Komma i form tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag är på, fast jag började redan den 15/11 när gym1 öppnade, mitt mål är att gå från detta till detta.

Inget man gör i en handvändning men i och med att jag har tävlat i BB så vet jag vad som krävs och hur man tar sig dit!!

Så jag äter LCHFdiet samt har tillsatt krom.
Träningen kommer bestå i 4 pass/ vecka till att börja med så att man inte går ut för hårt och tröttnar som de flesta tenderar att göra.

Vet inte hur träningsschemat kommer att se ut men idag blir det nog rygg samt baksida axlar.

Inte så mycket kondition i och med att när man bygger så skall man inte lägga in för mycket förbränning i träningen.
 

Bifogat

  • fet.jpg
    fet.jpg
    3.6 KB · Visningar: 396
  • Body%20Building%2021.jpg
    Body%20Building%2021.jpg
    99.3 KB · Visningar: 81
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
J-a meniskoperation och sjukdomar...:gnissla
jag har inte varit på gymmet på över 1 månad och jag vet vad det resulterar i... Viktminskning!:huvet
Jaja, nytt år nya möjligheter.
Gym 3 ggr i veckan och klämma in ett pass kondition oxå.
Önskeresultatet är att få tillbaka min gamla ryggtavla.
Kan gå om jag kan hålla disciplinen ett tag framöver.
 

Bifogat

  • rygg.jpg
    rygg.jpg
    32.7 KB · Visningar: 93

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag är på! Har ju mina surt lovade nyårslöften att hålla upp..

- 3x12 @ 90kg i latsdrag bakom nacken, innan midsommar.
- Inga fler fylleslag!
- Komma i ett skinnställ utan att hålla andan (-5kg mage alltså)!

Inga idiotpass eller 7ggr i veckan. Mån/Ons/Fre & resten får ses som en bonus.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag kör ett gympass för överkroppen var tredje-fjärde dag, lagom så jag hinner återhämta mig mellan passen. Tränar uteslutande dynamisk uthållighet (25-30 repititioner), jag vill ju bli senigt stark och segt uthållig, inte stor, tung å klumpig, jag tror att det är en bättre strategi för RR-säsongen. Hur jag ser ut kommer jag att fortsätta å skita i :rolleyes: Till sommarn ska det deffas lite också.
Cyklar 1,5 mil till å från jobbet, och ska börja med cykelträningen så fort man inte får rimfrost på gomseglet :gnissla Det borde räcka för ben å kondis.
Testade förresten sån där benspark på gymmet igår (sån där man sitter å rätar ut benen rakt fram), 20 * 105kg, är halvnöjd. Känner inget idag iaf :)
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Min huvudsakliga målsättning är att springa halvmaran i september under 1.45.
Jag har problem med hälsenorna så vi får väl se hur det går med den saken:mad: .

Racercykel kommer sannolikt inskaffas.

Ett delmål är självfallet att "glida" in i skinnstället utan problem i april...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
90 pannor?
Du vet väl att bred överkropp skapar luftmotstånd!:arsele

Skämt åsido det var inte lite det.
Tränar du på World Class i Ektorp?

Jo, 90 är kanske lite i överkant :D Men ingenting är omöjligt! Ligger på 75kg nu så de kan gå :gnissla Bor också i Nacka? *EDIT* Biltema, Gustavsberg alltså?

Ett delmål är självfallet att "glida" in i skinnstället utan problem i april...

Vapenfett är skiten! :tummenupp
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Fin tråd detta:) Jag började nyttigheterna redan igår,wookmat som middag . och inga kvällsmackor fast suget var enormt,_-5 kg skulle sitta fint,
Motioncykel för hemmabruk finnes + bänk- hantlar,Pefekt med de moderna
motionscyklarna för den som inte vill eller kan jogga,Jag själv har varit joggoman, Men de senaste årens comebackförsök i slingan har varit dödstråkiga,Cykeln är perfekt , kan kolla film på tv.t.ex sedan rakt in i duschen , fixat o klart,Glöm inte stretchingen bara !!

Har aldrig strechat, e de något du rekomenderar?:va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ditt svin! :D

Arbetsprov och arbets-EKG done! Ca 1 år sedan. Funkis. *kryssirutan*
Den unga kvinnliga läkaren blinkade menande och sa att jag hade kondition som en 20-åring...
Jag hajade (som vanligt) ingenting, och blev förbannad istf smickrad, när jag tänkte på alla internet/chips/överviktiga ungdomar som finns nuförtiden! :D
Jag är from som ett lamm.....

