Kolla ditt garage...

Snarare vi från djuren...[/QUOT

Ja jag slog 2 tjuvar med ett spikmantlat brännbollsträ. Det åker jag nog in för. Just nu skiter jag i det. Låt mig vara.

Hönan eller ägget... vilket bör det vara hårdast straff på? Sno en hoj eller misshandla folk med basebollsträ?

Vill du bli låten vara i fred ska du inte kommentera diskutioner.

Att klubba någon med spikklubba är snudd på dråp/dråpfösök, men i all mening en subjektiv bedömning. Att drämma till någon, eller hot om det samma om vederbörande inte lämnar ägorna eller egendom ifred är långt ifrån en insats m övervåld. Säg den tjuv som anmäler en för bruten arm/fingrar om det skedde när denne hade näven i din byrå?

Dessutom finns en viss tollerans för måttligt övervåld vid självförsvar, vilket det snabbt kan övergå till om antagonisten är påtänd eller kanske inte ensam intressent om anpråket på din egendom...

Varför ökar antalet misshandelsfall och antalet privata vaktbolag? Vi borde kanske ha vårt eget lilla "Black Water"... Eller som det stod på en liten skylt på en mc. "This bike is guarded by two friends, Smith & Wesson".

Slut på denna tråd tack

Nu är det ingen som blivit slagen med tillhyggen. Fakta.

Sen så vet ingen av er omständigheterna rörande senare delen av denna tråd.

Det som är bäst för ALLAS bästa och hälsa är att vi avslutar denna diskussion här och nu.
Vi taggar ner från övervarvningsskyddet nu och lägger oss på laglig fart i trafiken så vi inte retar upp fel trafikanter. :7peta

Vi fortsätter att prata hoj i andra trådar på ett roligare sätt.

SNÄLLA SNÄLLA, -ALLA:tummenupp
innan något går på tok

Dal-Mausen

...SNÄLLA SNÄLLA, -ALLA:tummenupp
innan något går på tok

Dal-Mausen

Hur har det gått med din "pundargranne" då :va

Klart att våld inte får stölderna ogjorda eller smidigare lösta, men så har lite smisk inte dödat någon heller :rolleyes:

Då jag själv är lite nervös för att få ha hojen ifred, trotts att jag har (delvis) insyn i garaget där den står, ansåg jag det värt att kanske påkalla andras uppmärksamhet om att se om sitt garage o sin hoj.

Jag är mer inne på övervakningsspåret samt utelåsning av obehöriga, men då folk i allmänhet inte bryr sig om andra blir drabbade, kommer de att fortsätta köra utan att kolla om någon annan smiter in i garaget. Dessa typerna skulle jag vilja ge nån form av läxa, för sin brist på delat ansvar för andras egendom.
:huvet

Ogillar att ha 5000 i självrisk vid stöld då....

Flåt. Det jag menade med "senare delaen av denna tråd" är om vad som händer här uppe. Inget med trådstarten att göra. Sorry.
-Emil H, innan du skriver mer här på Sporthoj så vill jag att du ringer dina vänner först. Så vi slipper en massa feltolkningar. :krama

Det är min granne med polare som är inblandad i en massa stölder här uppe.
Inte bara min som de förstörde för 30.000:- plus arbete.
Ja, det är obehagligt varje gång de är på tomten, är väldigt försiktig när jag behöver gå ut i mörkret. Polisen säger att vi ska akta oss för dessa.
mm mm mm...

Ja, jag är också orolig för att få ha prylarna kvar nu mer. Det lugna området är inte lugnt längre sedan dessa hojstölder tog fart nu på sensommaren.

Ja, jag är också på G med övervakning och försvårande för stöld av min egendom.

Visst ogillar jag Sveriges rättsväsende å det skarpaste. Skulle mer än gärna se att polisen kunde plocka in en massa drägg som de kan, bara lagen finns som kan hålla kvar dem. Men det är här det inte fungerar. Tyvärr.
Som tidigare nämnt så borde det finnas någon liknande variant som Prickning.
Döm dem hårdare för varje gång de blir fällda. (Synd att de sällan blir fällda nu mer)
Har de begått fler brott så döm dem för samtliga. Inte som idag för det som ger högsta straffet och avskriv de mindre... Addera straffen för dem liknande Staterna.
Släng dem inte i fängelset. Skicka in dem på äldrevården istället och låt åldringarna sitta på de glassiga (i jämförelse) fängelserna.

ps. 5.000:- i självrisk är lite mindre än 30.000:- +
Dock högre premie än trafik. :rolleyes:

Dal-Mausen

Flåt. Det jag menade med "senare delaen av denna tråd" är om vad som händer här uppe. Inget med trådstarten att göra. Sorry....

Oh, Ingen fara. Tar inte illa upp.

Summa sumarum verkar vi alla vara ense i sak. Sedan skiljer synen på hur man skall skydda sitt. Jag är glad över att vi inte har anarki iaf... Men på nått sätt tycker jag ändå, att den som begår brått av div slag, på nått sätt avsäger sig vissa rättigheter man har som medborgare. Skalan är däremot lång o varierande från snatteri till mord...

Finns här ingen jurist som kan komma med ett moraliskt uttalande?
Praktikfall o funderingar kring "Brott o straff" :va :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...