Kolla ditt garage...

Ingen vill förstås förespråka våld, men när det står en neandetalare i ditt garage med mejseln i dina lås, så ska du inte försöka inbilla mej att du sitter snällt kvar i köket med 112 inslaget i luren, på köplats 23. När konstaplarna behagar att dyka upp så har du redan sett bill & bull traska iväg med din ögonsten i långsam takt, för dom vet ju, att du endå bara sitter och tittar på, utan att göra något åt det.

Det var ju aldrig tal om det utan snarare att skita i polisen och leta upp tjuvarna och sen plocka dom. Klart man klipper till någon som rycker i en grejer. Det har Jag gjort men någonstans måste man ändå värdera ett människolit (trots att det är någon man hatar) högre än en serietilverkad plastraket.

Visst, ett människoliv går inte att sätta ett pris på. Men ju fler dåliga gärningar det lilla livet utför, ju mindre blir det värt. Jag köper dock inte ditt resonemang om "serietillverkad plastraket". Om du förstod, hur mycket pengar och hur många timmars arbetskraft, tänkande, surfande, letande, körande, kontaktande, uppoffrande osv som det ligger bakom mina cyklar tex, så rättfärdigar det defintivt mej att själv ta lagen i egna händer om jag anser mej kunna stå mitt straff efteråt.

Om du själv tänker tillbaka på, hur många timmar du surfat för att hitta just den DÄR plastdetaljen, eller det DÄR kolfibertillbehöret som du så länge velat ha. Hur många timmar du stått och slitit på ditt arbete för att kunna betala dina banklån och för att överhuvudtaget kunnat försäkra din skönhet.

Hur många timmar det tagit att dej att plocka ner hela cyklen i småbitar, för att metodiskt putsa på alla lösa detaljer oc rengöra med tops, för att lämna ramen på pulverlackering för att du själv gillar ramen bättre i svart.

Hur många gånger avstod du att ligga i soffan med din flickvän, för att istället sitta på knäna på garagegolvet långt in på småtimmarna för att slipa bort färgen från fälgarna för att det skulle bli billigare att lämna dom hos lackeraren, övertiden på jobbet räcker inte till.

Hur många mil har du suttit i din bil för att åka kors och tvärs i Svea-Rike för att hämta saker som någon säljer som just DU vill ha till DIN hoj. Hur många gånger har du tackat nej till en kväll på stan, för att istället stå skitig och jävlig i garaget speedad på koffein, för att hojen måste bli extra fin inför "den där mc-träffen".

När människor som du, försöker framföra en skyddande hand åt brottslingar som inte blivit uppfostrade med rätt-&-fel, mitt-&-ditt, så ärdet nästan dej jag skulle vilja åt allra mest. Du måste förstå, att för vissa människor är det inte bara en "serieproducerad plastraket", det är känsla, tid, uppoffringar, och kanske till och med en dröm som gott i uppfyllselse att kunna äga och bruka en motorcykel. När den kategoriseras någonstans mellan, Fru, barn, hund och hus så är det ingenting, som någon, någonsin ska försöka SNO från MITT garage. Då fucking slår jag ihjäl dej, på plats.

Så ser jag på det hela. =)

För fan grabben, skärp dig... det var inte din morsa som dog eller din bästa vän som körde ihjäl sig eller din flickvän som fick ett JAS i nacken....

Det är metall å plast det handlar om, som var försäkrat!!

Sen är det själklart att man blir förbannad när nån ger sig på ens saker.. och har man turen (oturen) att få tag på dom i akten så gör man förmodligen saker man får ångra.

Men ska du va förbannad för det här i 10år till?

"du har ingen aning..." hmpf.......

Låt mig vara det är mer än plast och alu inräknat.

Visst, ett människoliv går inte att sätta ett pris på. Men ju fler dåliga gärningar det lilla livet utför, ju mindre blir det värt. Jag köper dock inte ditt resonemang om "serietillverkad plastraket". Om du förstod, hur mycket pengar och hur många timmars arbetskraft, tänkande, surfande, letande, körande, kontaktande, uppoffrande osv som det ligger bakom mina cyklar tex, så rättfärdigar det defintivt mej att själv ta lagen i egna händer om jag anser mej kunna stå mitt straff efteråt.
Nej. Du tycker kanske det för du anser att du är du har koll på var du riskerar med DITT liv men du tar även hand om en annan människas liv. Du är inte judge dredd tyvärr. Vill du leva i det här landet och ha mandat att gnälla på poliser, skatter och dyr tandläkarvård så kan du inte välja att äta russinen ur kakan. du får vända dig till polisen som alla andra och om de inte sköter sitt jobb då får du anmäla dom eller rösta på andra eller... Ja du förstår.