Blev dock förvånad över det stora intresset från byns sjukgymnaststudentskor när jag hade ont i ryggen och behövde åtgärda stel som ett kylskåp looken. Yoga och bodybalance är kanon även om man känner sig som en idiot när man inte når hälften så långt som småcheyerna och övningar som verkar busenkla är totalt omöjliga.....

Du skall se att om du har mig skrikandes och hotandes när du gör arbetsprov så kommer du att få ännu bättre värden än när någon snygg läkarchey blinkar åt dig.....
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Jo, 90 är kanske lite i överkant :D Men ingenting är omöjligt! Ligger på 75kg nu så de kan gå :gnissla Bor också i Nacka? *EDIT* Biltema, Gustavsberg alltså?

Jag bodde i Pottboda förut och tränade i Ektorp.
På den tiden körde jag biceps med 35 kiloshantlarna.
Nu bor jag vid det andra Biltema-varuhuset...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hur man sen ska mäta fram och/eller motgång...? Själv nöjer jag mig nog med att sikta in mig på en minskning av vikt och midjemått.

Något liknande tänkte jag mig oxo, men som bonus får man ju även bättre kondis och mår dessutom mycket bättre.

Kom ihåg att bikers inte bantar, vi viktoptimerar :mattias

Här är en länk till hälsovakten, jag använder den ibland för att ha lite koll http://www.halsovakten.se/index.asp

Lite humor har dom oxo http://www.halsovakten.se/regler.asp
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag bodde i Pottboda förut och tränade i Ektorp.
På den tiden körde jag biceps med 35 kiloshantlarna.
Nu bor jag vid det andra Biltema-varuhuset...och där tar jag inte ens 5 kiloshantlarna...[ fan vad världen är uppochner nuförtiden :va


Ja, det slog dig aldrig att det var 35 HEKTO i de gamla helium-hantlarna!? :tungan
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Ja, det slog dig aldrig att det var 35 HEKTO i de gamla helium-hantlarna!? :tungan
Haha, mina biceps var ökända på den gamla tiden.:D
På en pubkväll stod en kille och spände sina biceps inför några tjejer, varpå jag stoppade in min underarm och dolde hela bicepsen. :rofl
12 kg? Riktig så illa är det inte, men det lär nog aldrig bli så tungt igen.
Det var jobbat att vara biffig, jag fick palla upp med kuddar och filtar för att kunna sova eftersom kroppen blev så j-a tung.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ok.
Jag tycker bara att vi ska ha nån form av koll på var och en så vi ser att det händer nåt.
Sen om det är helt individuella saker och att alla använder olika mätetal spelar ingen roll.
Man kan iaf se hur många % var och en uppnått av sina egna mål.

Vilket SEN kan ligga till grund för häckling ;)

Men...en del (jag?) kanske sätter för enkla mål?
En del, kanske sätter orealistiska.
Så det blir svårt att jämföra.
Men ok, jag ska iaf försöka nå milen ´på 60 min.
Ett rätt realistiskt mål.
tidigare hade jag kravet på mig att greja det på 50 min (+ massa andra skumma fyskrav). Men det var DÅ.
Nu kan man ju börja med att öht ORKA springa en mil.
Att jag talar om löpnig är för att det är det tråkigaste jag vet, och det kommer vara den tuffaste biten mentalt.

Simning, rodd och spinning är ju alla kul!

Roadracing är ju min sport.

Konditonsmässigt så måste jag klara träning, kval samt race både lördag och söndag utan att krokna.

Jag har tidigare mest kört långlopp, en timme på Ring Knutstorp är en riktig körare för kroppen, andra entimmespasset har gått mest på vilja och envishet.

Jag bodde i Pottboda förut och tränade i Ektorp.
På den tiden körde jag biceps med 35 kiloshantlarna.
Nu bor jag vid det andra Biltema-varuhuset...
Ghaaa 35 kilos... jag har 7 kilos och tycker att dom är tunga.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag är from som ett lamm.....

Blev dock förvånad över det stora intresset från byns sjukgymnaststudentskor när jag hade ont i ryggen och behövde åtgärda stel som ett kylskåp looken. Yoga och bodybalance är kanon även om man känner sig som en idiot när man inte når hälften så långt som småcheyerna och övningar som verkar busenkla är totalt omöjliga.....

Du skall se att om du har mig skrikandes och hotandes när du gör arbetsprov så kommer du att få ännu bättre värden än när någon snygg läkarchey blinkar åt dig.....

Jodå, jadå, jag är inte feg, och Yoga är nåt jag funderat på...eller poweryoga som de kallar den form de har här.

När man var ung och visste allt, så skulle man ju absoluuuut inte testa "fjollsporter"
Men ut till regementet kom det en hel hord av glada pigga unga tjejer från Bosön, och i bagaget hade de massa fjoll...
Kärringgymnastik fnyste vi, åt thai chi, friskis och svettispass, yoga, redskapsgympa, studs med bollar, jazzdans osv osv

Men! När dagen var slut, och vi hade fått prova massa olika "mysko" aktiviteter, så ville vi inte sluta!
Alla de där grejerna var SÅÅ kul!
(kanske hade att göra med tjejerna?) ;) Nejdå, de flesta var man nog att erkänna att vi hade misstagit oss. Så ja, jag kan tänka mig att Yoga skulle vara kul att köra.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag röstar på att DrBike och GSXRRRRRRRR båda skall ställa sig på en våg med kroppsfettsmätning och sen göra ett maximalt arbetsprov. Båda går att göra på närmsta välutrustade gym.

Nej du din sadist, det kommer aldrig att hända, här ska inte bedrivas någon tortyr för att förnöja dig :tungan
 

Dr.Bike

Guest
Roadracing är ju min sport.

Konditonsmässigt så måste jag klara träning, kval samt race både lördag och söndag utan att krokna.

Jag har tidigare mest kört långlopp, en timme på Ring Knutstorp är en riktig körare för kroppen, andra entimmespasset har gått mest på vilja och envishet.


Ja. Två bandagar på raken utan att vara helt död kan vara ett bra mål för mig.
(en bandag kan ju med lite god vilja bli som ett långlopp).
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag är på! Har ju mina surt lovade nyårslöften att hålla upp..

- 3x12 @ 90kg i latsdrag bakom nacken, innan midsommar.
- Inga fler fylleslag!
- Komma i ett skinnställ utan att hålla andan (-5kg mage alltså)!

Inga idiotpass eller 7ggr i veckan. Mån/Ons/Fre & resten får ses som en bonus.
Bra Henrik, nu tränar vi stenhårt så vi kan ta över världen redan till våren :D

Jag är på, fast jag började redan den 15/11 när gym1 öppnade, mitt mål är att gå från detta till detta.

Inget man gör i en handvändning men i och med att jag har tävlat i BB så vet jag vad som krävs och hur man tar sig dit!!

Bra då är det bara att kämpa på så kommer den nya formen snart fram.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Fin tråd detta:) Jag började nyttigheterna redan igår,wookmat som middag . och inga kvällsmackor fast suget var enormt,_-5 kg skulle sitta fint,
Motioncykel för hemmabruk finnes + bänk- hantlar,Pefekt med de moderna
motionscyklarna för den som inte vill eller kan jogga,Jag själv har varit joggoman, Men de senaste årens comebackförsök i slingan har varit dödstråkiga,Cykeln är perfekt , kan kolla film på tv.t.ex sedan rakt in i duschen , fixat o klart,Glöm inte stretchingen bara !!

Jag har oxo en sån bajk hemma framför tv:n, funkar bra och dessutom kan man aldrig skylla på att det är dåligt väder.

På med burken och i med en gammal GP rulle eller vad man nu går igång på.

Som jag har fattat det så ska man köra längre pass med lägre belastning/puls för att bränna fett, vill man bygga styrka så kör man högre belastning/puls.

Jag brukar lägga mig på ca 145 i puls sedan ökar jag gradvis tills jag hittar en passande tempo, en slutspurt dom sista minuterna .

Jag började med 10 km för en vecka sedan, cyklat var dag samt ökat 1 km om dagen utan att svimma, kombinerat detta med långa promenader, skridskor samt hantlar/situps.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Enduro grabbar, enduro...galet jobbigt, kul och man får köra båge året om - oavsett väder.

Lite tävlingar på det så har man genast höjt ribban en smula och tvingas stödträna för att få fart på flåset, voila'. :)

/J
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top