benkar
Krokvägar svänger mer..
Finns ju en del olika benämningar på oss motorcyklister.... Vad ser/anger du dig själv som, du som antagligen kör någon form av Sportigare hoj. Rösta... har säkert missat något alternativ, välj då "Något annat" och skriv om det.... och har inte tagit med några alternativ för spättor, skjuts, bakpåsittare, får klaras av i någon egen tråd... och inte heller tagit med "sub-benämningar" som raceputte, grussprättare osv...
Motorcyklist, motorcykelförare och motorcykelpassagerare känns lite styltat, typ myndighetsbenämningar i rapporter, regler osv...
Knutte och spätta känns som väldigt mycket 50-60-70-tal, typ skinnknutte på sin Norton och en spätta bakpå. En variant som jag hört på tjejer som kör hoj är knutta , men tycks inte användas så mycket?
Biker, hmm, för mig är det en som kör HD, eller chopper, skägg, ölkagge, skinnväst...
Moppefucko (läs mer här... : http://susning.nu/Moppefucko )
Och till sist, men inte minst, är väl benämningen jag själv trivs bäst med, och nästan alltid använder mig av:
Hojåkare
Och så finns det lite sub-benämningar (som inte är med i pollen, eftersom det är just sub-benämningar) som användes en hel del på 80-90-talet, vet inte hur det är nu…?
Raceputte, (sporthoj, kör fort, fort)
Glajder eller glidare (kör typ Japanglidare)
Touring-nisse (ofta BMW, packväskor, fullklistrade emd flaggor)
Grus-sprättare (off-road hoj)
Senaste åren har det väl dykt upp en del nya sub-benämningar? Kommer rakt av ett par, finns det fler?
Posör (nytt skinnställ, ny hoj med onödiga, snygga prylar, hänger hellre vid grillen/McD än är ute och kör)
Motard-Nisse (kör Supermotard…)
Duccatist (Kör, hmmm, Ducati..)
Bara att rösta och diskutera vidare....
/B
Motorcyklist, motorcykelförare och motorcykelpassagerare känns lite styltat, typ myndighetsbenämningar i rapporter, regler osv...
Knutte och spätta känns som väldigt mycket 50-60-70-tal, typ skinnknutte på sin Norton och en spätta bakpå. En variant som jag hört på tjejer som kör hoj är knutta , men tycks inte användas så mycket?
Biker, hmm, för mig är det en som kör HD, eller chopper, skägg, ölkagge, skinnväst...
Moppefucko (läs mer här... : http://susning.nu/Moppefucko )
Och till sist, men inte minst, är väl benämningen jag själv trivs bäst med, och nästan alltid använder mig av:
Hojåkare
Och så finns det lite sub-benämningar (som inte är med i pollen, eftersom det är just sub-benämningar) som användes en hel del på 80-90-talet, vet inte hur det är nu…?
Raceputte, (sporthoj, kör fort, fort)
Glajder eller glidare (kör typ Japanglidare)
Touring-nisse (ofta BMW, packväskor, fullklistrade emd flaggor)
Grus-sprättare (off-road hoj)
Senaste åren har det väl dykt upp en del nya sub-benämningar? Kommer rakt av ett par, finns det fler?
Posör (nytt skinnställ, ny hoj med onödiga, snygga prylar, hänger hellre vid grillen/McD än är ute och kör)
Motard-Nisse (kör Supermotard…)
Duccatist (Kör, hmmm, Ducati..)
Bara att rösta och diskutera vidare....
/B
Last edited:

Ja,var 3:e sägs vara latent motorpsykllist