kolla noga på ram nr innan affär

Status
Ej öppen för fler svar.
Den galne målaren skrev:
2536905 detta ram nr kommer ni få problem med om ni blir stoppade hojen är ärlig men ram nr är inknackat snett och vinnt sen är det en inport hoj
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=41441

fattar inte..

är den stulen?
stämmer ramnr?
har inte en handlare haft de till salu tidigare (behöver inte va ärlig för de?)
finns papper på ramnr osv?
 
Yes, ge oss lite mer info tack! Jag kan tänka mig att köpa en importhoj så det ser då inte jag som nån nackdel.
 
Hojen är ärlig. Det finns papper på den, men ramnummret har dom slagit in själva. (tidigare ägare)
Killen har inga papper på att dom har bytt ramen. Hojen var krockad från tyskand, sen har dom stansat in nya nummer själva. Och det är snett och vinnt instansat.
Hur kul är det om man blir stoppad av Hamren??
 
burner skrev:
2536970 Stoppad ?
Då måste han köra ikapp dig först :hihi

Tror främst att bilprovningen kan ha åsikter om självinstansade ramnummer om man inte kan styrka var ifrån den nya ramen kommer. Detta genom kvitto eller att man behåller den nya ramens ramnr: upptill det man har klappat in själv.
 
Den galne målaren skrev:
2536954 Hojen är ärlig. Det finns papper på den, men ramnummret har dom slagit in själva. (tidigare ägare)
Killen har inga papper på att dom har bytt ramen. Hojen var krockad från tyskand, sen har dom stansat in nya nummer själva. Och det är snett och vinnt instansat.
Hur kul är det om man blir stoppad av Hamren??

Det där är någon riktig lycksökare alltså? Den där hojen var väl ute för över 90 000:- första gången i somras?
 
"Hej
Djävligt lågt av dig å snacka massa goja om min hoj sådär när du inte vet ett smack(syftar på tråden som du skapat). Du har ju antagligen kollat upp och kommit fram till att allt är OK. Då behöver du inte spekulera över att den är krockad. Har du några bevis? Om du har det så respekterar jag dig och din åsikt.
Om inte, håll käften och sköt ditt!"
__________________

Rettor Rockar


Säg som det är så hade allt ju varit lungt!
Bilprovningen tog hand om den trasiga ramen vid reg besiktningen .
 
haha vågar han inte kommentera i tråden? löjligt. verkar det skumt så e det helt klart schysst att lägga upp det här. ärlighet varar längst. ingen som vill köpa ett "rullande" vinterprojekt i form av en fzr 1000 från 89 medans man ändå e på tråden?
 
Är den "Nya" ramen fabriksny ? i så fall finns ingen nr instansat sedan tidigare & det är ju bara att stansa in det själv, men då borde det finnas ett kvitto på den nya ramen från t.ex Yamahacenter


Är den "Nya" ramen köpt på en mc skrot ? då borde det gamla vara kryssat & det nya instansat brevid, och även här borde ett kvitt finnas på den inköpta ramen.


finns det INGET kvitt på inköpt ram, så hade jag iaf dragit öronen åt mig
annars ser jag inget hinder för att köpa hojen
 
Perkidde skrev:
2540923 haha vågar han inte kommentera i tråden? löjligt. verkar det skumt så e det helt klart schysst att lägga upp det här. ärlighet varar längst.
Varför skulle jag inte våga? Jag har inte gjort något skumt. Köpte den avhttp://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=1553
och han "glömde" att påpeka detta. Själv visste jag inget förrän galne målaren upptäckte detta. Han var skum när vi gick igenom med affären men jag misstänkte inget. Var för kär i hojen. Nu i efter hand vet jag varför han inte hade några ägarbevis papper med sig. Det är för att det står i pappret att ramen är bytt. Har inte läst igenom de förrän idag. Man lär sig något varje dag. Det är inget fel på hojen och har inte haft problem med polisen eller annat. Tycker bara att det är dumt å spekulera över vad som har hänt hojen när man inte vet. Ville inte kommentera detta så att det inte blir större än vad det är. Ramen är bytt utan att jag visste om det å inget annat! Hade jag vetat så hade jag sagt det. Men tro mig Niken som han heter på forumet kommer att få stå till svars.
 