Om du själv tänker tillbaka på, hur många timmar du surfat för att hitta just den DÄR plastdetaljen, eller det DÄR kolfibertillbehöret som du så länge velat ha. Hur många timmar du stått och slitit på ditt arbete för att kunna betala dina banklån och för att överhuvudtaget kunnat försäkra din skönhet.

Hur många timmar det tagit att dej att plocka ner hela cyklen i småbitar, för att metodiskt putsa på alla lösa detaljer oc rengöra med tops, för att lämna ramen på pulverlackering för att du själv gillar ramen bättre i svart.

Hur många gånger avstod du att ligga i soffan med din flickvän, för att istället sitta på knäna på garagegolvet långt in på småtimmarna för att slipa bort färgen från fälgarna för att det skulle bli billigare att lämna dom hos lackeraren, övertiden på jobbet räcker inte till.

Hur många mil har du suttit i din bil för att åka kors och tvärs i Svea-Rike för att hämta saker som någon säljer som just DU vill ha till DIN hoj. Hur många gånger har du tackat nej till en kväll på stan, för att istället stå skitig och jävlig i garaget speedad på koffein, för att hojen måste bli extra fin inför "den där mc-träffen".

När människor som du, försöker framföra en skyddande hand åt brottslingar som inte blivit uppfostrade med rätt-&-fel, mitt-&-ditt, så ärdet nästan dej jag skulle vilja åt allra mest. Du måste förstå, att för vissa människor är det inte bara en "serieproducerad plastraket", det är känsla, tid, uppoffringar, och kanske till och med en dröm som gott i uppfyllselse att kunna äga och bruka en motorcykel. När den kategoriseras någonstans mellan, Fru, barn, hund och hus så är det ingenting, som någon, någonsin ska försöka SNO från MITT garage. Då fucking slår jag ihjäl dej, på plats.

Så ser jag på det hela. =)

Jag förstår precis vad du menar, pulade hela vintern mer min R1-04 för att sedan få den stuler på våren. det VAR bara japansk plast (inget on om japaner). Folk i allmänhet måste lära sig att släppa saker, skita i saker, gilla läget. Skit händer och det suger men så är det! tjöå en pruttballong och kör ett par vändor med så känn det bättre sen.

Fan ni kan inte gå bersärkargång som en galen fotbollsfarsa så fort det går åt helvete! Om ni har en unge som kastar en sten genom köksfönstret, bankar ni skiten ur den stackarn också?

Som Jag sa tidigare så vet ni inget om bakgrunden hos de människor som gör dumma saker. Sannorligheten att det är ett skithuve som ska ha en dagsedel är överhängande men det VET inte du. Det KAN lika gärna till exempel vara en utpressningshistoria där hot om att skada eller döda någon får folk att göra dumma saker. Sannorlikheten är inte så stor men låt en jussy avgöra det i stället för Du, hög på adrenalin och med en rörtång i höger näve.

Jag vet när jag skulle slå ihjäl någon......om de skulle våldföra sig på mina döttrar, inte om de snor min hoj. Nu får ni tagga ner lite.

En sak är att bli jävligt förbannad eller att slå ner någon i samband med stöldförsök men att indirekt uppmana till ett direkt våldsbrott och sen skrävla med att man är beredd att stå för konskvenserna känns bara larvigt och kanske t.o.m. rent egoistiskt.

Visst.....slå halvt ihjäl den där jäveln som plockar din hoj och sen får flickvännen din sitta ensam i soffan rätt många månader och då inte beroende på att du är i garaget.

Missförstå inte mig nu. Har ingen som helst ambition att ta någon samhällsparasit i försvar men uppmana för i helvete inte till ren och skär misshandel. Framförallt unga grabbar låter sig påverkas av sånt snack och skulle se sig själva som idoler ifall de nypt till någon så att han/hon hamnat 2 meter ned.

Skit samma, nu kramas vi glada hojförare istället :pannkyss

Ok.. fine, men va åtmindstånde förbannad på rätt folk då.. att du beter dig som en idiot här på forumet och skäller ut folk till höger å vänster hjälper ju inte direkt.... klart du är mer förbannad än andra när det är DU som blivit av med din hoj... men man ska fan kunna uppföra sig iaf.

