komigen nu grabbar å tjejer hjälp mig!!

som ja tycker det verkar så behöver hojen bestyckas om. borde va det iaf... men ja e j inte säker, ja kan ju inte så mkt om sånt här egentligen.

är det svårt att göra det själv? vad måste man ha?

ungefär vad kostar det att bestycka om??

om det inte hjälper känns det lixom som omödigt spenderade pengar.

är det någon som är hemma på sånt här som kan hjälpa mig??

Fluxir skrev:
som ja tycker det verkar så behöver hojen bestyckas om. borde va det iaf... men ja e j inte säker, ja kan ju inte så mkt om sånt här egentligen.

är det svårt att göra det själv? vad måste man ha?

ungefär vad kostar det att bestycka om??

om det inte hjälper känns det lixom som omödigt spenderade pengar.

är det någon som är hemma på sånt här som kan hjälpa mig??
Det är mycket möjligt att den måste bestyckas om, men sitt ned i båten ett tag och svara i stället på några frågor... Om du vill ha vettiga svar måste du ge så mycket info du kan ge, och inte bara fara i väg i alla riktningar

Du säger att hojen varit bänkad.
Vad gjordes då?
Har något ändrats av dig eller föregående ägare efter bänkningen?
Hur länge sen/hur långt har du kört sen den bänkades?

Om den bänkades med de komponenter som nu sitter på, och den då justerades in och bestyckades, och inget ändrats sen dess, varför ska du då bestycka om den igen?

Fluxir skrev:
? där tror ja inte det va några hål, här däremot är det hål. ska det va hål här?

Jag ser lite dåligt på bilden. Är hålen så att de går igenom plasten kan det vara strypning. Annars så ska det ENDA hålet som får finnas på trotteln, vakuumhålet precis brevid nålen. Inga andra hål borde finnas.

Om du vill bestycka om hojjen så är det skitbra, däremot är det jätteviktigt att förgasarna funkar bra innan du börjar. Det är ingen idé att bestycka om något som inte funkar som det ska, blir omöjligt annars att få en bra justering.

/a

HansJ skrev:
Det är mycket möjligt att den måste bestyckas om, men sitt ned i båten ett tag och svara i stället på några frågor... Om du vill ha vettiga svar måste du ge så mycket info du kan ge, och inte bara fara i väg i alla riktningar

Du säger att hojen varit bänkad.
Vad gjordes då?
Har något ändrats av dig eller föregående ägare efter bänkningen?
Hur länge sen/hur långt har du kört sen den bänkades?

Om den bänkades med de komponenter som nu sitter på, och den då justerades in och bestyckades, och inget ändrats sen dess, varför ska du då bestycka om den igen?

hojen bänkades 98.
då byttes slipon, till Vance and hines. hojen dynojet kittades och det sattes på K&N filter.
efterbänkningen e hojen strypt till 25KW. detta gjordes av tidigare ägare, jag köppte hojen som den e nu, så jag vet egentligen inte vad som är bytt å vad som är original, dom kan ju ha bytt massa goja i hojen.

hur långt den körts sen bänkningen har ja inte en aning om, men det är nåra tusen mil.

Fluxir skrev:
hojen bänkades 98.
då byttes slipon, till Vance and hines. hojen dynojet kittades och det sattes på K&N filter.
efterbänkningen e hojen strypt till 25KW. detta gjordes av tidigare ägare, jag köppte hojen som den e nu, så jag vet egentligen inte vad som är bytt å vad som är original, dom kan ju ha bytt massa goja i hojen.

hur långt den körts sen bänkningen har ja inte en aning om, men det är nåra tusen mil.
OK, bra!
Då kan vi glömma att den var rätt justerad från början när du köpte den (den kan ha varit det, men jag utgår från att ditt problem inte uppstått på plötsligt på sistone?
Håller med Alcatraz, fixa felen som du sett, utan mekaniskt felfria fuggar slänger du pengarna i sjön i vilket fall som.
Bestyckning av mförgasare, antingen gör du det själv, kika på den här länken: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978
Du får räkna med att köpa lite olika munstycken och ha att byta med, trial & error...
eller lämna in för ny bänkning, jag pyntade 2500 fastpris, då bänkkör de och bestyckar.
Jag har för mig att du kört hojen utan luftfilter, och hade samma symptom? Då kan vi utesluta igensatta luftfilter också...
Alla fyra stiften svarta låter då som för fet blandning, helt klart. Fixa felen du hittat och börja justera!

nu va det så att ja va bara tvungen åtesta å flytta nålen, den satt på längsta läget innan läge 1 altså. ja flyttade den till läge 5 vilket är vad dynojet rekomenderar å den gick MYCKET bättre, men den vill fortfarande inte riktigt på tomgågngen... om den går bättre när ja flyttat nålen dit? vad kan något mer man kan göra som kan hänga ihop med det??

Ska det vara hål i trottlarna??

altså där nålen sitter, ska det vara två hål brevid där??

sen en fundering till, händer det att man ändrar tändningen när man stryper till 37Kw?

Fluxir skrev:
Ska det vara hål i trottlarna??

altså där nålen sitter, ska det vara två hål brevid där??

sen en fundering till, händer det att man ändrar tändningen när man stryper till 37Kw?

komigen nu!!

jag vill ju ut å åka innan sässongen e slut!!! det måste ju va nån som vet hur det ska se ut??

Fluxir skrev:
komigen nu!!

jag vill ju ut å åka innan sässongen e slut!!! det måste ju va nån som vet hur det ska se ut??

här va det dåligt med hjälp.. ingen som vet?? eller känner nån som vet?!?!?!? :va

Fluxir skrev:
här va det dåligt med hjälp.. ingen som vet?? eller känner nån som vet?!?!?!? :va
Ledsen, beats me... Måste nog få tag på någon som har en likadan hoj, sök medlemmar på forumet med "Sök Medlem" funktionen, eller skaffa en verkstadshandbok. Googlar du runt finns det säkert något form för FZR:er i världen...

Hur har det gått med de andra grejorna, kollat stiften? :7peta

Finns nog ingen "silverbullet", bara att beta av fel efter fel, till sist har du det...

HansJ skrev:
Ledsen, beats me... Måste nog få tag på någon som har en likadan hoj, sök medlemmar på forumet med "Sök Medlem" funktionen, eller skaffa en verkstadshandbok. Googlar du runt finns det säkert något form för FZR:er i världen...

Hur har det gått med de andra grejorna, kollat stiften? :7peta

Finns nog ingen "silverbullet", bara att beta av fel efter fel, till sist har du det...

jag har kollat stiften, gnistan e inte den bästa å stiften behöver bytas, MEN, det ska inte göra så mkt... ja va nere förut å starta å lyssnade lite å sådär, den small som fan, avgasknallar altså... vad brukar sånt bero på???

jag har en verkstadshandbok, på engelska, å det synns inte i den om det ska va hål där.

Fluxir skrev:
jag har kollat stiften, gnistan e inte den bästa å stiften behöver bytas, MEN, det ska inte göra så mkt... ja va nere förut å starta å lyssnade lite å sådär, den small som fan, avgasknallar altså... vad brukar sånt bero på???

jag har en verkstadshandbok, på engelska, å det synns inte i den om det ska va hål där.
Om det är dåliga stift och du gjort flera startförsök och provkörningar
så byt stift.
Jag gillar inte KN-filter, original luftburk är bättre.

aLcATRAZ skrev:
Jag ser lite dåligt på bilden. Är hålen så att de går igenom plasten kan det vara strypning. Annars så ska det ENDA hålet som får finnas på trotteln, vakuumhålet precis brevid nålen. Inga andra hål borde finnas.

Om du vill bestycka om hojjen så är det skitbra, däremot är det jätteviktigt att förgasarna funkar bra innan du börjar. Det är ingen idé att bestycka om något som inte funkar som det ska, blir omöjligt annars att få en bra justering.

/a

Vaccum hålet brevid nålen? det finns två hål där, ca:3mm vardera...
man ser på bilden att två hål går neråt, dom går hela vägen igeom, ska det vara så???

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...