jiGGa skrev:
2541009 Varför skulle jag inte våga? Jag har inte gjort något skumt. Köpte den avhttp://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=1553
och han "glömde" att påpeka detta. Själv visste jag inget förrän galne målaren upptäckte detta. Han var skum när vi gick igenom med affären men jag misstänkte inget. Var för kär i hojen. Nu i efter hand vet jag varför han inte hade några ägarbevis papper med sig. Det är för att det står i pappret att ramen är bytt. Har inte läst igenom de förrän idag. Man lär sig något varje dag. Det är inget fel på hojen och har inte haft problem med polisen eller annat. Tycker bara att det är dumt å spekulera över vad som har hänt hojen när man inte vet. Ville inte kommentera detta så att det inte blir större än vad det är. Ramen är bytt utan att jag visste om det å inget annat! Hade jag vetat så hade jag sagt det. Men tro mig Niken som han heter på forumet kommer att få stå till svars.

Det kanske är bättre att vänta med försäljningen tills du rett ut det med Niken då?
 
jiGGa skrev:
2541009 Varför skulle jag inte våga? Jag har inte gjort något skumt. Köpte den avhttp://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=1553
och han "glömde" att påpeka detta. Själv visste jag inget förrän galne målaren upptäckte detta. Han var skum när vi gick igenom med affären men jag misstänkte inget. Var för kär i hojen. Nu i efter hand vet jag varför han inte hade några ägarbevis papper med sig. Det är för att det står i pappret att ramen är bytt. Har inte läst igenom de förrän idag. Man lär sig något varje dag. Det är inget fel på hojen och har inte haft problem med polisen eller annat. Tycker bara att det är dumt å spekulera över vad som har hänt hojen när man inte vet. Ville inte kommentera detta så att det inte blir större än vad det är. Ramen är bytt utan att jag visste om det å inget annat! Hade jag vetat så hade jag sagt det. Men tro mig Niken som han heter på forumet kommer att få stå till svars.

Om ramnr är instansat efter rambyte, ska det stå i reg beviset att " chassienr åsatt".
Sen ska man ha ett kvitto på var den nya ramen kommer ifrån.
Stulen hoj i sverige, ersatt med importerad krockad hoj från tyskland luktar...

Bara hoppas att det inte är fallet. Men är det inga riktiga kvitton , snett ramnr, det är att skaffa sig problem.
Larmtjänst kan få fram det gamla ramnr på den ramen som är snestämplad nu...bara så ni vet. visar det sig att den gamla ramen är stulen, då blir det problem...
 
Gabor skrev:
2541052 Om ramnr är instansat efter rambyte, ska det stå i reg beviset att " chassienr åsatt".
Sen ska man ha ett kvitto på var den nya ramen kommer ifrån.
Stulen hoj i sverige, ersatt med importerad krockad hoj från tyskland luktar...

Det stod det inte i mitt regbevis, och jag hade pulverlackerat min ram, så det var ganska svårt att se vad det stod, men jag hade papper från YC till bilprovningen, gick igenom utan problem, samt att jag har blivit stoppad av polisen & dom såg inga problem heller (då hade jag inte pappret med mig)
 
Blip skrev:
2541030 Det kanske är bättre att vänta med försäljningen tills du rett ut det med Niken då?

Det gör han säkert..tyvär så visste han inte om det när han först satte ut annonsen.
 
Jaha..då var snillen spekulerar forumet igång igen då
ge killen en chans att ordna upp det istälelt för att tro,tycka så jävla mycket

DÖP om forumet har jag sagt
www.snillenspekulerar.com
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top