Skit samma, nu kramas vi glada hojförare istället :pannkyss

Ja håller med du!:tummenupp

Last edited:

Jag förstår att det kan vara så att man har en gammal pärla som inte går att ersättas i pengar. En entusiasthoj/bil eller något. Och det suger ju så mycket mer än som Jag sa, serietillverkad plast. Men ändå så ger man sig in på resor värre saker om man pajar en människas liv. Det sträcker sig oftast till fler än den man skadar. Barn, tjej/kille/fru/man/päron.

Givetvis skulle Jag nog ta kontakt med personen om Jag vet vem det är men att få fast killen och även kunna få till baka hojen är ju mer lockande en att knäcka käken på honom och sen är det bra med det.

Jag är vuxen nog att kunna se skillnad på ett pojkstreck med ett sabboterat tändningslås till följd, och ett rent stöldförsök av en knarkare. Hur det kan tyckas egoistiskt att man är villig att stå sitt straff är för mej en gåta. Jag kommer själv från en brokig bakgrund så jag törs mej säga att jag vet precis varför vissa brott begås.

Även om min fru hade fått sitta ensam så VET hon att jag gjort det för att jag vill, för att jag inte accepterar skit, som ni andra verkar göra. Jag accepterar inte att människor stjäl av andra, sen vilken orsak det grundar sej på vill jag ge blanka fan i. Man kan inte bara sitta på röven och inte göra något som ni två. Då händer det inget. Det vill till att en tjuv blir brutalt misshandlad av någon för att sverige ska få upp ögonen för hur slappt alla brott behandlas. Polisen har arslet fullt som det är med våldtäkter, bankrån och mord, dom kunde inte lagt mindre energi på svenssons motorcykel stäld än vad dom gör. Det ärendet är prioritet NOLL.

Att det skulle kunna röra sej om en utpressningshistoria är ju ett skrattretande resonemang, men i dagens samhälle kan man tamej fan aldrig vara säker på något, men när det väl kommer till kritan så är det endå HAN som är tjuven och vad orsaken är bryr jag mej än mindre om. Att dra paraleller med stenkastande barn och förmodade pundare som snor motorcyklar är bara för låg nivå för mej. Du har väl LITE vett i huvudet?

Lika mycket som jag är villig att stå mitt kast efter att jag slagit ner en tjuv i mitt garage, lika mycket ska en tjuv acceptera faktan att det kan komma en sving med närmsta redskap mot huvudet på honom. Är man med i leken, så får man leken tåla.

Ni förespråkar ju för människorna som bidragit till att våra försäkringpremier skjutit i höjden. Ta anställning på rädda barnen eller greenpeace, för i ett rättmätigt samhälle verkar ni defnitivt inte höra hemma. Förstå mej rätt nu, Svenskarna är trötta på att inga och väldigt få åtgärder vidtas mot allmänt löst pack, och väljer att ta lagen i egna händer. Accepterar ni inte det så försök att ändra på det själva. Nu är jag färdig i denna tråden, börjar bli irriterad. Over and Out.

*Pruttar med ballongen*

Fundementalister är stöpta i olika form...en del har turban och skägg, med bomber i bältet...andra åker hoj..eller gjorde...;)

kan komma en sving med närmsta redskap mot huvudet på honom.

Ett inofficiellt tips från en konstapel när grannen min var ute och jagade verktygstjuvar med en yxa som tillhygge var att skaffa sig den där brontostora Mag-lighten (ficklampan) som väger rätt mycket.
Det ses inte som ett vapen men kan göra jävligt ont att få i huvudet

Jag har själv sprungit efter förmodade tjuvar i radhusområdet jag bodde i för ett par år sedan. Det visade sig att det var snuten som bröt sig in i ett hus pga ett förmodat självmordsförsök. Döm om deras förvåning ner jag kommer utspringandes med ett DAMMSUGARRÖR och med halvgalen blick. Vilken skada jag nu skulle kunna göra med ett sådant tillhygge.

Jag har aldrig för avsikt att låta något bero vad beträffar ditt eller mitt och är det någon jävel som pillar på något de ej bör göra så agerar jag och förlitar mig absolut inte på att polisen skall komma. Själv är bäste dräng, så är det.

Jag tror egentligen inte att våra åsikter skiljer sig så mycket utan vi är bara ute efter att inte glorifiera grov misshandel eller dråp.

Peace!

Fundementalister är stöpta i olika form...en del har turban och skägg, med bomber i bältet...andra åker hoj med bombertroja!:D

Lika mycket som jag är villig att stå mitt kast efter att jag slagit ner en tjuv i mitt garage, lika mycket ska en tjuv acceptera faktan att det kan komma en sving med närmsta redskap mot huvudet på honom. Är man med i leken, så får man leken tåla.

Tänk på att tjuven kanske slår ihjäl dig o lämnar din fru som änka ,,
och dina barn utan pappa,,,

Ni förespråkar ju för människorna som bidragit till att våra försäkringpremier skjutit i höjden. Ta anställning på rädda barnen eller greenpeace, för i ett rättmätigt samhälle verkar ni defnitivt inte höra hemma. Förstå mej rätt nu, Svenskarna är trötta på att inga och väldigt få åtgärder vidtas mot allmänt löst pack, och väljer att ta lagen i egna händer. Accepterar ni inte det så försök att ändra på det själva. Nu är jag färdig i denna tråden, börjar bli irriterad. Over and Out.

våra premier är inte enbart skyhöga pga stölder ,, det är våra personskador som kostar ,, jag är själv en av dom som kostat ganska mycket på jusst skadebiten,,

jag har kommit på plats till hus där pågående inbrott sker och man reagerar inte som rambo då om du kommer ensam o plötsligt inser att du inte är ensam.
men visst skulle man gärna vilja läxa upp förbrytarna rejält men det fungerar inte alltid som på film,, tyvärr för där vinner det goda oftast
.

Jag förstår att några tycker jag är en neandertalare jag har skrivigt när jag var arg. Har nog problem med mitt humör. Ska till polisen idag och det bara för att hjälpa några anndra. Jag är så satans förbannad på alla tjuvar och knarklangare så det finns inte. Grabben som bråkade med mig fick sin bil sönderslagen dom fick bogsera bort den. Men det var inte jag!!

Ok.. fine, men va åtmindstånde förbannad på rätt folk då.. att du beter dig som en idiot här på forumet och skäller ut folk till höger å vänster hjälper ju inte direkt.... klart du är mer förbannad än andra när det är DU som blivit av med din hoj... men man ska fan kunna uppföra sig iaf.

Ja håller med du!:tummenupp

Du har rätt. Jag är slut. Förlåt

jag är åxå förb, på allt pack som inte kan låta saker vara i fred,,
och jag är säker på att alla som ser sin egendom stjälas/saboteras
åxå blir förbannade,problemet med dagens rättsamhälle är ju att om vi gör som på den gamla goda tiden och lynchar folk utan röttegång så kommer det till slut bli en total anarki där det inte kommer att gå o skilja på rätt o fel ,,
men visst jag kanske åxå tar ett järnrör o justerar tjuvens rättstänkande med men det är inget jag planerar att göra ,, händer det så är det i vrede o okontrollerbart tillstånd.
hur har det gått med dina stulna saker då ? har du fått tillbaka det ?
har svinen som stjäl slutat med det i falutrakten ? har polisen fått dom ?

// Jocke i köping

Jag förstår att några tycker jag är en neandertalare jag har skrivigt när jag var arg. Har nog problem med mitt humör. Ska till polisen idag och det bara för att hjälpa några anndra. Jag är så satans förbannad på alla tjuvar och knarklangare så det finns inte. Grabben som bråkade med mig fick sin bil sönderslagen dom fick bogsera bort den. Men det var inte jag!!

Som sagt. I stridens hetta under pågående brott mot ens egendom, anhöriga, en själv har man förhållandevis lösa tyglar när det gäller att säga ifrån (läs klippa till) Man har rätt att försvara sina grejer och om det slinker iväg en flying elbow eller 2 så tas det hänsyn till att man lackar ur och inte är vid sina sinnes fulla bruk så där är Jag helt med dig/er. Har även utdelat nån klåd själv.

Last edited:
jo vi förstår det ,,,
helt ok att känna så men inte att göra ,,,
det är ju det som skiljer oss från "dom".

jag har en släkting som haft 4st inbrott i sitt hus och fått det succesivt tömt med åren,utan att skyldiga fångats in,, jag lovar att om jag hade kommit på förövarna på bar gärning så skulle det säkerligen brista för mig med,, speciellt som 2 av gångerna har jag kommit direkt från skjutbanan bara för att upptäcka att några missbrukare stökat runt i min 82 åriga pappas hus ,, är glad efteråt att situationen aldrig uppkom med öga mot öga.

har ni inte lokaliserat packet som stjäl så riktiga o viktiga åtgärder vidtas då ?

jo vi förstår det ,,,
helt ok att känna så men inte att göra ,,,
det är ju det som skiljer oss från

har ni inte lokaliserat packet som stjäl så riktiga o viktiga åtgärder vidtas då ?

Jo 4 st har jag satt fast. Problemet är personerna som styr dom här snorungarna.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT