Ärligt så känner jag mig tveksam till membran-teorin. Oftast har jag själv blivit sagd att det ska vara fel på mebranet. Har plockat ner mebranet på 3 hojar, det har aldrig varit fel på varken membran eller blockat metallfilter. Du har en typ av upp och nervänd korg i tanken med mässingsnät. Nästan omöjligt att blockera det, såvida det inte är MYCKET rostflagor och skit i tanken. Din hoj ser rätt så ny ut. Skulle tro att det är vacuumslangen som läcker eller något sådant. Kolla vacuum-slangens infästning i vevhuset samt att det inte är några sprickor. Lyssna om bränslepumpen startar och pumpar då du vrider nyckeln till startläget. Glapp i tändlåset som gör att tändningen släcker bränslepumpen är ju oxå en variant.(stöldskydd på vissa hojar)
Låter som ett vettigt förslag då de enda vaccumkranar jag hållt på med är på mina RDs och de är ju -80tal och 2takt(ingen pump)så mycket enklare att felsöka!
Har dock problem med den jag har nu då den vägrar öppna men det är ju bara att ställa om kranen för mig till läge flöde så rullar det på ändå,2papp på yama!
Henrik