Kolv/topp far in i bröstkorgen

Borde det inte gå att, på något mycket avancerat sätt, gjuta cylinder o topp i ett stycke så man inte kan skjuta av skiten? Jag antar att det är bultarna, förstärkningar till trots, som sviker?

Räknar man lite på det så hade en helgjuten cylinder/topp klarat sååå många gånger större påfrestnining i alla vinklar än en vanlig standart. Om än förstärkt.

Men vad vet jag.. Det kanske redan finns?
 
Borde det inte gå att, på något mycket avancerat sätt, gjuta cylinder o topp i ett stycke så man inte kan skjuta av skiten? Jag antar att det är bultarna, förstärkningar till trots, som sviker?
...
Men vad vet jag.. Det kanske redan finns?
Jo, Miller/Offenhauser, redan på 20-talet.

Mvh
PiPPi
 
Last edited:
Jo, Miller/Offenhauser, redan på 20-talet.

Mvh
PiPPi
Det finns några stycken.
Till exempel amerikanen med konstigt efternamn som byggde räjshoj på TV.

Jag tror inte på det till dragracing.
Svårmekat.
Inbillar mig dessutom att det är bättre att skjuta av fästöronen än att skicka ut hela vevpartiet.
Hydrar en cylle, så kommer något att ge med sig.
 
Borde det inte gå att, på något mycket avancerat sätt, gjuta cylinder o topp i ett stycke så man inte kan skjuta av skiten? Jag antar att det är bultarna, förstärkningar till trots, som sviker?

Räknar man lite på det så hade en helgjuten cylinder/topp klarat sååå många gånger större påfrestnining i alla vinklar än en vanlig standart. Om än förstärkt.

Men vad vet jag.. Det kanske redan finns?

Flera flygmotorer har den designen. Samt Steyr marindieslar.
Det är mest för att undanröja toppackningan som felkälla

/J
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top