Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SJOLLA skrev:Vet någon vart man köper kolfiber för egen tillverkning av delar![]()
CPMS skrev:(Lånar tråden lite)
Är på jakt efter en färdigt kolfiber platta ca. 350x250mm stor, 2-3mm tjock för tillverkning av en extra instrumentpanel bakom orginalinstrumenten (alt. bakom någon eftermarknadsinstrument typ Acewell).
Tänkte montera några extra motor instrument och försöka få det lite mer samlat.
Har hittat både rör och plattor hos RC-handlare men priserna där är inte att leka med.
Någon som vet vart man kan beställa plattor till bättre pris?

Tryckluft???TwinSucker skrev:Det finns specialvax men eftersom det är en såpass glatt yta så borde det funka... men som du sa, det lär du märka
Se bara till att det har härdat som det ska så att du inte försöker ta bort nåt som är kladdigt eller liknande för det är inte kul alls. Likaså att du inte knäcker den... tryckluft är mycket bra att lossa saker med!
Hoppas att vi får se bilder imorgon iaf.
Totte skrev:Sådär ja!
I morse kunde jag bara inte låta bli att peta loss plattan från glasskivan, och blev förvånad över hur bra resultat de blev!
De ända var att det saknades epoxi på en massa ställen... Så jag la på ett nytt lager och när jag kom hem, var där en platta lik glas!
Oerhört lyckat, med bara några få fjuttiga luftbubblor på nån tiondels milimeter!
Nu till det svåra;
Jag håller just nu på att lägga fogskum på en detalj som jag skall omforma lite. Sen skall det kläs med kolfiber. Att gjuta nån form är det inte tal om!
MEN...
Hur fan ska man göra för att få en fin finnish?
Man kan ju inte dra på ett fett lager såsom jag gjorde med plattan, då kommer det ju börja rinna!
Så hur?
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |