Gör den innan frukost dessutom så drar du igång en bra förbränning

Mitt inlägg var menat att kanske ge någon en idé om vad köra på gymmet imorgon..Jag är ett gym-pucko fram till hoj säsong då blir man en caffe-latte o rosenhill´s kräftstjärtsmacka pucko.

Men den allra bästa är ju HOJÅKNING ...tjohooo

ni vet väl om att en lång promenad är den bästa och mest skonsamma träningen du kan ge din kropp.
Gör den innan frukost dessutom så drar du igång en bra förbränning

Är inte det där bara en myt från tjockisar som inte orkar cykla/springa? Typ som att skönhet kommer inifrån osv? :va :lol

Back