Om du själv tänker tillbaka på, hur många timmar du surfat för att hitta just den DÄR plastdetaljen, eller det DÄR kolfibertillbehöret som du så länge velat ha. Hur många timmar du stått och slitit på ditt arbete för att kunna betala dina banklån och för att överhuvudtaget kunnat försäkra din skönhet.
Hur många timmar det tagit att dej att plocka ner hela cyklen i småbitar, för att metodiskt putsa på alla lösa detaljer oc rengöra med tops, för att lämna ramen på pulverlackering för att du själv gillar ramen bättre i svart.
Hur många gånger avstod du att ligga i soffan med din flickvän, för att istället sitta på knäna på garagegolvet långt in på småtimmarna för att slipa bort färgen från fälgarna för att det skulle bli billigare att lämna dom hos lackeraren, övertiden på jobbet räcker inte till.
Hur många mil har du suttit i din bil för att åka kors och tvärs i Svea-Rike för att hämta saker som någon säljer som just DU vill ha till DIN hoj. Hur många gånger har du tackat nej till en kväll på stan, för att istället stå skitig och jävlig i garaget speedad på koffein, för att hojen måste bli extra fin inför "den där mc-träffen".
När människor som du, försöker framföra en skyddande hand åt brottslingar som inte blivit uppfostrade med rätt-&-fel, mitt-&-ditt, så ärdet nästan dej jag skulle vilja åt allra mest. Du måste förstå, att för vissa människor är det inte bara en "serieproducerad plastraket", det är känsla, tid, uppoffringar, och kanske till och med en dröm som gott i uppfyllselse att kunna äga och bruka en motorcykel. När den kategoriseras någonstans mellan, Fru, barn, hund och hus så är det ingenting, som någon, någonsin ska försöka SNO från MITT garage. Då fucking slår jag ihjäl dej, på plats.
Så ser jag på det hela. =)