Kolla in idioterna

Står att det ej går att köra med de på allmän väg. Funkar de inte så fort man tar de utanför ett inhägnat område! Undrar hur det kommer sig att annonsen står kvar en månad efter sista anmälningsdatum! :kocko

Vi är ett relativt nystartat företag som har sin huvudpunkt i Göteborg. pocketbikes.se, Huvudsidan

Garantier:
De garantier vi kan ge er är att varan är helt och hållet i det perfekta leveransskicket. Inga skador eller trasiga lampor etc.
Efter överlämnandet kan vi tyvärr inte ta ansvar för era produkter. Vi överlämnar oss därmed garantin till er eftersom vi anser dessa fordon som leksaker.
pocketbikes.se, Garantisidan

Enligt konsumentköplagen ska väl alla företag i Sverige lämna två års garanti? Oavsett om det är en leksak eller vad det nu är.

mer citat:

"OBS! Denna hojen är ej för gatukörning då den ej har lampor. Utan den är mestadels för bankörning."

Vilken av alla ær då øverhuvudtaget læmpliga før gatukørning?? Klassas de som mopeder eller?
I have no idea...

inte var det väl så jävla dyrt, självfallet var det dyrt om man jämför med priset vid gruppköp men då måste man ju lägga en massa pengar i händerna på nån man inte känner och hoppas på att dom tar sig ända hit och vänta i flera månader osv

De garanterar att inga lampor är trasiga vid leverens. Det ansvaret var ju inte så svårt att ta på sig, eftersom de också säger att fordonet inte fär köras på allmän väg pga att det inte har lampor :kocko

Kallas för businessmind. Tror ni är avundsjuka för att ni inte gjorde slag i saken och satte igång försäljningen av pocketbikes (whatever det kallas). En elogé till killarna som är handlingskraftiga nog att starta upp det. Helt frivilligt för folk att köpa därifrån. Smarta killar tycker jag.

Snowjob skrev:
Kallas för businessmind. Tror ni är avundsjuka för att ni inte gjorde slag i saken och satte igång försäljningen av pocketbikes (whatever det kallas). En elogé till killarna som är handlingskraftiga nog att starta upp det. Helt frivilligt för folk att köpa därifrån. Smarta killar tycker jag.

Precis, dom är antagligen inte äldre än 16-20... påminner om mig själv! Jag tog varenda chans jag fick till att skapa nått eget när jag var i den åldern (inte för att jag är mycket äldre nu), allt från festfixarfirmor, cykelbudfirmor till dagens klädfirma :tummenupp

Jog tycker också att man istället ska berömma dessa killar, tänk även på att detta med största sannolikhet är framtida egna företagare :)

Sa sluta racka ner på killarna nu!!!

Tja

elvin2008 skrev:
Enligt konsumentköplagen ska väl alla företag i Sverige lämna två års garanti? Oavsett om det är en leksak eller vad det nu är.

Det är en viss skillnad när man åberopar KKL och den normalt med produkten medföljande. En "vanlig" garanti är starkare, åberopar du KKL så ligger mer av bevisbördan(allt?) hos dig.

"Detta för att vi ska vara säkra att ni inte tänker att köpa varan när vi väl har importerat den."

De tar handpenning för att vara säkra på att kunden inte ska köpa varan vid leverans. Knepig affärsidé :).

Känns som ett gäng småkillar med svag verklighetsförankring som fantiserat ihop en affärsidé som låter bra men som i verkligheten kräver lite mer än vad två-tre 15-åringar kan prestera.

Om de ska importera hojarna från Kina så krävs det ju en rätt stor volym, de lär ju inte kunna importera en pocketbike åt gången..

elvin2008 skrev:

Nja riktigt så är det inte. 6månaders garanti står det i konsumentköplagen, dock så har man som kund alltid 2 års reklamationsrätt. Men där ligger bevisbördan på kunden. Därimot om det är ett företag som köper gäller helt andra regler. dvs Avtalslagen.

Espen skrev:
Precis, dom är antagligen inte äldre än 16-20... påminner om mig själv! Jag tog varenda chans jag fick till att skapa nått eget när jag var i den åldern (inte för att jag är mycket äldre nu), allt från festfixarfirmor, cykelbudfirmor till dagens klädfirma :tummenupp

Jog tycker också att man istället ska berömma dessa killar, tänk även på att detta med största sannolikhet är framtida egna företagare :)

Sa sluta racka ner på killarna nu!!!

Tja

håller helt klart med!!

Jag förstår då inte va som är så upprörande så att så många känner sig tvingade att börja gråta. Är det nån som har köpt nånting av dom som vet nånting, eller är det bara så att ni är bittra och har lite att göra? Jag tror ju knappast att dom har hoppat av skolan, eller gått in och bitchslappa chefen på jobbet, för att nu jävlar ska här levas på att sälja minibikes. Kanske bara är nåt för att tjäna lite extra pengar vid sidan av. Jag känner en kille som tog hem och sålde minibikes för ungefär det där priset. Han blev ju inte miljonär, men ändå nån tusing extra i månaden kanska lättförtjänt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2