Knutte, biker, hojåkare, vad kallar DU dig?

Vad anser du dig vara?

• Antal röstningar
    0

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Finns ju en del olika benämningar på oss motorcyklister.... Vad ser/anger du dig själv som, du som antagligen kör någon form av Sportigare hoj. Rösta... har säkert missat något alternativ, välj då "Något annat" och skriv om det.... och har inte tagit med några alternativ för spättor, skjuts, bakpåsittare, får klaras av i någon egen tråd... och inte heller tagit med "sub-benämningar" som raceputte, grussprättare osv...

Motorcyklist, motorcykelförare och motorcykelpassagerare känns lite styltat, typ myndighetsbenämningar i rapporter, regler osv...

Knutte och spätta känns som väldigt mycket 50-60-70-tal, typ skinnknutte på sin Norton och en spätta bakpå. En variant som jag hört på tjejer som kör hoj är knutta , men tycks inte användas så mycket?

Biker, hmm, för mig är det en som kör HD, eller chopper, skägg, ölkagge, skinnväst...

Moppefucko (läs mer här... : http://susning.nu/Moppefucko )

Och till sist, men inte minst, är väl benämningen jag själv trivs bäst med, och nästan alltid använder mig av:

Hojåkare

Och så finns det lite sub-benämningar (som inte är med i pollen, eftersom det är just sub-benämningar) som användes en hel del på 80-90-talet, vet inte hur det är nu…?
Raceputte, (sporthoj, kör fort, fort)
Glajder eller glidare (kör typ Japanglidare)
Touring-nisse (ofta BMW, packväskor, fullklistrade emd flaggor)
Grus-sprättare (off-road hoj)

Senaste åren har det väl dykt upp en del nya sub-benämningar? Kommer rakt av ett par, finns det fler?

Posör (nytt skinnställ, ny hoj med onödiga, snygga prylar, hänger hellre vid grillen/McD än är ute och kör)
Motard-Nisse (kör Supermotard…)
Duccatist (Kör, hmmm, Ducati..)

Bara att rösta och diskutera vidare.... :D

/B

Last edited:

/B[/QUOTE]

Jag har en Hoj och brukar åka på den så då är jag en Hojåkare... Jag åker hoj, åker du också hoj? osv. :tungan

Dessutom har dom flesta städer ett Hoj-fik, klubbar kan ha en Hoj-kåk osv...
eller..."kom förbi vår grussprättarfastighet nästa gång ni kommer till stan", eller "kika in på Posörgrillkiosken" Näää.... :)

jag är en qwistfikkare..... :3freak

ändrar för fett stavfel: KWistfIQare

Last edited:
Ärligt talat.... jag kallar mig inget speciellt.. möjligtvis hojåkare nån enstaka gång. Men bara när man är med likasinnade då är det "vi" hojåkare.

Posör... :D :D :D :D
Jodå med skillnaden att man dyker upp med en nyputsad hoj med lite onödigt bling bling såsom Slip On (för ljudets och utseendets skull), backspeglar med kolfiberlook (snygga men man ser inte ett skit bakåt), doublebubble kåpglas (fräsigt) innan man ger sig ut och kör en lååååång runda!

Hojkörare

Jag kallar mig mest för kärring, men med Horent_600 resonemang borde jag kalla mig hojkörare alt hojförrare men det låter töntigt.
Knutta låter nördigt.

Sen har jag blivit kallad för en massa saker men jag kan inte bestämma mig för vad som passar bäst för alla är mer eller mindre sanna.
Knäppgök, galenpanna, vansinnig, 40-årskrisig, fräck och ogenomtänkt.

Kärt barn har som sagt många namn.

Hoppas vi får fram ett bra namn här för detta är nog en av de viktigaste frågorna jag läst här på sporthoj. :lol

Fluffig skrev:
Hoppas vi får fram ett bra namn här för detta är nog en av de viktigaste frågorna jag läst här på sporthoj. :lol

En djupt viktig fråga... :7peta :tungan Blir grinig när icke-hojåkande polare/bekanta kallar mig för Biker eller Knutte... :gnissla :D

/B

benkar skrev:
Finns ju en del olika benämningar på oss motorcyklister.... Vad ser/anger du dig själv som, du som antagligen kör någon form av Sportigare hoj.

/B

Jag kallar mig-->Mikael

Sist vart jag kallad för jordfräs... :rolleyes:

Benämningar som hojåkare ,biker,raceputte osv går bort.
Jag går under benämningen(namnet) Patrik.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda