Kolfiberslipon till V-twin?

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Jag har hört att det blir heta avgaser från en twin och att det blir för varmt for kolfibret. Akrapovic verkar inte sälja några kolfiberslipon till twinnar men det gör tex LeoVince.

Hur gör dom som kör Duccar? Kolfiber är ju så snyggt men vad ska man göra? Är det någon som har någon några tips?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Tomas_Li skrev:
Jag har hört att det blir heta avgaser från en twin och att det blir för varmt for kolfibret. Akrapovic verkar inte sälja några kolfiberslipon till twinnar men det gör tex LeoVince.

Hur gör dom som kör Duccar? Kolfiber är ju så snyggt men vad ska man göra? Är det någon som har någon några tips?


Klart dom säljer till twinnar.Köp.
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Tomas_Li skrev:
Jag har hört att det blir heta avgaser från en twin och att det blir för varmt for kolfibret.
Jag tror inte det är hetare avgaser från en twin jämfört med t.ex. från en rad-4. Däremot är det högre tryck på avgaserna (kraftigare puffar). Vissa påstår att kolfibret är känsligare än andra material mot detta och att avgassystem med kolfiber inte håller lika länge jämfört med titan eller aluminium, särskilt på twinnar. Jag använde Micron kolfiber-slipon på min förra (VTR1000F) och upptäcke aldrig några tecken på sprickor trots att de var körda lååångt med.
Använder Micron titan på min nuvarande men tycker att ljudet med kolfiberdämpare är det optimala till en twin (lite mjukare och mindre metalliskt). Tveka inte att köpa kolfiberdämpare. :tummenupp
 

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Ort
I ett hus.
Hoj
Ingen, none, Kein.
Hade Ixil slippisar till min Storm.
Jag hade inga problem med själva kolfibret, dock så pajjade svetsarna på dem efter bara ett hundratal mil.
Jag tror att det är överdrivet.
Enda problemet är nog om de blir för varma så att de blir missfärgade.

//Anders.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top