Kollade på en FZR1000 idag

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
Skall köpa en båge nu i höst när priserna går ner tänkte jag. Så jag fick nyss på en genesis -87 som jag kikade på, nackdelen är att jag inte har något Mc-kort så jag kunde unte provköra den själv. Killen jag har snackat med som skall hjälpa med provkörningen får jag tyvärr inte tag på idag (han jobbar mycket så än så länge är jag inte sur :) ).

Men åter till saken är det några särskilda fel man skall kika efter? Drivlinan skall va ganska ny och han har bytt packningarna till kopplingen.

Erhmm jo, och inte bara 1 sak heller. Sök i forumet det finns många trådar om just FZR och problemen dom hade före 89. :brinnerup

Växellådan är väl inte värdens bästa på den modellen. Växlarna brukar hoppa ur.
:)

pejon skrev:
Växellådan är väl inte värdens bästa på den modellen. Växlarna brukar hoppa ur.
:)

Det snackade han något om att dom var "kända" för att 2:an hoppar ur, men cad han sa så den aldrig gjort det för honom.

Det generella rådet när man ska köpa FZR brukar vara att inte gå på dom första generationerna.
Jag har en -91 och är bra nöjd med den, höjd bak och riktiga däck och ett trevligt blås på gör den mkt trevlig.
Vad det gäller svaga punkter på FZR så är det nog bäst om du söker på forumet.
För det finns ett gäng trådar som behandlar detta ämne.
Men som sagt så tycker jag iaf att min 91:a är en strålande maskin för pengarna.
Billig försäkring är det med = mkt kul per krona om du får tag på ett friskt exemplar.
//Tobbe

Mickep66 skrev:
Det snackade han något om att dom var "kända" för att 2:an hoppar ur, men cad han sa så den aldrig gjort det för honom.
Då kan det ju vara det första som händer dig, om nu inte lådan var nyrenoverad innan han fick fatt i biken....
//Tobbe

Efter att ha tittat runt lite så känns det som att man vågar att köpa en -87 ändå. 17 000:- känns hyfsat billigt, bara man får tag på han som skall provköra innan hojen blir såld :(

Mickep66 skrev:
Efter att ha tittat runt lite så känns det som att man vågar att köpa en -87 ändå. 17 000:- känns hyfsat billigt, bara man får tag på han som skall provköra innan hojen blir såld :(
Allt hänger ju på skicket givetvis, att dom strular med lådan behöver ju inte betyda att dom går sönder utan undantag.
Skulle det vara rena katastrofen att äga en 87:a så skulle folk kanske mer eller mindre slänga dom efter en och inte en själ skulle styra dom.
Så låter hojen schysst och inte är risig i övrigt så är det säkert ett ok köp :tummenupp
//Tobbe

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...